رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 144281

چگونه ذهن قوی داشته باشیم/ چگونه حافظه را تقویت کنیم/چگونه آلزایمر نگیریم

چگونه آلزایمر نگیریم و چگونه ذهن قوی داشته باشیم پرسشی متداول است.باگذشت زمان و با زیاد شدن سن قوای ذهن و منطق انسان کاهش پیدا می کند .این مساله قابل پیشگیر43ی می باشد .شما با ورزش واستراحت کافی و مواد خوراکی که استفاده می کنید می توانید با این مشکل مقابله کنید و تاثیر ورزش بر سلامت مغز را ببینید.(چگونه حافظه را تقویت کنیم)

مغز و ورزش
h2>تاثیر ورزش بر سلامت مغز

با ورزش کردن دو ماده شیمیایی به نام های سروتونین ودوپامین که با عث شادی انسان می شود در مغز ترشح می شود .در نتیجه ما آرام وشادترخواهیم بودشما با ورزش می توانید خود راشاد نگه دارید وسیستم اعصاب و عملکرد آن را تقویت نمایید .

امروزه افسردگی یکی از معزلات جامعه به شمار می رود که در جوامع شهری و توسعه یافته بیشتر دیده می شود افسردگی یکی از مختل کننده های فعالیت های ما است که حافظه و کارایی مغز را پایین می آورد مطالعات محققان نشان می دهد که ورزش افسردگی و استرس و عصبانیت را از بین می برد .پژوهشگران دریافته اند کسانی که با ورزش افسردگی خود را درمان نموده اند نسبت به کسانی که با دارو افسرگی خود را درمان نموده اند تآثیر و دوام بیشتری داشته است .

لازم نیست امکانات خاصی برای ورزش کردن داشته باشید شما با 30 دقیقه پیاده روی در روز می توانید سلامتی ذهن و جسم خود راتضمین کنید.پس توجه به این نکته مهم است که ورزش و فعالیت بدنی می تواند اظطراب و عصبانیت را برای چند ساعت پس از ورزش کاهش می دهد .پس قبل از این که افسردگی به سراغ شما بیاید ورزش را در برنامه ی خود بگذارید. (چگونه ذهن قوی داشته باشیم)

تاثیر ورزش بر مغز

چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم

قبل ازمطالعه حال وهوا باید خوب باشد بدین منظور باید افکار مثبت را جانشین افکار منفی کرد

اولین کار پیش خوانی است قبل از خواندن دقیق مطالب کل مطالب را مرور کنید

دومین کار سوال کردن است یعنی می توان از هر فصلی که مطالعه می شود سوال مطرح کرد وبه آن پاسخ داد

سومین کار خواندن است باید کتاب را مطالعه کرد وبه سوال ها پاسخ داد

چهارمین کارتفکر کردن است فکر کردن در مورد موضوع مطالعه به آن معنا می دهدوبه یاد سپاری آن کمک می کند

پنجمین کاراز حفظ گفتن است مطالب خوانده شده باید توسط خواننده بازگو شود تا معلوم شود که کدام قسمت ها یادگرفته شده است

ششمین مرحله مرور کردن است به منظور جلوگیری از فراموشی مطالب باید کل مطالب مرور شودبهترین راه مرور پاسخ به پرسش ها است (چگونه حافظه را تقویت کنیم)

تاثیر ورزش بر درس

چه بخوریم تا باهوش شویم

نقش مهم تغذیه بر مغز:تغذیه رابطه مستقیمی با هوش انسان دارد .مطا لعات محقق فنلاندی نشان داده است که با هوش ترین و کم هوش ترین کشورهای جهان چه کسانی هستند و در کدام کشورها زندگی می کنند .

مردم سنگاپور با میانگین هوش 108با هوش ترین مردم دنیا هستند،در این میان رتبه ی ما ایرانی ها 84تخمین زده شده است با این رتبه ما بیست وسومین کشور جهان هستیم .کشور آفریقایی گینه هم با میانگین هوشی 59 کم هوش ترین کشور دنیا است .

یکی از مهم ترین مواد غذایی که باعث افزایش هوش می شود بخصوص در دوران بارداری باید مصرف شود اسیدهای چرب امگا 3 است.

اسیدهای چرب امگا3:اسیدهای چرب امگا 3می توانند به تکامل بهتر مغز،افزایش هوش وعملکرد مغز و تقویت حافظه در افراد مختلف کمک کنند .میگو وماهی های چرب مانند سالمون ،قزل آلا ،کیلکا،خال خالی و ساردین وروغن های مغذی مثل روغن زیتون،بذر کتان وکونولا سرشار از امگا3می باشند بد نیست بدانید که مواد فراوری شده مانند سوسیس وکالباس و غذاهای کنسروی تاثیر منفی روی مغز دارند .

میوه وسبزیجات :اگر از دوران کودکی تا 30 سالگی میوه وسبزیجات فراوان مصرف شود میانگین هوشی حداقل 5 نمره افزایش می یابد.

گوجه فرنگی جزو یکی از خوراکی هایی است که دارای لیکوپن است که با رادیکالهای آزاد موجود در بدن مبارزه می کند و جلوی تخریب سلول های مغزی را می گیرد.

در بهبود عملکرد عملکرد مغز وافزایش هوش جنین و کودکان خردسال می شود کلم برکلی جزو سبزی های برگ سبز تیره می باشد که دارا ی ویتامین کا می باشد.ویتامین کا در بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش جنین و کودکان خردسال می شود.

عدس:لیستین موجب افزایش هوش و حافظه می شود لیستین ماده ای هست که در شیر هم وجود دارد.

کندر:در طب اسلامی خوردن کندر بسیار سفارش شده است .به زنان حامله کندر بدهید تا باعث زیادی عقل بچه وبا هوش شدن آن شود.

تاثیر میوه وسبزی بر مغز

چگونه از آلزایمرجلوگیری کنیم

حل کردن جدول :سرگرمی های مانند حل جدول ،مطالعه شطرنج بازی ، باعث می شود سلولهای مغز به کار بیفتند

کار کردن با دستگاه های مو سیقی :افرادی که با یکی از دستگاه های موسیقی کار می کنند در انجام فعالیت های مغزی نسبت به دیگران بهتر هستند.

عرق کردن:فعالیت بدنی و هر کاری که ضربان قلب را بالا مبرد خطر دیوانگی و جنون را کاهش می دهد.

تماس با دوستان:با دوستان خود ارتباط بر قرار کنید و فعالیت های اجتماعی خود را بیشتر کنید.

خوردن ماهی:خوردن یک مرتبه ماهی در هفته باعث می شود ماده خاکستری در نواحی کلیدی مغز بهتر محافظت شود(چگونه آلزایمر نگیریم)

آلزایمر نگیریم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها