رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 114986

عکسی کمتر دیده شده از تختی و فردین

ساعت 24-فردین و جهان‌پهلوان تختی در سال‌های دور در تیم ملی کشتی هم‌تیمی بودند.

تختی
محمد علی فردین در سال ۱۳۳۳ به تیم ملی کشتی آزاد ایران دعوت شد. او در این سال با گیوه‌چی، ملاقاسمی و تختی هم تیمی بود و در رقابت‌های جهانی توکیو موفق به کسب مدال نقره شد.

محمدعلی فردین از معدود قهرمان‌های کشتی ایران است که هم در رقابت های آزاد و هم فرنگی به عنوان قهرمانی کشور دست پیدا کرده است. او چند سال بعد به خاطر بعضی از نامهربانی‌ها مجبور به کناره گیری از دنیای ورزشی حرفه ای شد. از فردین نام نیکی به جا ماند و حالا نوه‌های او با افتخار از پدر بزرگ خود یاد می‌کنند. او پس از دوران حرفه ای کم مدت ورزش خود که طولی نیانجامید به دنیای سینما روی آورد و به یکی از بازیگران ماندگار تاریخ سینمای ایران تبدیل شد.

جهان پهلوان تختی نیاز به معرفی چندانی ندارد. او دارای سه مدال المپیک و ۴ مدال جهانی است. شهرت تختی بیش از این که مربوط به آمار فوق‌العاده اش در دنیای ورزش باشد، به مردمی بودن او بازمی‌گردد. به افتخار تختی هر ساله به بهترین کشتی‌گیر ایران جایزه غلامرضا تختی اهدا می‌شود.

عکس زیر در سال ۱۳۳۳ در ساری گرفته شده است و ۴ نفر از پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ ایران را نمایش می‌دهد. البته همه کشتی گیرها سرنوشتی مشابه با فردین و تختی نداشتند و بعضا فراموش شدند.

تیتر24

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها