رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 120708

واکنش عربستان به اعتراض های ایران درباره اعدام شیخ نمر

ساعت 24- وزارت کشور عربستان اظهارات مقامات کشورمان درباره اعدام شیخ نمر روحانی برجسته این کشور را تهدیداتی غیرمسئولانه خواند.

عربستان
به گزارش روزنامه رأی الیوم، «منصور الترکی» سخنگوی رسمی وزارت کشور عربستان گفت: ما دخالت کشورها در اجرای حکم اعدام علیه 47 نفر - که وی آنها را تروریست خواند - رد می کنیم و به تهدیدات توجهی نمی کنیم.

وی در نشستی خبری با «منصور القفاری» سخنگوی وزارت دادگستری این کشور گفت: عربستان زمانی که احکام را اجرا می کند به هیچ تهدید یا واکنشی توجه نمی‌کند. این تهدیدات به طرفهای دیپلماتیک ارتباط پیدا می کند و هر حکمی که پادشاه با آن موافقت کرده باشد، اجرا می شود.

الترکی در ادامه اظهارات مقامات کشورمان مبنی بر محکومیت اعدام آیت الله شیخ نمر را تهدیداتی غیر مسئولانه خواند و گفت: وزارت خارجه باید به این تهدیدات غیرمسئولانه پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت کشور عربستان مدعی شد که این کشور به احکام شرعی و سنت نبوی عمل می کند و توجهی به نظرات دیگران در زمینه دادرسی یا اجرای احکام ندارد.

الترکی افزود: کسی که می خواهد به دست نیروهای امنیتی نیفتد باید با نظام مخالفت نکند تا به اشتباه نیفتد.

وی در ادامه گفت که حکم این 47 شهروند عربستانی در زندانها و در 12 منطقه در سراسر این کشور با شمشیر و گلوله انجام شده است.

حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر گفت: عربستان از تروریست‌ها حمایت و منتقدانش را اعدام می‌کند.

وی افزود: "در حالی که تروریست‌های افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملت‌های منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولت‌های منطقه را تهدید می‌کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت، تنها عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی را نشان می‌دهد."

رژیم سعودی امروز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در راس آنها شیخ نمر باقر النمر به اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

گروههای مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنيم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها