رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 122045

ترین‌های پشت دوربین فیلم‌های جشنواره فجر

ساعت 24-پرکارترین تهیه‌کننده، فیلمبردار، آهنگساز، تدوینگر و فیلمنامه‌نویس را بشناسید.

جشنواره فجر
شامگاه یکشنبه سیزدهم دی، با انتشار اسامی فیلم‌های راه یافته سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در سایت‌ها حیرت اهالی سینما و رسانه را برانگیخت و در میان فیلم‌های جا مانده، نام کارگردان‌هایی مثل رضا عطاران (دراکولا)،‌ فریدون حسن‌پور (ناردون)، علی‌اکبر ثقفی (هلن)، احسان عبدی‌پور (آه ای عبدالعظیم) و ... به چشم می‌خورد.

با وجود اینکه در ساخت یک اثر سینمایی عمده تلاش و زحمات و سنگینی بار بر دوش عوامل پشت صحنه است اما به همان نسبت کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. عوامل سینما در رشته‌های مختلف مثل فیلمبرداری،‌ تدوین، آهنگسازی، فیلمنامه‌نویسی، تهیه‌کننده و ... همیشه تحت‌الشعاع بازیگران و کارگردان آثار سینمایی قرار داشتند و تنها در صورت دریافت دیپلم افتخار یا سیمرغ نامشان در فهرست دریافت دیپلم افتخار یا سیمرغ بلورین نامشان قرار می‌گیرد.

با اعلام اسامی فیلم‌های دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو در این گزارش به معرفی پرکارترین عوامل پشت صحنه فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر می‌پردازیم.

پرکارترین تهیه‌کننده

سید محمود رضوی با سه فیلم «دلبری»، «سیانور» و «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» پر کارترین تهیه‌کننده سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.

ترین‌های پشت دوربین جشنواره فیلم فجر


سعید ملکان با دو فیلم «ابد و یک روز» و «برادرم خسرو» که هر دو فیلم اولی هستند در جشنواره حضور دارد.

سعید سعیدی «خشم هیاهو» و تهیه‌کنندگی مشترک فیلم «من» با سعید خانی را برعهده دارد.

پرکاترین فیلمبردار

هومن بهمنش با فیلمبرداری سه اثر «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم»، «مالاریا» و «اژدها وارد می‌شود» پرکارترین فیلمبردار سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.

ترین‌های پشت دوربین جشنواره فیلم فجر


محمود کلاری فیلمبردار با تجربه سینما با آثار «هفت ماهگی» و «بادیگارد» در جشنواره حضور دارد.

پیمان شادمان‌فر با دو فیلم «پل خواب» و «خشم و هیاهو»؛ بهرام بدخشانی با دو فیلم «وارنگی» و «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟»؛ علیرضا برازنده با دو فیلم «سیانور» و «عادت نمی‌کنیم»؛ علی قاضی با دو فیلم «جشن تولد» و «ابد و یک روز»؛ مهدی غفوری با دو فیلم «نقطه کور» و «آخرین بار کسی سحر رو دیدی؟» فرشاد محمدی با فیلم‌های «نیمه شب اتفاق افتاد» و «امکان مینا» به کاخ جشنواره می‌آید.


پرکارترین تدوینگر

سپیده عبدالوهاب تدوین «پل خواب» و «متولد 65»، «به دنیا آمدن» را در جشنواره سی و چهارم بر عهده داشته و پرکارترین تدوین‌گر این دوره است.

ترین‌های پشت دوربین جشنواره فیلم فجر


همچنین مصطفی خرقه‌پوش با تدوین دو فیلم «برادرم خسرو»، «خماری»؛ میثم مولایی «وارنگی» و کفش‌هایم کو» و هایده صفی‌یاری «لانتوری» و «اژدها وارد می‌شود» به صورت مشترک در رتبه دوم قرار گرفتند.


پرکارترین فیلمنامه‌نویس

سعید روستایی «ابد و یک روز» و «جشن تولد»؛

احسان بیگلری «نقطه کور» و به طور مشترک با پریسا هاشم‌پور برای فیلمنامه «برادرم خسرو»

فرهاد توحیدی «خماری» و «امکان مینا»


پرکارترین آهنگساز

کارن همایونفر با آهنگسازی فیلمهای «بادیگارد»، «نیمه شب اتفاق افتاد» و «خشم و هیاهو»

ترین‌های پشت دوربین جشنواره فیلم فجر

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها