رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 152703

ماجرای برانکو و محمد نوری/ مشکل بزرگ کاپیتان

ساعت24-با پایان لیگ قطر، ماموریت محمد نوری هم در مسیمر به پایان رسید تا کاپیتان پیشین پرسپولیس به ایران برگردد. حضور در این تیم ضعیف برای نوری اصلا تجربه خوشایندی نبود و او صراحتا از چنین انتخابی ابراز ندامت می‌کند.

خبرنگاران ایرانی امسال بیشتر از هر سوژه دیگری خبر «شکست سنگین» مسیمر را در رسانه‌های‌شان کار کردند. کسی انتظار برد و مساوی نداشت، اما تیم قطری محمد نوری می‌توانست حداقل یک بار محض تنوع هم که شده یک «شکست سبک» متحمل شود و فضا را عوض کند که البته این اتفاق رخ نداد! حالا نوری در تهران به سر می‌برد و در مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهد، صراحتا برای بازگشت به پرسپولیس ابراز علاقه می‌کند. شماره14 سابق سرخ‌ها می‌گوید آرزویش بازی در تیم برانکو است و به این ترتیب تکلیف را روشن می‌کند که مسیر دلخواهش برای فصل آینده چیست. حالا سوال مهم‌تر این است که آیا چنین تمایلی از سوی طرف مقابل هم در کار هست یا نه؟ به عبارت دیگر آیا برانکو هم همینقدر آرزو دارد نوری را در اختیار داشته باشد یا خیر؟

سال گذشته در چنین روزهایی، سید جلال حسینی بعد از خروج از لیگ قطر به شدت برای بازگشت به پرسپولیس ابراز علاقه کرد. او و نژادفلاح با هم توافق کردند، عکس یادگاری انداختند و در نهایت رسانه‌ها با اطمینان از حسینی به عنوان نخستین خرید پرسپولیس برای لیگ پانزدهم نام بردند. در آن زمان وقتی یک روزنامه ورزشی روی جلدش بزرگ تیتر زد: «برانکو سید جلال را نمی‌خواهد» هیچکس این خبر را باور نکرد و خیلی‌ها روزنامه مزبور را به دشمنی با پرسپولیس متهم کردند. برانکو اما واقعا حسینی را نمی‌خواست و در این مورد آنقدر صریح و قاطع بود که سید جلال راهی جز حضور در یک تیم دیگر پیش پای خودش ندید. حالا هم به نظر می‌رسد همان داستان برای محمد نوری در حال تکرار شدن است. او برای بازگشت به پرسپولیس ابراز علاقه کرده، اما بعید است چنین رغبتی از سوی برانکو هم وجود داشته باشد؛ چه اینکه بین دو نیم‌فصل و با وجود همه شایعات آن روزها، مربی کروات هیچ تقاضایی برای بازگرداندن نوری به باشگاه نداد.
اگر یادتان باشد برانکو یک بار در مورد اینکه تیمش هافبک بازیساز ندارد، از یک جمله کلیدی استفاده کرده بود: «در فوتبال مدرن، پلی‌میکرها به شکل سنتی وجود ندارند و شما مثل قبل به یک بازیساز متکی نخواهید بود.» او با تیم جوانش این تئوری را به اثبات رساند و توانست بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد. حالا باید دید برانکو که ترکیبش را شناخته و اصرار زیادی هم به استفاده از جوانان دارد، جایی برای نوری 34ساله خالی باقی می‌گذارد یا نه؟ اگر جواب منفی باشد، سرنوشت او شباهت غریبی به سید جلال پیدا می‌کند؛ هر دو در زمانی که تیم به آنها نیاز داشت راهی قطر شدند، هر دو آنجا ناموفق بودند و برگشتند، هر دو خواستند دوباره پرسپولیسی شوند و البته هر دو پشت سد برانکو باقی ماندند!

بانک ورزش

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها