رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 144757

علي مطهري:

می گویند مینو خالقی در خارج با مردی دست داده اما قابل اثبات نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: می گویند که وی در خارج از کشور با مردی دست داده و مصافحه کرده است که البته این موضوع قابل اثبات نیست و اگر کسی دست بدهد و دستکش داشته باشد، اشکالی ندارد زیرا فقها می گویند اگر فرد دستکش داشته باشد اشکال شرعی نداشته و شهید مطهری در کتاب حجاب این موضوع را در آخر کتاب مطرح کرده است.

علی مطهری
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که توضیحات شورای نگهبان درباره ابطال آرای مینو خالقی نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم برای نمایندگان مجلس نهم روشن نیست، گفت: منتظر شنیدن توضیحات بیشتر و کامل این شورا هستیم.

علی مطهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی ابطال آرای مینو خالقی در اصفهان را غیرقانونی دانست و گفت: باید این موضوع موکول به بررسی اعتبارنامه ها در مجلس می شد زیرا اتهاماتی که به وی زدند خیلی محکم نیست.


وی ادامه داد: می گویند که وی در خارج از کشور با مردی دست داده و مصافحه کرده است که البته این موضوع قابل اثبات نیست و اگر کسی دست بدهد و دستکش داشته باشد، اشکالی ندارد زیرا فقها می گویند اگر فرد دستکش داشته باشد اشکال شرعی نداشته و شهید مطهری در کتاب حجاب این موضوع را در آخر کتاب مطرح کرده است.


وی باردیگر تاکید کرد که تصمیم شورای نگهبان در ابطال آرای مینو خالقی غیرقانونی است و این موضوع را باید به نظر مجلس موکول می کردند.


نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ابطال آرای یک نفر به جای ابطال صندوق های رای توسط شورای نگهبان قانونی بوده است یا خیر اظهارداشت:این مطلب نیز برای ما روشن نیست و باید شورای نگهبان در مورد این موضوع توضیحات کاملی را به مجلس بدهد.


مطهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا وزارت کشور می تواند اعتبارنامه خالقی را به مجلس بفرستد یا خیر اظهارداشت: بله می تواند.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که به عنوان منتخب مجلس دهم برای حل این موضوع کاری انجام داده اید یا خیر و این نگرانی وجود دارد که به رویه ای تبدیل شود اظهارداشت: باید توضیحات شورای نگهبان را بیشتر بشنویم تا بدانیم حرف آنها دقیقا چیست زیرا فقط چند جمله صحبت کرده اند.


وی درباره این که برای ارائه توضیحات از شورای نگهبان درخواستی داشته اند یا خیر گفت: هنوز درخواستی نکرده ایم.


مطهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا قائل به تغییر قانون انتخابات در مجلس بعدی هستید اظهارداشت: بله حتی می توان در همین زمان باقیمانده مجلس نهم، قانون انتخابات را اصلاح کرد زیرا صابون این قانون به تن خیلی از نمایندگان کنونی خورده است.

ايرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها