رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 143085

انفجار در استانبول/یک ایرانی در بین کشته شدگان بمب گذاری در استانبول

انفجار در استانبول جان 5 تن از جمله یک ایرانی را گرفت.بمب گذاری در استانبول امروز توسط یک تروریست انتحاری در خیابان استقلال از از پرتردد ترین مناطق جهانگردی استانبول 36 زخمی نیز برجای گذاشت که 24 تن از آنها گردشگران خارجی بودند.

استانبول انفجار
h2>انفجار بمب در استانبول

ساعت 11 به وقت محلی یک بمب گذار انتحاری در خیابان استقلال مقابل بخشداری بی اوغلوی شهر استانبول جان چند تن را گرفت و چند زخمی برجای گذاشت.در اثر انفجار در استانبول دست کم 5 نفر کشته و بیش از 30 نفر زخمی شدند.

در بین کشته شدگان نام یک ایرانی نیز به چشم می خورد.به گفته سخنگوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران نام این شخص علی رضا رزمخواه است که در محل حادثه بوده و جان باخته است.جسد این ایرانی در پزشک قانونی است.همچنین یک بچه 1.5 ساله به نام دایانا رزمخواه ونیز اعظم رزمخواه نیز در بین زخمی ها هستند و حاآنها مساعد گزارش شده است.خانم ژیلا شریعت اعلایی نیز از ناحیه پا زخمی شده که در بیمارستانی بستری و حال عمومی وی نیز خوب است.

بمب گذاری انتحاری

پس از این حادثه چندین آمبولانس و نیروی پلیس و آتشنشانی به محل اعزام و نیروهای امنیتی ورودی های خیابان استقلال را بستند و از ورود خودروها به این خیابان جلوگیری شد.

در اثر این انفجار که عامل آن شناسایی شده و مقامات پلیس در حال بررسی شواهد ژنتیکی وی هستند پنج نفر به همراه فرد تروریست کشته شده اند.

بمب گذاری در استانبول امروز

این انفجار در حالی صورت گرفت که هفته گذشته نیز آنکارا حمله تروریستی دیگری را به خود دیده بود.درآن حادثه نیز37 نفر جان خود را از دست دادند و125 مجروح به جای ماند.با توجه به اتفجار آنکارا در 23 اسفند پلیس هشدارهای امنیتی صادر کرده بود که در پی آن کشور آلمان سفارت خود در آنکارا به دلیل نشانه‌ها مبنی بر حمله قریب‌الوقوع تروریستی و نیز کنسولگری در استانبول را بسته بود.

گفتنی است محمد جواد ظریف امروز برای ملافات با سران کشور ترکیه عازم این کشور شده بود.وی پیش از ترک استانبول با یکی از مصدومان ایرانی حادثه به صورت تلفتی صحبت کرد.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

انفجار بمب استانبول

لحظه انفجار بمب

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها