رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 124312

انفجار های سریالی در اندونزی و ترکیه

ساعت24- منابع خبری از وقوع چندین انفجار مهیب مقابل دفتر سازمان ملل در جاکارتا پایتخت اندونزی و همچنین انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در محوطه بیرونی ساختمان پلیس در شهر «دیاربکر» ترکیه، خبر می دهند.

انفجار اندونزی
به گزارش شبکه خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انفجارهای سریالی در پایتخت اندونزی چند کشته و زخمی بر جای گذاشته است. بنا به اظهار نظر مقامات اندونزی صدای شش انفجار شنیده شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» گزارش کرد، پلیس جاکارتا از طریق پیام توییتری اعلام کرده است: «در ساعت ۱۰:۵۰ صبح به وقت محلی (۳:۵۰ صبح به وقت گرینویچ)، انفجاری مقابل فروشگاه سارینا به وقوع پیوسته است».
گزارش‌ها حکایت از آن دارد که یکی از انفجارها مقابل ساختمان سازمان ملل در مرکز شهر به وقوع پیوسته است. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد که یکی از ایستگاههای پلیس در یکی از خیابان‌های اصلی شهر آسیب دیده است. منابع خبری از درگیری پلیس با عوامل این اقدام تروریستی خبر می دهند. تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر منتشر شده است که نشان می‌دهد، اجسادی بر روی زمین افتاده‌اند و برخی گزارش‌ها می‌گوید که تاکنون سه نفر جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند ولی احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

درهمین حال انفجار خودروی بمب‌گذاری شده، بامداد پنجشنبه، در محوطه بیرونی ساختمان چند طبقه پلیس در شهر «دیاربکر» ترکیه، در جنوب شرق این کشور به کشته و زخمی شدن چند نفر منجر شده است.
گزارش‌های اولیه حاکی است در این انفجار 5تن کشته شده‌اند.
همزمان، گزارش‌های تأیید نشده، ضمن متهم کردن حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به انجام این حمله از حملاتی مشابه در برخی مناطق دیگر ترکیه خبر می‌دهند.
کاربران شبکه‌های احتماعی، تعداد نفرات کشته‌شده در این حمله را بین 6 تا 31 نفر عنوان کرده‌اند اما هنوز هیچ منبع رسمی این آمار را تأیید نکرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها