رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 147245

چگونه چسب را پاک کنیم/چگونه چسب 123را پاک کنیم/چگونه چسب را از روی لباس پاک کنیم

چگونه چسب را پاک کنیم سوالی کلی است. از بین بردن لکه چسب از روی هر جسمی راه ورش مختص خودش را دارد ما در این نوشته برآن شدیم که چند روش از پاک کردن چسب را به شما بگوییم برای مثال :چگونه چسب را از روی لباس پاک کنیم ویا چگونه چسب 123را پاک کنیم برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید...

چسب
h2>پاك كردن چسب قطره اي از روي لباس

چسب مایع :برای از بین بردن چسب مایع از روی پارچه ولباس از سرکه استفاده کنید .مقداری سرکه را به پنبه آغشته کرده وآن را روی لکه مورد نظر قرار دهید چند دقیقه صبر کنید تا چسب از روی لباس کنده شود.

چسب آکواریم :برای از بین بردن چسب آکواریوم از روی لباس هم از سرکه استفاده می کنیم با این تفاوت که این بار پنبه را به سرکه آغشته کرده وروی محل قرار می دهیم چند دقیقه صبر می کنیم وسپس بر می داریم این عمل را چند بار دیگر انجام می دهیم چون چسب آکواریوم از چسب مایع قوی تر است.

چسب قطره ای :برای پاک کردن چسب قطره ای از روی پارچه ولباس دو روش را به شما پیشنهاد می کنیم1-یک پارچه روی محل لک قرار می دهیم وروی آن اتو بخار می کشیم تا چسب از پارچه جدا شود.2-یک تکه پنبه را به سرکه آغشته کرده وروی محل قرار می دهیم بعد از چند دقیقه صبر کردن می بینیم که چسب از پارجه جدا شده است.(چگونه چسب را از روی لباس پاک کنیم)

پاك كردن چسب قطره اي

پاک کردن چسب از روی دست

چسب قطره ای فوق العاده قوی است وخیلی زود می چسبد وبه این سادگی ها جدا نمی شود اگر این چسب با دست شما تماس پیدا کرد ه است با این روشها که گام به گام گفته می شودآن را از دست خود جدا کنید. 1-خیلی سریع دست خود را در محلول آب گرم وصابون قرار دهید .این عمل باعث می شود که چسب نرم شود .اگر مقداری سرکه نیز به محلول خود اضافه کنید کمک کننده تر می شود.حالا چسب را به آرامی از دست خود جدا کنید اگر با این کارها که گفته شد چسب جدا نشد به گام بعدی بروید.

2-استفاده از استون:مقداری استون را به محل چسبی شده بمالید .در این مرحله احتمالا چسب تکه تکه شده واز پوست جدا می شود.

*از این ماده یعنی استون در محل های زخمی استفاده نشود.

3-بعد از اینکه دستها را کاملا خشک کردید از سوهان ناخن استفاده کرده وچسب ها را از دست جدا کنید .مواظب باشید که پوستتان با سوهان آسیب نبیند.

4-به چسب زمان دهید تا پوسته پوسته شود وبه یکباره از دست جدا شود.پس از مدتی سفید شده وبدون کمک شما جدا خواهد شد.

5-در این گام از مارگارین استفاده کنید آن را روی محل بمالید واین کار را ادامه دهید تا چسب جدا شود .

6-پودر لباسشویی رادر آ ب گرم حل کنید ومحل مورد نظر را تقریبابه مدت 20 دقیقه در محلول قرار دهید چسب کم کم از دست جدا می شود .

توجه:اگر پوستتان به هم چسبیده به زور از هم جدایشان نکنید چون موجب پارگی می شود.

برای جدا سازی وآغشته کردن مواد حتما از مواد نخی استفاده کنید .

حلال چسب قطره اي

پاک کردن چسب 123

چسب 123چسبی از هم خانواده های چسب قطره ای سیانوآکریلات است.گاهی کسانی که با این نوع چسب کار می کنند به اشتباه چیزی را می چسبانند ویا یک شیءبه چسب آلوده می شود ،هنگامیکه می خواهندچسب را جدا کنند دچار مشکل می شوندواین سوال برایشان پیش می آید که حلال چسب 123 چیست؟

بیشتر چسب های قطره ای وچسب 123 حلال ندارند.ولی روشهایی وجود دارد که با کمترین صدمه به قطعات اصلی آنها را جدا کنید.البته مشابه آن چیزی که ما آموزش میدهیم در بازار به صورت بسته بندی هم وجوددارد با نامها یی همچون (حلال چسب قطره ای)یا (ضد چسب 123).شما می توانیدبه راحتی در منزل یا محل کار مشابه همان حلالهایی که در بازار به فروش می رسد را درست کنید.

اولین حلال استون :استون بافت های چسب را از هم جدا میکند وباعث جدا شدن آن از شیء می شود.ولی این را باید دانست که استون هایی که در خانه برای لاک پاک کردن استفاده می کنید رقیق شده وضعیف هستند .شما در کارگا هها باید نوع خالص استون را تهیه بکنید.قطعه ای که به چسب آغشته شده را داخل استون قرار دهید .مدت زمانی که باید بماند بستگی به ضخامت چسب دارد.تا چسب از قطعه جدا شود سپس آن را تمیز بشویید.

دومین حلال سرکه:اگر قطعه ی شما بزرگ است ونمی توانید آن را در حلال استون غوطه ور کنید از سرکه استفاده کنید دستمال بزرگی را بردارید و آن را به سرکه آغشته کنید حال آن را روی قطعه ی چسبی قرار دهید.ا گر پارچه خشک شد آن را دوباره به سرکه آغشته کرده واین عمل را چند بار تکرار کنید تا چسب از قطعه جدا شود.

حلال بعدی گرما است:با استفاده از گرما دادن به اشیای فلزی وسنگی (فراموش نشود فقط اشیای فلزی وسنگی).شما می توانید با استفاده از شعله ی فندک به قطعه مورد نظر چسب را جدا کنید ولی قبلش حتما از دستکش وماسک استفاده کنید بخاطر گازی که از آن خارج می شود.(چگونه چسب 123را پاک کنیم)

حلال چسب یک دو سه

امیدواریم پاسخ سوال چگونه چسب را پاک کنیم را بدست آورده باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها