رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 154638

یک زن هندی در هفتاد سالگی نخستین فرزندش را به دنیا آورد

ساعت24-یک زن هندی که در هفتاد سالگی عمر خود بود و تاکنون بچه دار نشده بود با انجام درمان پزشکی به روش(IVF) آی وی اف در درمانگاهی محلی در هند صاحب نخستین فرزند شد.

woman-70-india-baby.jpg
img alt="" height="413" src="http://www.saat24.com/d/2016/05/11/3/304449.jpg" width="550" />

این زوج هندی نام فزندشان را آرمان گذاشته اند.دیجندرکائور و همسرش موهیندر سینگ جیل که در شهر حسار در جنوب هند زندگی می کنند با مشاهده یک آگهی تبلیغاتی به این درمان گاه مراجعه کردند و اکنون به آرزوی خود رسیده است.سن این خانم مشخص نیست جون هیچ گواهی تولدی ندارد اما می گوید چهار یا پنج سال ا زهمسرش جوان تر است که وی گواهی تولدش به سال 1937تعلق دارد.

برای باروری در روش ای وی اف لازم است دست‌کم سه عامل وجود داشته باشد این سه عامل شامل: تخمک سالم، اسپرم سالم و رحم و لوله‌های رحمی سالم که اجازه عبور اسپرم و رسیدن آن را به تخمک بدهد. اما نکته بسیار مهمی که این عوامل مهم است این است که در آی‌وی‌اف ضروری است داشتن آمادگی روحی و صبر و حوصله برای طی کردن این روش است . چون موفقیت این روش بسیار طولانی است. دیده شده که زوج‌ها پس از شکست در یک مرحله از تکرار مجدد آن ناامید می شوند. اما این زوج با ادامه کار و با وجود ناموفق بودن در مرحله نخست در مراحل بعدی موفق شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها