رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 137752

تجاوز به دختر شطرنج باز روس در تهران؟!

ساعت 24-طی خبر تجاوز به شطرنج باز روس،نماینده فدراسیون جهانی شطرنج در تهران واکنش نشان داد.

img alt="والنتینا گانینا دختر شطرنج باز روس آزار خیابانی دختر شطرنج باز روس در تهران؟!" height="333" src="http://media.jamnews.ir/medium1/1394/12/03/JamNewsImage11494789.jpg" width="500" />

روز گذشته (یکشنبه) یک سایت روسی مدعی شده بود که در حاشیه برگزاری مسابقات شطرنج گرند پری تهران مشکلاتی برای شرکت کنندگان ایجاد شده است به طوری که شرکت کنندگان نسبت به پوشش خود مشکل داشتند.

همچنین دو شطرنج باز خانم نیز که برای پیاده روی به پارک رفته بودند در راه بازگشت به هتل یکی از آنها مورد آزار یک فرد قوی هیکل قرار گرفت.

جفری بورگ، نماینده فدراسیون جهانی شطرنج نسبت به ادعای این سایت روسی واکنش نشان داد و گفت: «پر واضح است که آقای سوروف (کسی که این خبر را منتشر کرده است) به سرعت موارد بسیار منفی را منتشر می‌کند بدون این که حتی زحمتی برای اثبات حقیقی بودن آن بکشد که آیا واقعیت دارد یا خیر؟ حتی قبل از این که مسابقات شروع شود، او در مورد این که بازیکنان باید با لباس مرسوم در کشور مربوطه در مسابقه حضور پیدا کنند، انتقاد می‌کرد. با وجود این که حتی یکی از بازیکنان هم اعتراضی در این مورد نداشت.»

او ا‌دا‌مه‌ داد: «سوروف در موارد مختلفی انتقاد داشت. در مورد میزبانی به ایران او متوجه این مساله نیست که باید از این موضوع که پیشرفت شطرنج در کشورهایی مثل ایران برای بازیکنان جوان و نوجوان بسیار سودمند است استقبال کرد و برگزار کنندگان کاری تمام عیار در آماده سازی سالن مسابقات به شکل بسیار عالی، فرصتی ارزنده برای شرکت کنندگان گرند پری ایجاد کرد.»

بورگ در ادامه تصریح کرد: «طی این جریان، برگزار کنندگان در جلسه فنی توصیه کرده بودند که بازیکنان از هتل یا محل مسابقه با اتومبیل جا به جا شوند. بعد از این که خانم گونینا حادثه را گزارش داد، برگزار کنندگان علاوه بر این توصیه کردند که آنها بازیکنان را در طول مسیر توسط کارمندان فدراسیون همراهی کنند. آقای سوروف به اغراق کردن موضوعات به جهت مسائل شخصی خودش اصرار دارد و به وضوح تمایل دارد مسائل را تبدیل به یک نمایش دراماتیک کند.»

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها