رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 155171

تاثیر انار بر سرماخوردگی | فواید انار برای سرطان و پوست

انار یکی از پرطرفدارترین میوه ها خصوصا در فصل زمستان است انار فواید بشماری دارد که بسیاری از آن به تازگی برای ما آشکار شده است دراین مطلب برخی ازاین فواید را برای شما معرفی میکنیم.

انار
html>

انار صدها سال به دلیل فواید متعدد سلامتی ، از جمله فعالیت ضد میکروبی شناخته شده است. افزایش اخیر باکتریهای مقاوم در برابر دارو و احتمال شیوع همه گیر ویروس های جهانی ، نیاز به گزینه های اضافی پیشگیرانه و درمانی را برای داروهای معمولی ضروری می کند. تحقیقات نشان می دهد که انارها و عصاره های آنها به دلیل قدرتشان در برابر طیف گسترده ای از پاتوژن های باکتریایی و ویروسی ممکن است به عنوان جایگزین طبیعی عمل کنند. تقریباً هر قسمت از گیاه انار برای فعالیت ضد میکروبی از جمله آب میوه ، پوست ، آرد ، گل و پوست مورد آزمایش قرار گرفته است. بسیاری از مطالعات با موفقیت از پوست انار استفاده کرده اند. ترکیبات فیتوشیمیایی متنوعی در انار وجود دارد که فعالیت ضد میکروبی را نشان داده اند ، اما اکثر مطالعات نشان داده اند که اسید اللاژیک و تانن های قابل هیدرولیز بزرگتر مانند پونیکالاژین بیشترین فعالیت را دارند. در بعضی موارد ترکیبات انار بیشترین فایده را دارد. نتایج بالینی مثبت در مورد انار و سرکوب باکتریهای دهان بسیار جالب توجه و ارزش مطالعه بیشتر را دارد. بخش عمده ای از شواهد مربوط به فعالیت های ضد باکتریایی و ضد ویروسی انار در برابر پاتوژن های منتقله از مواد غذایی و سایر ارگانیسم های بیماری های عفونی ناشی از آزمایشات مبتنی بر سلول آزمایشگاهی است که نیاز به تأیید بیشتر اثر داخل بدن از طریق آزمایشات بالینی انسان دارد.

انار حاوی مواد مغذی می باشد که به بهبود ایمنی بدن کمک می کند و به ویژه در فصل موسمی بسیار ضروری است. انارها سه نوع آنتی اکسیدان دارند - تانن ها ، آنتوسیانین ها و اسید اللاژیک. دانه های آن نیروگاه مواد مغذی است. آنتی اکسیدان ها برای سالم نگه داشتن سلول ها در بدن ما و افزایش مقاومت در برابر عفونت ها ، به حداقل رساندن التهابات و جلوگیری از آسیب اعضای بدن ضروری هستند. آب انار حاوی بیشترین غلظت آنتی اکسیدان هایی است که به طور طبیعی یافت می شوند - حتی بیشتر از آب انگور کنکورد ، آب زغال اخته ، آب آلبالو سیاه ، آب آکاای ، آب پرتقال ، چای یخ و آب سیب. فعالیت آنتی اکسیدانی آب انار می تواند به اندازه سه برابر بیشتر از چای سبز باشد.

چندین مطالعه در مورد انار و فعالیتهای ضد میکروبی آنها در برابر باکتریها و ویروس ها انجام شده است ، با مکانیسم هایی از جمله مهار رشد باکتریایی و ویروسی مستقل از pH ، اثرات روی سیگنالینگ سلول باکتریایی ، کاهش عفونت ویروسی و اتصال به گیرنده های سلول میزبان ، و ساختاری آسیب به ویروس ها. با این حال ، بسیاری از نتایج مطالعه بر اساس آزمایشات آزمایشگاهی و مبتنی بر سلول است. بنابراین کاربرد نتایج در سلامت انسان عمدتاً بر بیماریها و عفونتهایی که بصورت موضعی اتفاق می افتند متمرکز است ، مانند مواردی که در حفره دهان یا روی سطح پوست قرار دارند. برون دهی اثرات داخل بدن بر روی عفونت از نتایج آزمایشگاهی با استفاده از آب انار بدون ترکیب یا ترکیبات روی میکروبها دشوار است. علاوه بر این ، مقایسه نتایج مطالعاتی که عصاره های درمانی برای اجزای فعال را استاندارد نمی کنند دشوار است. روشهای استاندارد باید توسط صنعت گران انار اتخاذ شود که از همان روش های کمی استفاده می کند. روشی برای تعیین سطح الاագایتانین با استفاده از یک استاندارد رب انار منتشر شده است ، که می تواند در پرداختن به این مسئله مفید باشد. مطالعات حاضر از مزایای احتمالی عصاره انار در حفظ و جلوگیری از آلودگی مواد غذایی حمایت می کند. این برنامه می تواند به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته مفید باشد که بهداشت مواد غذایی به راحتی در معرض خطر قرار میگیرد. نتایج مطالعات انجام شده در مورد فواید ضد باکتریایی عصاره انار در مقابل باکتریهای دندانی و عفونتها تایید شده است زیرا آنها از نظر بالینی مستقر هستند. آزمایش های در مقیاس بزرگتر باید برای تأیید خواص انجام شود

خواص انار
انار و فواید آن
پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه آش انار / طرز تهیه آش آلبالو

مصرف انار هنگام سرماخوردگی

ویتامین C موجود در انار برای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی تاثیرگذار می باشد. کارشناسان تغذیه براین عقیده اند که در انار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد ،پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی ،پیشگیری ازآلزایمر، وکاهش فشارخون و.... بسیارمؤثر می باشد . وهمچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می نماید .

شاخص ترین ویتامین های موجود درانارویتامین های گروه Bهستند

که درواکنش ها ی شیمیایی بدن نقش بسیار مهمی دارند و ویتامین B1 ازاین گروه که درجلوگیری ازبیماری های عصبی بسیارحائزاهمیت است ووجود پلی فنولیک ، اسید الاژیک ،وآنتی هیستامین (رنگدانه های موجود درانار )باعث جلوگیری ازسرطان سینه درزنان وپروستات درمردان می گردد .

دارای آنتی اکسیدان بسیاربالایی است وازاین رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند وخوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می گردد .

انار پخته برای سرماخوردگی

درمان سرماخوردگی با انار
پخت انار

با پختن انار آنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،وعفونت های ریه ها و...... را ترمیم و درمان می نماید طرز پخت وتهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد انار را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم بگذارید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت 20 دقیقه بجوشد وپخته گردد فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش ننمایید که شب قبل ازخواب باید میل گردد و بعد از آن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست 3 شب این کاررا تکرار نمایید.

فواید انار

انار برای گلو درد
آب انار

در مورد فواید این میوه بهشتی بزرگان ومحققان بسیارصحبت نموده اند که دراینجا به چندین مورد آن می پردازیم .اول خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی ) انار می باشد که قبلا هم به آن اشاره نمودیم آنتی اکسیدان انار3 برابر چای سبز است وهمانطورکه می دانید وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن در برابراسترس ها ، وآلودگی های شیمیایی ،ومقابله با انواع سرطان ها است .دوم اینکه انارجلوی مسدود شدن رگ ها ودرنتیجه بیماری قبلی را می گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون )جلوگیری می نماید.ومانع ازچسبیدن پلاکت های خونی به هم ولخته شدن خون می گردد یعنی چربی خون و در نتیجه فشارخون راکاهش می دهد .

سوم اینکه اناربه زیبایی پوست کمک نموده و ازسرطان پوست جلوگیری می کند (مقابله با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست برخورد می کنند وآنها راتخریب می کنند )

چهارم اینکه انار جزء میوه های ادرارآور می باشد وکلیه را فعال کرده وبی نظمی واختلال درآن راکاهش می دهد .

پنجم اینکه اناربیماری های عفونی رااز بدن دور می نماید وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است .

ششمین فایده انار این است که هسته آن ازپیرشدن پوست محافظت می نماید ومصرف منظم آن باعث می شود که انسان حدود 5 سال جوان تر به نظر بیاید .

هفتمین فایده بر اثر مخلوط آن با عسل بوجود می آید وخوردن آن برای گوش درد مفید می باشد برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انارصدای گرفته راهم درمان می نماید .

فایده هشتم ونهم مختص به زنان باردار و یائسه می باشد . مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب های مغزی وزایمان زودرس جلوگیری می نماید وهمچنین باعث کاهش استرس وتشویش درزنان یائسه می گردد مورد آخر این است که انار در کاهش وزن هم می تواند مؤثر باشد چون در هضم غذا و انجام فعالیت های گوارشی نیز کمک کننده می باشد .

سایراطلاعات به صورت پراکنده درمورد انار:

-آب اناردارای قند مانن وماده دیگری به نام مانتین است که باعث تصفیه خون می گردد .

-خوردن انارباعث کمک به کبد می گردد و چون وظیفه کبد دفع سموم بدن می باشد مصرف انار باعث تقویت آن می گردد .

-مصرف آن باعث درمان اسهال هم می گردد . خستگی جسمی وعصبی راهم رفع می کند .

-مصرف انار شیرین ، شادابی وطراوت صورت رابه دنبال دارد ورنگ چهره راباز می نماید وباعث رفع لک های پوستی می گردد. ومی توان آن رابا گلپر هم ترکیب واستفاده نمود .

-مصرف آن باعث ازبین رفتن انگل های دستگاه گوارش وبیماری های عفونی می گردد .

-خوردن انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید می باشد وزمان خوردن آن یک ساعت قبل یا بعد ازغذا است .

-انار شیرین در کاهش خارش های بدن مؤثر می باشد .

-مصرف انارترش هم برای کسانی که زخم های دهان ودندان ویا آفت دارند هم بی تأثیر نیست به این ترتیب که روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته ومزمزه کنید وسپس بیرون بریزید.

انار و درمان سرفه

شکرونشاسته راباهم ترکیب نمایید وبه آب انارشیرین بیافزایید معجونی که بوجود می آید رابنوشید خوردن این معجون درد سینه وسرفه شما را رفع خواهد نمود .باتوجه به این که این میوه غنی ازویتامین می باشد وبه علت داشتن آهن وعناصر مفید دیگر دیرهضم است البته ناگفته نماند که خوردن دانه های انار به مراتب ازخوردن آب انار بهتر است وفایده بیشتری دارد و بهترین زمان مصرف آن صبح وقبل ازصبحانه می باشد .

دیگر خواص انار


مواد تشکیل دهنده انار مزایای دیگری نیز دارند: آنها می توانند سطح کلسترول را کاهش دهند و سطح قند خون را ثابت نگه دارند. بنابراین استفاده منظم می تواند از دیابت جلوگیری کند. علاوه بر این ، انار فرآیندهای التهابی غضروف مفصل را خنثی می کند ، مواد تلخ حاصل از میوه می تواند به مشکلات گوارشی کمک کند.

و این میوه همچنین می تواند برای قوای جنسی مفید باشد. آب میوه قدرت مرد را بهبود می بخشد ، زن می تواند از بسیاری از هورمون های تقویت کننده لذت بهره مند شود. محصولات زیادی در بازار وجود دارد که میوه ها یا آب آنها در آنها فرآوری می شود. شایع ترین آنها آب انار است ، اما این محصولات نباید قند داشته و نه با طعم دهنده های اضافی فرآوری شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها