رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 124404

عکسهای لو رفته از سوشا مکانی تا علی پروین

انتشار چند عکس و یک گفت و گوی تایید نشده دنیا را برای سوشا و پرسپولیس زیر و رو کرد.

سوشا مکانی
بازیکنی که قبل از این ماجرا مدعی بازی در تیم ملی بود، حالا باید دنبال راهی برای اثبات بی گناهی اش باشد.

سوشا مکانی اولین فوتبالیست ایرانی و به طور کلی اولین نفر از اصحاب فوتبال ایران نیست که با مساله عمومی شدن زندگی خصوصی رو به رو می شود. هرچند چنین موضوعی با این حد از جدیت و گستردگی تقریبا بی سابقه بوده، اما بوده اند افرادی در فوتبال ایران که در این سال ها با افشای یک عکس، ویدئو یا فایل صوتی کمی شهرت اضافه را تجربه کنند.

شهرتی که در جو عمومی پر از شایعه ایران زیاد هم باب میل آنها نبود و گاهی مسیر زندگی آنها را عوض کرد.

لباس های تابستانی

یکی از قدیمی ترین مولتی مدیاهای مربوط به ستاره فوتبال عکسی از مهدی مهدوی کیا در کنار توپ فوتبال و خانمی با البسه تابستانی است. خانمی که س.س نبود و احتمالا فقط به عنوان یکی از طرفداران هامبورگ می خواسته با ستاره این باشگاه عکس یادگاری بگیرد. امروز از لژیونرهای ایران در روسیه شاید بالای 100 عکس در چنین ژستی پیدا شود و دردسری هم به وجود نمی آید اما در جو خاص دهه 70 و اوایل 80 این عکس خیلی روی فلاپی دیسک ها کپی می شد.

فوتوشاپ

متن زیر دقیقا از فایل صوتی مکالمه مازیار ناظمی و عادل فردوسی پور. از پادکست ناظمی استخراج شده:

ناظمی: خیلی برایت داستان درست می کنند. از درست کردن عکس هایت که در فلان مهمانی بوده ای تا جوک ها و اداهایی که برای تو و کسانی مثل دایی در می آورند.

فردوسی پور: آن عکس را که دیده ام. برایم جالب بود. طرفی که عکسش را در مهمانی سال فلان انداخته اند و سر مرا روی بدنش گذاشته اند. حداقل 25 تا 30 سانتیمتر از من کوتاه تر است. حاضرم به هر چهره نگار یا هرکسی دیگر این را ثابت کنم که قدش 30 سانت از من کوتاه تر است. به هر حال این طبیعی است. من هم تمام تلاشم این است که همیشه سالم زندگی کنم. حالا اگر با فتوشاپی عکسی را درست کنند دیگر از دست من کاری بر نمی اید.

30 سانت؟!

بگذریم.

چند سال پس از آن سایت گل فارسی عکسی روی خروجی اش قرار داد که برخلاف مورد قبل کمی قابل انتشارتر است. عکس شب سال نوی میلادی 1997 که عادل، خیابانی و سعید نوابی تهیه کننده سابق برنامه های فوتبالی تلویزیون در آن حضور دارند و به گفته یکی از حاضران در عکس، بازی آرسنال و لیورپول را تماشا می کردند. از فردوسی پور نقل شده که این عکس هم فوتوشاپ است. در عکس او با پیراهنی یقه کاردینالی و ته ریش حضور دارد که خیلی با امروزش فرق دارد.

کری پرحاشیه

این یکی تا قبل از گل کردن پیام های تلگرام مربوط به سوشا، خوب روی بورس بود. پس از گل وقت های اضافه جری بن سون در دربی، علی ضیا در یک رستوران همراه با گروهی از پرسپولیسی ها و استقلالی ها در جشن شادی پس از گل، موهای سرمربی استقلال را مسخره می کند و همین موضوع در سطح یک ممنوع التصوریری کوچک برایش آب خورد.

او برای جبران دسته گلی که آب داده بود دسته گل های زیادی برای مظلومی فرستاد.

علی پروین

چندی قبل علی پروین در زمان دریافت جایزه یک عمر دستاورد AFC سفر قبلی خود به مالزی را با کلماتی وصف کرد که به مذاق برخی ها خوش نیامد و باعث شد عکس های قدیمی او را منتشر کنند. فقط پروین خوش شانس بود که در دوران مربیگری اش این عکس ها بیرون نیامدند وگرنه بعید بود بازیکن ها توصیه های اخلاقی اش را خیلی جدی بگیرند.

در اکثر عکس ها او و محمد صادقی در کنار هنرمندان چیره دست پیش از انقلاب حضور دارند. کلیک خورترین آنها عکسی است که یک نفر به پروین حرکات موزونی که چند سال بعد ممنوع شد را آموزش می دهد.

سنت شکنی

قدیمی ترین و شاید اولین مولتی مدیای جنجالی پس از انقلاب مربوط به عروسی یکی از بازیکنان مشهور دهه شصت بود.

ستاره وقت استقلال که حالا یکی از موفق ترین مربیان فوتبال ایران شده است. در آن عروسی بسیاری از بازیکنان تیم ملی هم حضور داشتند. پوشش افراد حاضر درمراسم خارج از عرف نبود اما در فضای آن دوران سروصدای زیادی به پا کرد. بعد از انتشار آن فیلم همسر آقای فوتبالیست تغییرات اساسی در سبک زندگی اش داد.

فیلم منشوری

اولین فوتبالی که در یوتوب به ورطه نابودی کشیده شد یکی از رکورداران تعداد بازی بین ایرانی ها در لیگ قهرمانان اروپاست. در فیلم مذکور که کماکان در این وبسایت پربیننده موجود است و حدود 700 هزار بار دیده شده، بازیکن مورد نظر که زیاد به عنوان ورزشکار ارزشی در محافل حضور پیدا می کرد در حایی دستگیر شد که همه جور جرمی است و ماموران هم با فیلمبرداری از خانه و خدمه در انتشار بیشتر ماجرا سنگ تمام گذاشتند. مامور تصویربردار با دوربین حرفه ای ریز جزئیات را ثبت کرد و بعد از مدتی این فیلم از مسیر نامعلومی در اختیار عموم قرار گرفت.

فایل صوتی

علی دایی سال ها قبل مراسم عروسی پر سروصدایی گرفت و حتی بعد از انتشار عکس های نیمه خصوصی آن نیز دردسری برایش ایجاد نشد اما انتشار یک مکالمه خصوصی روی پادکست مازیار ناظمی حسابی او را به دردسر انداخت.

جایی که دایی با نهایت احترام، مایلی کهن را بیمار روانی خطاب می کند. حجم پایین فایل صوتی (446 کیلو بایت) باعث شد هم از راه بلوتوث در موبایل و هم دانلود با اینترنت های دایال آپ شنوندگان زیادی توصیف دایی از سرمربی وقتش در تیم ملی را بشنوند.

گزارش یک جشن

ماندگارترین تصویر دروازه بانی که حجازی برای استقلال کشف کرده بود بیرون مستطیل سبز رقم خورد. در شهر کرج و جشنی که به گفته خودش به مناسبت نامزدی گرفته شد اما فیلم آن توسط فیلمبردار بیرون رفت و دست به دست چرخید. مسعود قاسمی به خاطر این فیلم سال ها محروم شد و بقیه بازیکنان حاضر در مراسم هم مدت زیادی زیر ذره بین بودند. بعدها شایعه شد یک پدر، دخترش را به علت شباهت با یکی ازدختران داخل فیلم به قتل رسانده است.

پایان یک پدیده

از پیشنهاد بارسلونا تا خانه نشینی برای مجاهد خذیراوی، چند ماه بیشتر طول نکشید. دیده شدن او در جایی که نباید حضور پیدا می کرد و تصاویری که از آنجا به دست آمد فوتبال مجاهد را نابود کرد. البته فیلم این ماجرا دست به دست نشد اما همان ویدئوهای به دست آمده برای سنگین ترین حکم فوتبال ایران و پایان فوتبال مهاجم آبادی استقلال کافی بودند.

بازیکن سابق

حدود 10 سال قبل و در روزهای پایانی عمر CD هایی که در میدان ولی عصر تهران و در پاساژ زیست خاور مشهد طرفداران زیادی داشتند فیلمی 32 دقیقه ای از ستاره سابق. یکی از تیم های مطرح پایتخت در حالتی بدتر از فیلم سوشا منتشر شد که با وجود کیفیت پایین می شد تشخیص داد نقش آفرین مرد صحنه یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ برتر است. همزمان یک بازیگر زن هم به خاطر مشکل مشابهی به دردسر افتاده بود و همین باعث شد بازار داغ شایعان خاله زنکی، بیشتر روی بازیگر بخت برگشته مانور بدهند و زیاد دامن فوتبالیست مورد نظر را نگیرد.

منبع:سایت کاپ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها