رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 123618

باج 300 میلیون متری ملک سلمان به اردوغان

ساعت24-منابع ترک اخبار مربوط به مذاکره با وزارت مسکن عربستان برای احداث بیش از دو میلیون واحد مسکونی در این کشور را تایید کردند.

اردوغان و ملك سلمان
در حالی که وزارت مسکن عربستان به گفتگو با برخی شرکت های ترک برای ساخت هزاران واحد مسکونی در عربستان اشاره کرده، برخی منابع ترک نیز تاکید کردند که مذاکرات در خصوص تاسیس مجموعه ای از شرکتهای پیمانکاری برای اجرای این پروژه ها، پیشرفت خوبی داشته است.

محمد الدغیلبی سخنگوی وزارت مسکن عربستان در پاسخ به سوال روزنامه "الحیات" درباره مذاکرات با شرکت های ترک، تاکید کرد که این وزارتخانه به زودی بیانیه ای برای تشریح تمام جزییات این خبر صادر خواهد کرد.

به نوشته روزنامه سعودی الحیات، منابع ترک تصریح کردند که شرکتهای ترکیه ای موضوع مشارکت در ساخت صدها هزار واحد مسکونی در عربستان در چارچوب طرح های عربستان برای تهیه مسکن برای شهروندان خود را با مقامات سعودی بررسی می کنند. به گفته این منابع، "بخشی از این مذاکرات هنگام سفر اردوغان به عربستان در اواخر ماه گذشته تکمیل شد... مذاکرات همچنان ادامه دارد و در راستای طرح عربستان برای یافتن شرکتهای بزرگ پیمانکار برای ساخت هزاران واحد مسکونی صورت می گیرد".

صاحبان شرکتهای ترک فاش کردند که برخی مسئولان سعودی سال گذشته برای بررسی ساخت حدود دومیلیون واحد مسکونی در عربستان با آنها در ترکیه دیدار کردند. "مراد کوروم" مدیر کل شرکت پیمانکار ترکیه گفت: آنها در حاشیه سفر رجب طیب اردوغان در 29 دسامبر گذشته با مسئولان سعودی دیدار داشتند.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی افزود: برای نخستین بار در سال گذشته دیدار کرده بودیم و دو ماه پیش نیز آنها به ترکیه سفر کردند و نمونه کار خود را برای آنها تشریح کردیم و با در نظر گرفتن تعداد واحدهای مسکونی مورد نیاز، به نظر می رسد که آنها به 300 میلیون مترمربع ساخت و ساز نیاز دارند که معادل 24 میلیارد دلار است.

یادآور می شود که عادل جبیر وزیر خارجه عربستان از توافق عربستان و ترکیه برای تشکیل شورای همکاری راهبردی مشترک در حاشیه سفر اروغان در 29 دسامبر گذشته، خبر داد.

عادل جبیر پس از مذاکرات ملک سلمان با اردوغان در ریاض، در یک نشست مطبوعاتی با همتای ترک خود تصریح کرد که طرفین برای تشکیل شورای همکاری های راهبردی مشترک ابراز تمایل کردند. وظیفه این شورا رسیدگی به مسایل متعددی از جمله امور امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی و غیره خواهد بود.

منبع: العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها