رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 124786

دعوت مدیر جم تی وی از بازیگران باحجاب

ساعت 24- به چالشی بزرگ برای مسئولان فرهنگی کشور تبدیل شده اند. GEM مدت هاست با سریال های ترکیه ای خارج از عرفش به تهدیدی برای فرهنگ کشور تبدیل شده است.

جم تي وي
به چالشی بزرگ برای مسئولان فرهنگی کشور تبدیل شده اند. GEM مدت هاست با سریال های ترکیه ای خارج از عرفش به تهدیدی برای فرهنگ کشور تبدیل شده است. آنها که ابتدا خیلی راحت سریال های ضد اخلاق خانوادگی را میهمان خانه های بخش عمده ای از مخاطبان خسته از سریال های ضعیف رسانه ملی کرده بودند، سپس توانستند بازار آگهی رسانه ملی را به سمت خود بکشند و حالا با جذب گروهی از هنرپیشه های ایرانی و پخش فیلم هایی که این بازیگران در آنها کشف حجاب کرده اند، گامی جدید در فعالیت های شان برداشته اند.

نکته جالب این است که مدیر این شبکه به سادگی در بسیاری از گروه های سینمایی مجازی حضور دارند و خیلی ساده درباره برنامه هایشان سخن می گوید.

در وانفسایی که رمضانعلی شجاعی کیاسری، عضو ناظر مجلس بر سازمان صداوسیما، کاهش بینندگان تلویزیون ملی را حاصل ضعف در برنامه سازی رسانه ملی می بیند، شبکه های فارسی زبان اینچنینی توانسته اند مخاطب پیدا کنند و حالا ادعا داشته باشند رقیبی جدی برای رسانه ملی هستند.

آنها محتوایی را تولید می کنند که تهدیدی است برای فرهنگ ملی ایرانی اما فعلا که تنورشان داغ است و مسئولان فرهنگی کشور در تب داغ دعواهای سیاسی شان نتوانسته اند راهکاری برای جلوگیری از این نفوذ مخرب پیدا کنند.

برایمان جالب بود که یکی مثل «سعید ک» که بین آنچه که در سریال های تولیدشده شبکه اش می بینیم، با فرهنگ های اجتماعی مان، تفاوتی آشکار دیده می شود، این روزها برای اهالی سینما خیلی در دسترس است و از شبکه اش برای آنها پیشنهاد کاری فرستاده اند. او حتی در بحث های مربوط به جم در گروه هیا تلگرامی اظهارنظر می کند و خیلی راحت به سوال ها درباره حضور هنرپیشه های ایرانی در شبکه هایشان واکنش نشان می دهد. آخرین بار او در یک چت تلگرامی به پرسش ها پاسخ داده است.

ما به هیچ کدام از این هنرپیشه ها نگفتیم کشف حجاب کنند!


امروز خبر جدیدی منتشر شده که به گفته یکی از تهیه کننده ها شما با 100 نفر از عوامل فعال در سینمای ایران قرارداد همکاری بسته اید.

- بله، خبر را شنیده ام ولی اطلاع ندارم که این اتفاق افتاده. شاید دوستان بهتر می دانند و من بی اطلاع هستم.

یا مثلا هفته پیش یکی دیگر از سینمایی ها گفته بود درآمد هر بازیگری که برای جم بازی می کند بین دو و نیم تا سه میلیون تومان در ماه است که با احتساب هزینه های زندگی در خارج چیزی حدود 700 هزار تومان برایشان می ماند. این گفته چقدر صحت دارد؟

- حقوق ها متغیر است و اصلا این مقداری که ایشان گفته اند صحیح نیست. چقدر بیکارند؛ به جای اینکه وقت بگذارند در راستای انسانیت و ارتقای فرهنگی کار کنند وقت می گذارند تا خبر بسازند. جای تاسف است.

در کار شما شایعه های زیادی وجود دارد و این گمانه زنی ها هم اجتناب ناپذیرند.

- کار بدی می کنند چون گمانه زنی با بیان کذب خیلی فرق دارد.

الان تقریبا هر دو سه هفته یک بار، خبری از این دست منتشر می شود و جامعه به این موضوع حساس شده است!

- من نمی دانم فرد بعدی از نظر دوستان چه کسی خواهد بود ولی خیلی ها هستند که می خواهند بیایند!

از هنرپیشه ها؟

- بله.

یعنی ترک دیار می کنند؟

- روزگار، خوبی ها را هویدا و بدی ها را پاک می کند! این خیلی منطقی است که وقتی آنها از چارچوب های رسمی کشور خارج می شوند و هنجارهای عرفی و قانونی را زیر پا می گذارند، باید ممنوع الفعالیت شوند. ارتقای فرهنگی و انسانیت وظیفه همه است. شما می توانید هر جایی به کشورت خدمت کنی. حالا بعضی ها تصورشان کوتاه است. روزگار امروز، روزگار مثبت نگری است.

اما سریال های ترکیه ای که شما پخش می کنید، اساس خانواده را هدف گرفته است.

- هدف تعاریف زیادی دارد. خیر؛ جم بر اساس شرایط موجود در دنیا کار می کند. ما با هیچ کس دشمنی نداریم و به فرهنگ کشور هم احترام می گذاریم. اینگونه تصورات اشتباه است!

واقعا فکر می کنید آنچه در این سریال ها درباره روابط خانوادگی اشاعه داده می شود در فرهنگ ایرانی قابل پذیرش است؟

- فرهنگ با سنت فرق دارد.

هر بازیگری که پایش به سریال های شما می رسد، اولین واکنشش کشف حجاب است؛ آن وقت چه انتظاری دارید؟

- حجاب بحث شخصی افراد است. ما هیچ گونه محدودیتی برای هنرپیشه ها نداریم.

یعنی آنها اگر می خواستند، می توانستند با حجاب در سریال ها بازی کنند؟

- بله، ما کار خلافی نمی کنیم و داریم بازیگران دیگری هم جذب می کنیم.

منبع:هفته نامه تماشاگران امروز:

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها