رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 115355

تعطیلی مدرسه ها در چند استان ایران

ساعت24- برخی مدرسه ها در چند استان ایران به دلیل برف و سرما در روز سه شنبه تعطیل شدند.

استان زنجان

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد، مدارس نوبت صبح مقطع ابتدایی مناطق زنجان، انگوران، ماهنشان، زنجانرود، خدابنده، سجاسرود، ایجرود، افشار، بزینه رود و سلطانیه به علت بارش برف سنگین روز سه شنبه تعطیل است.

به گزارش ایرنا، بارش برف سنگین، سرما، کولاک و لغزندگی سطح معابر موجب کندی عبور و مرور در مناطق مختلف استان زنجان شده است.

روابط عمومی شهرداری زنجان نیز از همشهریان خواسته است درصورت امکان از آوردن وسایط نقلیه شخصی به سطح خیابان ها خودداری کنند.

آذربایجان شرقی

به علت بارش برف و شدت سرما بخش اعظم مدارس مقاطع مختلف مدارس به خصوص مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی آذربایجان شرقی در روز سه شنبه تعطیل است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی مناطق صوفیان و تسوج با یک ساعت تاخیر آغاز می شود ولی کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی شهرستان ملکان تعطیل خواهد بود.

براساس این گزارش، مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستایی شهرستان چاراویماق تعطیل و دیگر مقاطع تحصیلی با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد.

کلیه مقاطع تحصیلی مدارس بخش سراجوی مراغه و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی بخش مرکزی شهرستان مراغه نیز تعطیل اعلام شد.

همچنین کلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستایی و مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری شهرستان بناب تعطیل خواهد بود.

روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش استان، می افزاید: مقاطع تحصیلی مدارس روستایی شهرستان هشترود تعطیل و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی شهری با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد.

کلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستایی و شهر آچاچی شهرستان میانه تعطیل اعلام می شود و همچنین مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی شهرستان نظرکهریز تعطیل خواهد بود.

بنابر اعلام یاد شده ،در بخش قلعه چای شهرستان عجب شیر کلیه مقاطع تحصیلی و در بخش مرکزی و شهری شهرستان عجب شیر مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل می باشد.
بارندگی برف در اذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد .

چهارمحال وبختیاری

بارش برف سنگین که ازبعدازظهر دوشنبه سراسر استان چهارمحال وبختیاری را در برگرفته، مدارس مقطع ابتدایی تمامی نواحی این استان را به تعطیلی کشاند.


به گزارش ایرنا، مدیرکل مرکز مدیریت بحران چهارمحال وبختیاری گفت: باتوجه به بارش برف دراستان وموافقت استاندار، مدارس ابتدایی در نوبت صبح روز سه شنبه تعطیل و بقیه مدارس متوسطه اول ودوم و دانشگاه ها نیز از ساعت 9صبح فعالیت خود را آغاز می کنند.

ستار فرهادی شامگاه دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم شورای مدیریت بحران دستگاه های اجرایی و بانک های استان نیز در روز سه شنبه فعالیت خود را با یک ساعت تاخیر و از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح آغاز می کنند.

وی تصریح کرد: گردنه های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ به دلیل بارش برف بسته است و تردد در سایر محورهای مواصلاتی استان امکان پذیر است.

وی گفت: تردد در اکثر محورهای استان با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیزگفت: رانندگانی که قصد تردد از محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان را دارند باید زنجیر چرخ و تجهیزات مورد نیاز سفرهای زمستانی را همراه داشته باشند.

سرهنگ حمزه رفیعی، رعایت فاصله طولی در محورها و گردنه ها، روشن بودن چراغ خودروها هنگام حرکت در بارندگی و پرهیز از سرعت غیرمجاز را به رانندگان توصیه کرد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش برف و باران از نیمروز دوشنبه دراستان چهارمحال وبختیاری آغاز شده و تا اواخر وقت روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

کردستان

رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: به علت بارش برف، سرمای هوا و لغزندگی معابر، مدارس نوبت صبح برخی از شهرها و روستاهای استان کردستان فردا سه شنبه 24 اذر تعطیل است.

علیرضا منتشلو دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی مدارس شهرستان های سقز، دیواندره، قروه، دهگلان و مناطق زیویه و سریش آباد فردا سه شنبه در نوبت صبح تعطیل است.

وی اظهار کرد: همچنین فردا سه شنبه مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه سطح شهر و تمام مدارس روستایی شهرستان بیجار در نوبت صبح تعطیل است.

رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: مدارس ابتدایی شهرستان های سنندج و بانه نیز فردا سه شنبه در نوبت صبح در سطح شهر و روستا تعطیل است.

بارش برف از شامگاه یکشنبه در سطح شهر و روستاهای استان کردستان آغاز شده است.

استان همدان


برخی مقاطع تحصیلی همدان سه شنبه تعطیل است.

سرپرست اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان گفت: به علت ریزش برف برخی مقاطع تحصیلی این استان در نوبت صبح روز سه شنبه تعطیل است.

محمد پورداود روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت ریزش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر عمومی، مراکز پیش دبستانی، دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه نواحی یک و دو همدان، بهار، لالجین، کبودراهنگ، گل تپه، رزن، سردرود، قروه درجزین، فامنین و قهاوند فردا (سه شنبه) در نوبت صبح تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان استان می توانند آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به تعطیلی مدارس را از طریق تلفن گویای 31359 دریافت کنند.

ریزش برف روز دوشنبه نیز موجب تعطیلی مدارس نوبت ظهر در برخی از مناطق استان همدان شد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ریزش برف که از ساعت هفت صبح امروز دوشنبه آغاز شده و تا روز سه شنبه ادامه دارد.

استان همدان حدود 280 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

استان قزوین

اداره کل اموزش و پرورش استان قزوین به علت بارش برف، یخ بندان و لغزندگی معابر مدارس پیش دبستانی و ابتدایی استان را در نوبت صبح فردا سه شنبه تعطیل اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، فردا 24 آذرماه تنها مدارس پیش دبستانی و ابتدایی استان تعطیل هستند و در سایر مقاطع تحصیلی مدارس دایر خواهد بود و دانش آموزان باید سر کلاس درس حاضر شوند.

در صورت تداوم بارش برف و نیاز به تعطیلی سایر مدارس مناطق آموزش و پرورش استان قزوین ، اداره روابط عمومی از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان قزوین بارش برف که از عصر امروز در استان آغاز شده است تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها