رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 118867

کدام ورزش کالری فست فود‌ها را میسوزاند؟

ساعت 24-نیاز روزانه یک فرد بالغ ۲۰۰۰ کالری است که برای جلوگیری از بروز مشکلات باید بیشتر از این مقدار توسط فعالیت‌های متناسب سوزانده شود.

فست فود‌
دکتر رحمانی متخصص تغذیه گفت: مصرف یک عدد پیتزای معمولی به دلیل پنیر و محتویات آن به راحتی می‌تواند میزان چربی و کالری دریافتی را در بدن افزایش دهد و با توجه به اینکه مشکل اصلی جامعه ما بی‌تحرکی است مصرف غذاهای پرکالری و چرب، اضافه وزن و کبد چرب را به دنبال دارد بنابراین توصیه می‌شود به‌‌ همان اندازه‌ای که بدن کالری دریافت می‌کند به‌‌ همان اندازه هم فعالیت جسمی برای سوزاندنش انجام شود. متاسفانه پیتزا یک غذای بسیار پرکالری است به طوریکه یک پیتزای معمولی حدود ۲۰۰۰ کالری دارد که برای نیاز یک فرد بالغ در طول روز کافی است البته این یک کالری مازاد و زیان آور است.

این متخصص تغذیه درباره همبرگر نیز اظهار داشت: همبرگر هم میزان کالری بسیار بالایی دارد به طوری که یک همبرگر معمولی حدود ۳۵۰ کالری دارد. برای فردی که نیاز روزانه بدنش ۲۰۰۰ کالری باشد این میزان کالری همبرگر حدود یک چهارم کالری بدنش را تامین می‌کند البته این به معنی تامین کالری بدن بدون نیاز به سوزاندن نیست.

وی افزود: هر اندازه کالری که وارد بدن می‌شود باید به‌‌ همان اندازه هم فعالیت جسمی برای سوزاندنش انجام گیرد در غیر این صورت بیماری‌هایی نظیر مشکلات قلبی، دیابت و حتی چاقی تهدید کننده می‌شود.

دکتر رحمانی در پاسخ به این سوال که برای سوزاندن کالری این دو غذای مدرن چقدر فعالیت بدنی نیاز است، خاطرنشان کرد: برای سوزاندن کالری یک پیتزای معمولی حدود پنج ساعت و نیم ورزش دوچرخه سواری و کسی که یک همبرگر معمولی می‌خورد باید برای سوزاندن کالری آن یک ساعت و نیم ورزش مقاومتی انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها