رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 149365

روسیه: برجام به سرعت در حال اجراست

ساعت24: ولادیمیر ورونکوف نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام اینکه برجام با سرعت در حال اجراست، گفت: تهران و گروه 1+5 به سوی لغو تحریم های ضد ایرانی حرکت می کنند.

82045709-70670521.jpg
style="text-align:justify">​ ورونكوف كه در نخستين نشست كميسيون مشترك ايران و 1+5 پس از اجراي برجام در وين شركت داشت، امروز (شنبه) به خبرگزاري روسيا سگودنيا گفت: موضوع لغو تحريم ها اصلي ترين محور بحث نشست بود كه بررسي شد.
وي در باره اين نشست كه ديروز جمعه برگزار شد، اظهار كرد: مذاكرات فشرده در باره اين موضوع جريان دارد و نشانه هاي حاكي از پيشرفت نيز ديده مي شود كه با توجه به پيچيده بودن، اين روند مدتي طول خواهد كشيد.
مقام روس در پايان تاكيد كرد: اجراي برجام به خوبي و با سرعت در حال پيشرفت است و اقدام هاي كنوني هم در فضاي مناسبي پيش مي رود و همه شركت كنندگان خواهان ادامه راه هستند.
وزارت خارجه روسيه نيز جمعه شب اعلام كرد: شركت كنندگان در نخستين نشست مذاكرات ايران و 1+5 پس از آغاز اجراي برجام، تاكيد كردند كه روند اجراي توافق مطابق برنامه تعيين شده ادامه دارد و در حال انتقال به مرحله پايدار است.
براساس گزارش هاي انتشار يافته در نشست وين، گروه هاي كاري ايران و 1+5 برنامه ادامه اجراي برجام را تنظيم كردند.
نخستين كميسيون مشترك ايران و 1+5 پس از اجراي برجام براي بررسي روند اجراي توافق جامع، لغو تحريم ها و موانع پيش رو به رياست سيد عباس عراقچي و هلگا اشميد در هتل كوبورگ وين تشكيل شد.
عراقچي پس از پايان نشست كميسيون مشترك ايران و 1+5 در وين به خبرنگاران گفت: يكي از موارد مطرح تشكيل گروه كاري رفع تحريم ها بود و قرار شد كميسيون مشترك يك گروه كاري جداگانه داشته باشد و هر جا ايران احساس كند تحريم ها برداشته نشده يا حركت رو به جلو و مناسبي ندارد در گروه كاري بررسي شود.
وي اضافه كرد: گروه كاري هم توصيه هاي خود را براي حل و فصل موضوع خواهد داشت و در صورت لزوم در كميسيون مشترك به بحث گذاشته مي شود. سومين كميسيون مشترك ايران و 5+1 و اولين كميسيون مشترك بعد از اجرايي شدن برجام، بيش از 4 ساعت به طول انجاميد.

*ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها