رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 131440

تقویم روزانه فوتبال؛

درگیری به خاطر پسر قلعه نویی

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 16 بهمن اختصاص دارد.

در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 16 بهمن (5 فوریه) می پردازیم.

* درگیری به خاطر پسر قلعه نویی

16بهمن 1391، اعتراض یکی از هواداران استقلال به حضور پسر قلعه‌نویی در دیدار دوستانه این تیم مقابل پیکان حاشیه‌ساز شد.

در دقایق پایانی دیدار دوستانه استقلال و پیکان که در کمپ ناصر حجازی برگزار می‌شد، محمد هوتن قلعه‌نویی پسر سرمربی استقلال وارد زمین شد و تا پایان بازی در زمین حضور داشت.

در لحظات پایانی بازی یکی از هواداران استقلال که تعدادشان در بازی آن روز به 200 نفر می‌رسید، ناگهان به حضور هوتن قلعه‌نویی در زمین معترض شد و خواهان خروج او از ترکیب استقلال شد!

بعد از این بود که امیر قلعه‌نویی برای پیدا کردن او به سمت تماشاگران برگشت و در حالی که به شدت عصبانی شده بود به آن فرد واکنش نشان داد.

چند تن از لیدرهای استقلال هم که آن فرد را پیدا کرده بودند به او معترض شده و این هوادار استقلال را به اتاقی که در کمپ بود،‌ بردند و دیگر خبری از وضعیت تماشاگر معترض نشد!

البته چند روز بعد این هوادار مضروب، در مصاحبه ای که با یکی از مطبوعات داشت، گفت: قلعه‌نویی به یکی از لیدرها گفت مرا ببرند بیرون، که آنها هم مرا از روی سکوها پایین آورده و به یک اتاق دیگر بردند و 2 کشیده به صورتم زدند، البته خیلی شانس آوردم که ستار همدانی و میرشاد ماجدی آنجا بودند، وگرنه آن لیدرها برخورد شدیدی با من می کردند.

* کشف بزرگترین شبکه تبانی در فوتبال

5 فوریه 2013 مقام‌هاي پليس اروپا از کشف بزرگ‌ترين شبکه شرط‌بندی غيرقانوني در تاريخ خبر دادند. گزارش‌هاي اوليه از تباني در 400 مسابقه از جمله ليگ قهرمانان اروپا و مقدماتي جام‌جهاني حکايت داشت. يک بازي برگزار شده در ليگ قهرمانان اروپا که در انگليس برگزار شده، از جمله بازي‌هايي بود که پليس اروپا به انجام تباني در آن مظنون شد.

پليس اروپا (يوروپل) بيش از 380 بازي مشکوک به تباني را در 15 کشور اروپايي رديابي کرده بود. در بين اين 380 بازي يک مسابقه در ليگ قهرمانان اروپا وجود داشت که در سه‌ يا چهار سال گذشته برگزار شده بود. پليس اروپا نام اين دو تيم را که در ليگ قهرمانان بازي کردند، به دلايل حقوقي اعلام نکرد. بازي‌هاي ديگري که در فهرست بازي‌هاي مشکوک به تباني وجود داشت، بازي‌هاي مقدماتي جام‌جهاني، مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا و 2 بازي در ليگ قهرمانان اروپا بود. گفته مي‌شد 425 بازيکن، داور و دست‌اندرکار فوتبال در اين پرونده دست داشتند.

* خداحافظی گری نویل از فوتبال

5 فوریه 2011 گری نویل از فوتبال خداحافظی کرد.

وقتي كه فرگوسن در ابتداي فصل۲۰۱۰-۲۰۱۱ تصميم گرفت بازوبند كاپيتاني شياطين سرخ را به نمانيا ويديچ بدهد، مشخص شد كه گري نويل فرصت چنداني براي بازي در رقابت‌هاي اين فصل پيدا نخواهد كرد اما حتي خود نويل هم فكر نمي‌كرد آنقدر كم به بازي گرفته شود. سكونشيني‌هاي متعدد و ديدن بازي‌هاي رافائل برزيلي در سمت راست خط دفاعي منچستريونايتد فرصتي براي او بود تا به بازنشستگي فكر كند. گري نويل سرانجام تصميمش را گرفت و بعد از 602 بازي براي شياطين سرخ، از فوتبال خداحافظي كرد.

گري نويل يكي از اعضاي تيم جوانان منچستريونايتد بود كه توانستند در سال 1992 قهرمان FA Cap جوانان شوند. تيمي كه بازيكنان آينده‌داري مانند ديويد بكام، رايان گيگز، پل اسكولز، نيكي بات،‌ كيت گيلسبي و رابي سوج را در اختيار داشت. به جز سوج و گيلسبي كه خيلي زود از يونايتدها جدا شدند بقيه نسل طلايي را شكل دادند و توانستند منچستريونايتد را به بهترين تيم جزيره تبديل كنند.
از اين جمع، گري نويل اولين بازيكني بود كه با دنياي فوتبال خداحافظي کرد.

نویل تمام دوران فوتبال حرفه‌ای خود را در منچستر یونایتد گذراند. وی آخرین بازی خود را برابر وست برومویچ انجام داد. وی همچنین همراه با تیم ملی فوتبال انگلیس طی سال‌های 1995 تا 2007 در 85 دیدار شرکت کرد.

او تجربه حضور در دو جام جهانی در 1998 و 2006 را نیز در کارنامه دارد. گری نویل که زمانی بازوبند کاپیتانی منچستر یونایتد را نیز در اختیار داشت همراه با این تیم به هشت بار قهرمانی در لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، یک بار قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا و سه بار قهرمانی در جام حذفی باشگاه های انگلیس دست یافت. آلکس فرگوسن سرمربی تیم منچستر یونایتد گفت نویل در بین هم‌نسلان خود بهترین مدافع راست انگلیس به شمار می‌رود.

گری نویل اکنون سرمربی تیم والنسیا اسپانیا است و تیمش دو روز پیش ، هفت گل از بارسلونا دریافت کرد.

* پشیمانی فرگوسن

5 فوریه 2002 الکس فرگوسن اعلام کرد که نظرش در مورد بازنشستگی در پایان فصل عوض شده است و بازنشسته نمی شود، او 11 سال بعد بازنشسته شد.

فرگوسن که از نوامبر 1986 هدایت منچستر یونایتد را برعهده گرفته بود و این تیم را به افتخارات زیادی رساند، در می 2001 و در سن 59 سالگی اعلام کرد که در پایان فصل بازنشسته می شود. او این تصمیم را بعد از اختلاف نظر با هییت مدیره یونایتد گرفت البته اعلام کرد که به علت اینکه نگران سلامتی اش است، این تصمیم را گرفته است. اما سپس در دسامبر 2001 فرگوسن و هییت مدیره یونایتد به توافق رسیدند و یک قرارداد جدید امضا کردند اما آن را تا فوریه 2002 فاش نکردند و اینگونه فرگوسن 11 سال دیگر در منچستر یونایتد ماند و بالاخره در سال 2013 بازنشسته شد.

* تولد چزاره مالدینی

5 فوریه 1932 چزاره مالدینی، اسطوره باشگاه میلان و پدر پائولو مالدینی متولد شد.
او فوتبال خود را از باشگاه تریستیانا آغاز کرد و در سال 1954 به میلان آمد. او 12 سال در میلان بازی کرد و سپس در سال آخر فوتبال خود به تورینو رفت و در این باشگاه از فوتبال خداحافظی کرد.

مالدینی در سال 1974 سرمربی میلان شد و 2 سال هدایت این تیم را بر عهده داشت. او سپس در چند تیم دیگر مربیگری کرد و در سال 1996 سرمربی تیم ملی ایتالیا شد. او در جام جهانی 1998 هدایت آتزوری را بر عهده داشت اما نتوانست موفقیتی کسب کند. او سپس یک فصل دیگر در سال 2001 هدایت میلان را بر عهده گرفت. آخرین تیمی که مالدینی هدایتش را بر عهده داشت تیم ملی پاراگوئه بود و از سال 2002 به بعد بازنشسته شد.

* تولد کریستیانو رونالدو

5 فوریه 1985 کریستیانو رونالدو متولد شد.
رونالدو فوتبال حرفه ای خود را از تیم اسپورتینگ پرتغال آغاز کرد و سپس در سال 2003 به منچستر یونایتد پیوست. او 6 فصل در منچستر حضور داشت و در این باشگاه به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد. وی 292 مسابقه را برای منچستر انجام داد و 118 گل به ثمر رساند. رونالدو در سال 2009 با مبلغ 94 میلیون یورو و شکسته شدن رکورد نقل و انتقالات به رئال مادرید پیوست. درخشش رونالدو در رئال نیز تداوم یافت و در طول هفت فصلی که در رئال بازی می کند، 343 گل در 328 مسابقه به ثمر رسانده است. رونالدو با هر 2 تیم رئال و منچستر موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا شده است.
او همچنین سه بار برنده توپ طلا شده است و تنها بازیکنی است که در 2 باشگاه مختلف موفق به کسب توپ طلا شده است.

* تولد نیمار

5 فوریه 1992 نیمار متولد شد
نیمار اولین بازی حرفه‌ای خود را در ۷ مارس ۲۰۰۹، در حالیکه تنها ۱۷ سال داشت باری سانتوس انجام داد، سانتوس در این بازی برابر اُسته به پیروزی ۲–۱ رسید. هفته بعد اولین گل خود را برای سانتوس در برابر موگی میرین به ثمر رساند. نیمار در سانتوس پیشرفت قابل توجهی کرد و تا سال 2013 که این تیم را به مقصد بارسلونا ترک کرد به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد.

نیمار در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش ۵۷ میلیون یورو و مدت ۵ فصل رسماً به بارسلونا پیوست.نیمار در بارسلونا هم همچنان میدرخشد و تاکنون 120 بازی برای بارسلونا انجام داده است و 75 گل به ثمر رسانده است.او 69 بازی ملی هم انجام داده و 46 گل به ثمر رسانده است.

* تولد کارلوس توز

5 فوریه 1984 کارلوس توز متولد شد.
توز فوتبال خود را در سال 2001 از بوکاجونیورز آرژانتین آغاز کرد و پس از بازی در تیم های کورینتیانس، وستهام، منچستر یونایتد، منچستر سیتی و یوونتوس، امسال دوباره به کورینتیانس بازگشته تا با پیراهن تیم محبوب خود از فوتبال خداحافظی کند. توز تقریبا در همه باشگاه هایی که بازی کرده، موفق بوده و او را به عنوان یک مهاجم جنگنده می شناسند که در همه مسابقات تمام تلاش خود را می کند.

توز امسال هم برای بوکاجونیورز خوب بازی کرده و در 17 مسابقه ، 9 گل به ثمر رسانده است. 76 بازی ملی و 13 گل در کارنامه توز دیده می شود.

باشگاه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها