رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 126527

استقلال قهرمان دسته سه شد! + عکس

ساعت24- تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ یک بهمن اختصاص دارد.

مهدی رحمتی
در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ یک بهمن (۲۱ ژانویه) می پردازیم.


* قهرمانی استقلال در دسته سه
۲۲ سال پیش در چنین روزی تیم استقلال تهران با کاپیتانی امیر قلعه نویی قهرمان لیگ دسته سوم شد و دوباره به لیگ یک بازگشت.
استقلال در مسابقات قهرمانی کشور که در دو گروه برگزار می شد در گروه خودش سوم شد و به نیمه نهایی نرسید و دربدترین حالت زمان خودش قرار داشت و تیم ششم کشور بود.
سپس به دلیل کم کردن تیمهای تهرانی ، سه تیم پاس (قهرمان لیگ ) و پرسپولیس و سایپا را به عنوان تیم های دیگر تهران به لیگ دسته اول معرفی کردند و استقلال را به لیگ دسته سوم فرستادند.
مسابقات لیگ فوتبال دسته سوم ایران با حضور 32 تیم و در چهار گروه به شکل رفت و برگشت برگزار شد. تیم فوتبال استقلال تهران در گروه دوم با تیم های ابومسلم مشهد، شموشک نوشهر، آلومینیوم سازی اراک، راه آهن شاهرود، جاوید کرج، استانداری ارومیه و بسیج زنجان به رقابت پرداخت که در پایان با به دست آوردن بیشترین امتیاز به مرحله دوم صعود کرد سپس در مرحله دوم با تیم های تولی پرس قزوین، پورا تهران و ایرانجوان بوشهر همگروه بود . استقلال در این مرحله نیز توانست به مقام اول این گروه برسد و در نیمه نهایی، تیم فوتبال پارس خودرو را شکست داد. سپس در فینال تیم پلی اکریل را شکست داد( یک بهمن ۱۳۷۲) و به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسید و با تکیه بر قانونی جدید مستقیما به لیگ دسته اول صعود کرد.
استقلالی ها در لیگ سه،با هدایت سوکوموروخوف روسی در مجموع 22 بار به میدان رفتند. در این دیدارها چهارده پیروزی، شش تساوی و دو شکست در کارنامه شان به ثبت رسید.
حمید بابازاده، صادق ورمزیار، جواد زرینچه، محمد نوری، امیر قلعه نویی، ایمان عالمی، عباس سرخاب، رضا حسن زاده، محمود فکری، محمدرضا مهران پور، کوروش تشت زر، جمشید امیرخانلو، مسعود غفوری های اصل، قاسم سیانکی، مهدی پاشازاده و ... از جمله بازیکنان استقلال در لیگ 3 بودند.


* خداحافظی رحمتی از تیم ملی
یک بهمن ۱۳۹۱، مهدی رحمتی اعلام کرد که به طور موقت از تیم ملی خداحافظی میکند. این اتفاق بعد از دعوت شدن دانیال داوری به تیم ملی رخ داد و رحمتی که تصور میکرد جایگاه خود را به عنوان دروزاه بان اول تیم ملی از دست میدهد ، این تصمیم را گرفت. در آن زمان ، تیم ملی به مراحل حساس در مسابقات انتخابی جام جهانی رسیده بود و کی روش که از ترک کردن تیم ملی توسط رحمتی در این زمان ناراحت شده بود ، با وجود فشار های زیاد ، دیگر وی را به تیم ملی دعوت نکرد.

* آخرین مسابقه دروزاه بان ۴۸ ساله
۲۱ ژانویه ۱۹۹۷، پیتر شیلتون ، یکی از بزرگترین دروازه بانان تاریخ انگلیس برای آخرین بار در چارچوب دروزاه ایستاد و با رکورد ۱۰۰۵ بازی در لیگ از فوتبال خداحافطی کرد.
شیلتون متولد ۱۸ سپتامبر ۱۹۴۹ است و فوتبال خود را در سال ۱۹۶۶، با لستر سیتی آغاز کرد و در سال ۱۹۹۷، با تیم لیتون اورینت انگلیس در حالی که ۴۸ ساله بود ، به پایان برد. او ۲۰ سال (۱۹۷۰_۱۹۹۰) نیز عضو تیم ملی انگلیس بود و ۱۲۵ بازی ملی در کارنامه دارد که از این نظر در تاریخ فوتبال انگلیس رکورددار محسوب میشود. شیلتون در جامهای جهانی ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ دروازه بان اول تیم ملی انگلیس بود.

* پیروزی شگفت انگیز آرسنال برابر منچستر یونایتد
۲۱ ژانویه ۲۰۰۷، تیم فوتبال آرسنال موفق شد در ثانیه های پایانی منچستر یونایتد را شکست دهد. منچستر که آن زمان با ۱۵ امتیاز اختلاف نسبت به آرسنال رده چهارمی ، در صدر جدول حضور داشت ، آمده بود تا انتقام شکست یک بر صفر بازی گذشته با آرسنال را از این تیم بگیرد. آنها ابتدا با گل دقیقه ۵۹ وین رونی پیش افتادند اما توپچی ها در دقیقه ۸۳ توسط فن پرسی که از دقیقه ۶۷ به میدان آمده بود، گل تساوی را به ثمر رساندند. ۱۰ دقیقه بعد و در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، آنری گل برتری را برای آرسنال به ثمر رساند تا این تیم به یک پیروزی دلچسب برابر یونایتد دست یابد. البته جشن آرسنالی ها بعد از مسابقه خراب شد به دلیل اینکه مشخص شد ، فن پرسی هنگام شادی پس از گل ، استخوان پایش شکسته است و او کل فصل را از دست داد. آرسنال در نبود ستاره هلندی خود، از ۲۳ مسابقه بعدی تا پایان فصل ، فقط ۸ پیروزی کسب کرد و فصل را بدون اینکه جامی به دست آورد به پایان برد.

جام نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها