رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 138276

ردیاب سلامتی که به عنوان انگشتر، دستبند یا النگو استفاده میشود

ساعت 24-شرکت سامسونگ در کنگره جهانی موبایل امسال علاوه بر گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج، تجهیزات جانبی جدیدی را نیز به میدان آورده است که یکی از آنها ردیاب سلامتی به نام Charm است.

5
یکی از بزرگترین دغدغه‌های برندهای تولیدکننده گجت‌های پوشیدنی، طراحی این محصولات به گونه‌ای است که کاربری که از آنها استفاده می‌کند، یک خوره فناوری به چشم نیاید. به همین دلیل سامسونگ ردیاب سلامت جدید خود را به گونه‌ای نامرئی طراحی کرده است. این ردیاب سلامت جدید که چارم نام دارد از الگوی طراحی ماژولار بهره می‌برد، به این معنی که این ردیاب یک قطعه الکترونیکی کوچک است که می‌توان آن را داخل یا بیرون جواهرات یا قطعا زینتی استفاده کرد.

به گفته سامسونگ Charm نوع جدیدی از محصولات هوشمند پوشیدنی است اما می‌توان به نوعی این ردیاب سلامت را با ردیاب سلامت Mi Band شیائومی مقایسه کرد. با توجه به موفقیت ردیاب‌های سلامت می بند، می‌توان اقدام سامسونگ برای طراحی محصولی مشابه را موفقیت آمیز دانست. چارم نیز مانند می بند تنها دارای یک پنل LED است که عملکردش مبتنی به نوتیفیکیشن‌های گوشی است، اتصال چارم با گوشی از طریق بلوتوث LE فراهم شده و اپلیکیشن Samsung Charm نیز به آن اختصاص یافته است.

این ردیاب سلامت در دو نسخه طراحی شده است، یکی از مدل‌ها را می‌توان به عنوان یک سنگ زینتی برای دکمه سر آستین، آویزان کردن از گردن یا حتی انگشتر استفاده کرد. نسخه دیگر یک ماژول نسبتا بزرگ در قالب یک النگو مجهز به یک پنل LED کوچک است که کاربری بیشتری نسبت به نسخه کوچکتر دارد.

ماژول کوچکتر نمی‌تواند برای کاربر نوتیفیکیشن صوتی ارسال کند، این ماژول تنها از طریق یک نوتیفیکیشن نوری به کاربر اطلاع می‌دهد که باید به سراغ گوشی هوشمندش برود. اما نسخه بزرگتر قابلیت ارسال نوتیفیکیشن‌های صوتی را نیز دارد و کاربردی تر است.

در هر حال نبود یک نمایشگر بزرگ در هر دو نسخه به این معنا است که چارم نمی تواند اپلیکیشن‌های سوم شخص را اجرا کند اما قابلیت ردیابی داده‌های سلامت همچون قدم‌ها و مسافت طی شده توسط کاربر را دارد. این داده‌ها سپس از طریق بلوتوث به اپلیکیشن ارسال شده و می‌توانند کالری سوزانده شده را محاسبه کنند. این داده‌ها در اپلیکیشن S Health نیز قابل استفاده هستند.

هر دو نسخه این ردیاب سلامت در سه رنگ مشکی، طلایی و رز کوارتز (صورتی) تولید و به یک باتری 17 میلی آمپر ساعت و بلوتوث LE مجهز شده است. سامسونگ مدعی است که ردیاب سلامت جدیدش می‌تواند به واسطه کم مصرف بودن پنل LED و اتصال بی سیم، پس از یک بار شارژ کامل تا 18 روز روشن بماند.

سامسونگ

چارم

چارم

چارم

چارم

چارم

تک شات

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها