رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 155801

کفشگری؛

نمی دانم پرسپولیس من را می خواهد یا نه

ساعت24-شماره 18 پرسپولیس در خصوص عدم قهرمانی پرسپولیس گفت: «انگار وقتی داور سوت پایان بازی را زد هادی از بین ما پر کشید.»

مهرداد کفشگری
فصل 95-94 با همه فراز و نشیب هایش تمام شد و حالا حرف های بازیکنان تیمی که لحظه آخر قهرمانی را از دست دادند شنیدنی است.

مهرداد کفشگری بیشترین آسیب را از درگذشت ناگهانی هادی نوروزی دید و فصل را بیشتر روی نیمکت ذخیره ها گذراند و منتظر بود تا با قهرمانی و تقدیم آن به روح هادی به آرامش برسد اما قهرمانی به استقلال خوزستان رسید و همه چیز برای کفشگری خود ناکامی بود.

صحبت های تازه کفشگری خواندنی است:

* بالاخره لیگ با همه خوبی و بدی هایش تمام شد. برای تو چقدر این لیگ خوب بود؟

- شب بعد از بازی خوابم نبرد. خدایی داشتم سکته می کردم. این لیگ هیچ چیزش برای من خوب نبود. آن از فوت هادی و این هم از قهرمانی که از دستمان پرید.

* از زمان مرگ هادی تا الان بیشترین آسیب فنی را تو دیدی. ترکیب را از دست دادی و دائم یا مصدوم بودی یا تو خودت بودی...

- این فصل تنها فصلی بود که اصلا به خودم فکر نمی کردم. هنوز هم باورم نمی شود قهرمان نشدیم.

* ظاهرا نمی خواهی با موضوع مرگ هادی کنار بیایی.

- به خدا یک سری چیزها دست خود آدم نیست. آره هادی رفت و مرگ او خیلی به من فشار آورد. به او نزدیک بودم و می دانستم چقدر دوست داشت پرسپولیس قهرمان شود. از مدت ها قبل نگران قهرمانی بودم. می گفتم نکند قهرمانی را از دست بدهیم و شرمنده هادی شویم. آخرش هم چیزی که می ترسیدم سرمان آمد. می خواستم با این قهرمانی و تقدیم کردنش به هادی به آرامش برسم اما این اتفاق هم نیفتاد. نمی دانم حالا با چه رویی سر خاک هادی بروم. اصلا نمی دانم چه به او بگویم.

* بازی را کجا دیدی؟

- تو استادیوم بودم. رفتم وسط تماشاچیان نشستم. طفلی ها با چه امید و آرزویی به استادیوم آمده بودند و چه شور و شوقی داشتند. وقتی دیدم آن همه اشتیاق بی جواب ماند واقعا حالم گرفته شد. ما اصلا نباید می گذاشتیم کار به روز آخر بکشد.

* منظورت بازی با نفت است؟

- نه فقط آن بازی در خیلی از بازی ها می توانستیم بهتر از موقعیت ها استفاده کنیم. البته الان دیگر مهم نیست. با این بحث ها که قهرمانی بر نمی گردد. نمی دانم چطوری بروم شمال خانواده ام می گویند زودتر بروم اما دلش را ندارم. رویم نمی شود سر خاک هادی بروم.

* احساس نمی کنی اینطوری به خودت آسیب می رسانی؟

- نمی توانم بی وجدان و بی غیرت باشم. 8 ماه از فوت هادی می گذرد اما دوباره داغ آن اتفاق برایم تازه شد. انگار همین دیروز هادی از میان ما رفت. انگار وقتی سوت پایان بازی را زدند هادی از بین ما پر کشید! تا صبح خوابم نبرد. نمی دانید چه عذابی دارد این شرایط.

* این فصل از نظر فنی برایت چطور بود؟

- خودم را گول نمی زنم. اصلا شرایط خوبی از نظر فنی نداشتم. خیلی عوامل دست به دست هم داد تا امسال نتوانم شرایط فنی خوبی داشته باشم. شاید در زمین نبودم و به همبازیانم کمک نکردم اما همه تلاشم بود به هر شکل ممکن به پرسپولیس کمک کنم. حتی وقتی روی نیمکت بودم همه جوره تلاش کردم تا در خدمت پرسپولیس باشم. هیچکس از نیمکت نشینی خوشش نمی آید. اما من خم به ابرو نیاوردم تا مبادا برای پرسپولیس مشکلی درست کنم. از نظر وجدانی احساس آرامش دارم و هر جا که بودم به پرسپولیس کمک کردم.

* و کی به خودت کمک می کنی؟

- مطمئنم که خودم را خیلی زود جمع و جور خواهم کرد. فصل بعد قطعا فصل من خواهد بود.

* با پرسپولیس قرارداد داری؟

- نه قراردادم به پایان رسیده.

* وضعیتت با پرسپولیس چگونه است؟

- اصلا معلوم نیست. نمی دانم پرسپولیس من را می خواهد یا نه.

* نیم فصل ذوب آهن دنبالت بود چرا نرفتی؟

- دوست نداشتم از پرسپولیس بروم. الان هم آرزوی قلبی ام این است که پرسپولیس باز هم من را بخواهد و در این تیم بمانم. من پرسپولیس را با پول عوض نمی کنم. الان هم منتظرم ببینم نظر برانکو چیست.

* اگر برانکو تو را نخواهد؟

- هیچ مشکلی نیست. قطعا سلیقه او مهم است. اگر نخواهد چاره ای جز جدایی نیست.

* برانکو این فصل فرصت زیادی به تو نداد.

- برانکو از نظر فنی من را قبول داشت و برای همین در پرسپولیس ماندم. او تا جایی که امکان داشت به من فرصت داد. در بازی حساس با صبا بعد از 5 ماه به من فرصت داد و بازوبند کاپیتانی را هم در اختیارم گذاشت. من به نظر برانکو تحت هر شرایط احترام گذاشته و باز هم احترام می گذارم.

* از برانکو دلخور نیستی؟

- اصلا برای چی باید از او دلخور باشم. برانکو اگر من را کنار گذاشت قطعا بازیکن بهتر از من داشت. او نه با من پدر کشتگی دارد نه کمال کامیابی نیا و احمد نورالهی پسرانش هستند. او هر بازیکن را بر اساس نیاز تیمش انتخاب کرد و نظر او برای موفقیت پرسپولیس کارساز بود.

* صحبتی در پایان نداری؟

- شرمنده هواداران و هادی هستم. جداً شرمنده ام و نمی دانم بیشتر از این چه باید بگویم...

اسپورت تی وی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها