رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 151650

چگونه پروپوزال بنویسیم؟ / راهی مطمئن برای آموزش مراحل نوشتن پروپوزال

پروپوزال نویسی سریع و حرفه ای / برای اینکه بدانید که چگونه پروپوزال بنویسیم ومراحل نوشتن پروپوزال را بیاموزید این مطلب را بخوانید.

مراحل نوشتن پروپزال

پروپوزال یعنی پیشنهاد ویا طرح پیشنهادی که خودیک کلمه انگلیسی است واگربخواهیم آن را بهترتعریف کنیم باید بگوییم که پروپوزال یک طرح پیشنهادی است که درمورد آن باید تحقیقاتی صورت بگیرد به مجموعه این تحقیقات واطلاعات ،پروپوزال میگویند .(چگونه پروپوزال بنویسیم)

یکی ازچیزهایی که درمورد نوشتن پروپوزال باید دقت کرد این است که نباید پروپوزال طولانی باشد زیراباعث سررفتن حوصله خواننده میشود باید پروپوزال راخلاصه ومفید نوشت که معمولا بین 5 الی 8 صفحه مناسب است .حال می خواهیم بدانیم که پروپوزال رامعمولا چه کسانی می نویسند ؟بطورکلی باید گفت که پروپوزال را تنها کسانی می نویسند که ساختار تحصیلی آنها بصورت تحقیقاتی میباشد یعنی دانشجویان مقطع لیسانس نیاز به پروپوزال ندارند ولی کسانی که می خواهند برای دکترا درس بخوانند ویا می خواهند برای فوق لیسانس به صورت فقط تحقیقاتی بخوانند باید پروپوزال ارائه دهند . زمان ارائه پروپوزال هم برای این دسته از افراد موقع ثبت نام می باشد ودرپذیرش دانشجو نقش مهمی را ایفا می کند . در ضمن موضوع پروپوزال هم مهم است یعنی اینکه چه موضوعی را انتخاب کنیم که مورد توجه استاد راهنما (یعنی آن کسی که پروپوزال ما را می خواند ودرموردش نظرمی دهد ) قرار بگیرد که البته خود اساتید دانشگاه یک سری از موضوعات را مطرح می کنند ومی گویند روی این موضوعات می توانید تحقیق کنید و بدینوسیله شما متوجه می شوید که پروپوزال خودراروی چه موضوعی کار کنید همین طور شما اگر خود موضوعی مد نظرتان هست می توانید پس ازمشورت با اساتید دانشگاه ، آن راموضوع پروپوزال خود قرار دهید .بعضی اوقات هم شما مجبورید که پروفایل تمام اساتید را بررسی کنید وآگاه شوید که در چه زمینه هایی کار کرده اند واطلاعات بیشتری دارند و بدین ترتیب موضوع خود را انتخاب کنید وبنویسید .

زبان نگارش پروپوزال هم از دیگرچیزهایی است که باید بدانید ،پروپوزال باید انگلیسی نوشته شود اما برای سهولت کار می توانید ابتدا فارسی بنویسید وسپس ترجمه کنید وفراموش نکنید که روی برگه A4 تایپ کنید و فونتش هم باید TIMES and new Romans وسایز آن باید 12 باشد .

خوب تا اینجا شما فهمیدید که پروپوزال چیست ، چه کسانی باید آن رابنویسند ، وموضوعش را باید چه چیزی وچگونه انتخاب کنند ، ولی ازاین به بعد می خواهیم یاد بگیریم که چگونه پروپوزال کارشناسی ارشد بنویسیم ؟

چگونه پروپوزال کارشناسی ارشد بنویسیم ؟

نوشتن پروپوزال پایان نامه :

نحوه نوشتن پروپزال کارشناسی ارشد

اصولا برای نوشتن هر پروپوزال باید مراحلی را طی کرد که دراینجا نکات آن رایاد آورمی شویم :

اولین نکته انتخاب موضوع پروپوزال است که اهمیت آن را قبلا هم شرح دادیم باید زمینه موضوع چیزی باشد که مورد علاقه شما در آن رشته بخصوص باشد این زمینه موضوع را باید با جستجو کردن درسایت های مقالات علمی پیدا کنید یعنی با خواندن این مقالات احتمالا سوالهایی برای شما پیش خواهد آمد که همین سوالها، موضوع پایان نامه شما را تشکیل خواهد داد .نکته بعدی که خیلی هم مهم است نگارش پروپوزال است که جزء سخت ترین قسمتها می باشد وبرخی به خاطرجدی نگرفتن آن به مشکلات زیادی برخورد می کنند . درنکته سوم گاهی به طراحی پرسشنامه نیازمی باشد که این مرحله هم از اهمیت ویژه ای برخورداراست ودرصورتی که قصد طراحی پرسشنامه را داشته باشید باید حتما به متخصصین آمار مراجعه فرمایید تا پرسشنامه شما مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد.

انجام کارعملی یا آماری ،نکته چهارم ما است .

نکته پنجم هم جمع آوری اطلاعات ونگارش پیشینه تحقیق ادبیات موضوع می باشد البته آنچه که دراین مرحله مهم است معتبربودن منابع علمی است .

مرحله آخرهم نتیجه گیری و ویرایش نگارش می با شد که این مرحله نیز از اهمیت خاصی برخوردارمی باشد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها