رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 130369

آغاز تخفیف‌های زمستانه پوشاک و شلوغ‌ شدن بازار

فصل گرم خرید لباس است، بشتابید!

ساعت 24-با رسیدن به میانه زمستان، بازار پوشاک با تقاضا و رفت‌وآمد‌های بیشتری همراه شده است و برخی مغازه‌ها و مراکز خرید، پوشاک زمستانه خود از جمله پالتو، کاپشن، پوتین و ... را با تخفیف‌های 10 تا 50 درصدی عرضه می‌کنند.

بوتیک لباس
با رسیدن به میانه زمستان، بازار پوشاک با تقاضا و رفت‌وآمد‌های بیشتری همراه شده است و برخی مغازه‌ها و مراکز خرید، پوشاک زمستانه خود از جمله پالتو، کاپشن، پوتین و ... را با تخفیف‌های 10 تا 50 درصدی عرضه می‌کنند.

معمولا و بر طبق روال سالیان گذشته با نزدیک شدن به میانه زمستان، عرضه لباس‌های زمستانی همراه با تخفیف آغاز می‌شود. در میان انواع لباس‌ها در این مقطع از سال برخی از مغازه‌ها و مراکز فروش پوشاک، برخی اجناس خود از جمله پالتو، کاپشن، کت و سایر لباس‌های زمستانی‌شان را با تخفیف‌های مختلف می‌فروشند.

بررسی‌های میدانی از بازار انواع پوشاک نشان می‌دهد که همچون سال‌های گذشته، امسال نیز برخی عرضه‌کنندگان پوشاک در این مقطع از سال لباس‌های زمستانی خود را با تخفیف 10 تا 50 درصدی عرضه می‌کنند. البته تعدادی از مغازه‌ها دیگر البسه را هم با تخفیف برای فروش گذاشته‌اند.

نشانه‌ها از بازار پوشاک حاکی از آن است که رفت وآمد و حضور مردم در مغازه‌ها نسبتا قابل توجه و زیاد است؛ اتفاقی که البته چندان غیر قابل پیش‌بینی نیست و به طور معمول با نزدیک شدن به پایان سال و همچنین فصل فروش همراه با تخفیف، میزان تقاضا با افزایش روبرو می‌شود.

به گفته فروشندگان، تقاضا در بازار افزایش یافته و بعد از تخفیف‌های زمستانی، وضعیت فروش پوشاک بهتر شده است. اما آن‌ها در عین حال معتقدند که رکود بر شرایط کلی بازار پوشاک حاکم است و میزان تقاضا نسبت به سال‌های گذشته مطلوب نیست.

قیمت انواع پوشاک زمستانه مرادانه و زنانه که با تخفیف عرضه می‌شوند

به طور کلی قیمت انواع پوشاک مردانه و زنانه بسته به کیفیت پارچه، برش و دوخت، محل عرضه و محدوده جغرافیایی، برند بودن یا نبودن لباس، ایرانی و خارجی بودن و شاخص‌ها تعیین می‌شود.

بر این اساس نمی‌توان رنج و محدوده قیمت مشخصی را برای پوشاک تعیین کرد و قیمت‌هایی که در این گزارش ذکر شده است، قیمت‌ فروش در محدوده مرکزی شهر است که می‌تواند در سایر نقاط شهر بالاتر یا پایین‌تر باشد.

در بین لباس‌های زمستانی انواع پالتوها که رنج قیمتی از 300 تا 700 هزار تومان در بازار داشتند، در حال حاضر بین 200 تا 550 هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین انواع کاپشن ایرانی و خارجی که در حال حاضر با تخفیف‌ 20 درصدی در بازار مشاهده می‌شود بین 90 تا 250 هزار تومان قیمت دارد.

پیراهن و بلوز‌های زمستانی مردانه و زنانه ایرانی که در برخی مغازه‌ها تا 50 درصد هم تخفیف خورده‌اند 30 تا 50 هزار تومان عرضه می‌شوند.

همچنین برخی شال گردن‌ها که با 15 درصد فروخته می‌شوند با قیمت 15 تا 25 هزار تومان در مغازه‌ها مشاهده می‌شوند.

کت و شلوارهای مردانه ایرانی (مشمول تخفیف) نیز در برخی نقاط شهر با تخفیف‌های 30 تا 40 هزار تومانی، رنج قیمتی از 180 تا 250 هزار تومان دارد.

در میان انواع بوت‌های زمستانی که تا پیش از تخفیف‌ها بیش از 250 هزار تومان قیمت هم داشتند در حال حاضر بین 130 تا 200 هزار تومان به فروش می‌رسند.

در میان سایر انواع لباس مردانه، بر اساس برند بودن یا نبودن و کیفیت کار، رنج قیمتی از 15 تا بیش از 250 هزار تومان در بازار دارند.

قیمت شلوار مردانه نیز از حدود 60 هزار تومان شروع می‌شود و تا بیش از 200 هزار تومان ادامه پیدا می‌کند.

همچنین شلوار زنانه از حدود 30 هزار تومان تا بالای 200 هزار تومان در بازار قابل مشاهده است. مانتو شلوار اداری نیز از 60 هزار تومان تا بیش از 250 هزار تومان در بازار دیده پوشاک می‌شود.

مانتو مجلسی زنانه نیز با پارچه ترک و دوخت ایرانی بین 200 تا 350 هزار تومان قیمت دارد.

به طور کلی در پوشاک ترک در بازار قیمت‌های بالاتری نسبت به پوشاک ایرانی دارد، از طرف دیگر پوشاک چینی، پاکستانی و برخی دیگر از کشور‌های شرق آسیا از جمله تایلند و سنگاپور پایین‌تر از لباس‌های ایرانی محسوب می‌شوند.

در این بین به گفته برخی فروشندگان، پوشاک چینی از بیشترین تقاضا برخوردار است و پوشاک ترک به دلیل قیمت‌های بالای‌شان مشتریان محدودتر و کم‌تری دارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها