رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 149114

سکه تمام بهار آزادی در فروردین 95 چه روندی را طی کرد؟+ (نمودار)

ساعت 24-هر قطعه سکه تمام بهار آزادی سال ۹۵ را در ۷ فروردین اولین روز کاری به قیمت یک میلیون و ۵ هزار تومان و روز آخر ماه فروردین را با قیمت یک میلیون و 29 هزار تومان پشت سر گذاشت.

سکه بهار آزادی موازی با طلای جهانی روندی صعودی را در اوایل فروردین ماه طی کرد.

در حالی که سکه تمام بهار آزادی ماه پر فراز و نشیبی را داشت. سکه از شروع بازار سال 95، 7 فروردین تا 14 فروردین با یک هفته افزایشی روبه رو بود. در 7 فروردین قیمت سکه بهار آزادی یک میلیون و 5 هزار تومان بود و هفت روز بعد به قیمت یک میلیون 22 هزار تومان رسید.

در همین حال قیمت سکه تمام بهار آزادی به روند صعودی خود پایان داد و در 15 فروردین به یک میلیون و 19 هزار تومان رسید.

در روزهای آتی فروردین قیمت طلا روندی ملایم را طی کرد و افت و خیز شدیدی را تجربه نکرد. البته بخشی از رشد سکه را می توان به رشد تقاضای مناسباتی دانست.

قیمت سکه با قیمت طلای جهانی و عوامل بنیادین ارتباط مستقیم دارد. طلای جهانی در ماه مارچ در 7 فروردین به کمترین سطح خود رسید و بازار طلای جهانی با سقوط مواجه شد، ولی پس از آن توانست این شرایط را جبران کند.

در 6 فروردین قیمت طلا به 1217 دلار و 2 سنت رسید که بعد از تعطیلات شنبه و یک شنبه، در 10 فروردین قیمت طلا 1220 دلار و 9 سنت و در 11 فروردین به 1239 دلار و 7 سنت رسید.

کارشناس بازار وال استریت ژورنال معتقد است که افت و خیز قیمت جهانی طلا در سال 2015 به دلیل نابسامانی اقتصاد چین بوده است و در هر زمانی که کمی بازار چین بهبود پیدا می کند، قیت طلا نیز افزایش می یابد.

این کارشناس، کاهش قیمت طلا را از اواسط فروردین ماه به دلیل اعلام گزارش مارچ بانک مرکزی آمریکا دانست. در ماه گذشته شاهد افت 0.7 درصدی قیمت طلا بودیم، اما خوش بینی به بازارهای اثرگذار عامل حمایت از سکه است.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها