رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 140070

صادرات تخم‌مرغ از ایران رکورد زد

ساعت ۲۴ - مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با اشاره به اینکه ظرفیت برای افزایش ۸۰ هزار تنی تخم مرغ در کشور وجود دارد گفت: امسال ۹۰ هزار تن تخم‌ مرغ از ایران صادر شد.

تخم مرغ
رضا ترکاشوند عصر امروز در حاشیه برگزاری نخستین همایش تخصصی «صنعت مرغ استان سمنان؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در مجتمع رفاهی و فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد اظهار داشت: امسال در مجموع بیش از 930 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید تخم مرغ در داخل کشور عنوان کرد: ظرفیت و توان تولید بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن تخم مرغ در کشور وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار کشور با اشاره به صادرات بیش از 90 هزار تن تخم مرغ از ابتدای امسال تا کنون عنوان کرد: عمده تخم‌مرغ‌های تولید شده به کشور عراق صادر شده و کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای منطقه نیز از صادرات تخم مرغ‌های ایرانی بی نصیب نبودند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه بیش از 76 درصد از صادرات تخم مرغ ایران به کشور عراق بوده است تصریح کرد: 15 درصد از صادرات این محصول نیز به کشور افغانستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه توان افزایش صادرات تخم مرغ در کشور به بیش از 200 هزار تن نیز وجود دارد عنوان کرد: مشوق‌هایی برای افزایش تولید و صادرات تخم مرغ در کشور در نظر کرقته شده است تا به این هدف برسیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار کشور با اشاره به نگرانی‌هایی که درباره افزایش قیمت تخم مرغ در ایام منتهی به نوروز وجود دارد تصریح کرد: قیمت تخم مرغ شب عید، گران نمی‌شود و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها