رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 155903

حتی یک بار «هد» زدن هم می تواند موجب آسیب در بینایی فرد شود

لطفاً «هد» نزنید!

ساعت ۲۴-حتی ضربه بسیار کوچک توپ به سر هم می تواند موجب نقص در نابینایی فرد شود. پژوهشی که بر روی بازیکنان فوتبال آمریکایی در دانشگاهی در آمریکا انجام شده بود نشان داد که حتی یک بار هد زدن هم می توان به بینایی فرد آسیب بزند.

ضربه هد
به گزارش ساعت ۲۴، نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد ضربه های مکرر توپ به سر می تواند موجب تاری دید نزدیک در افراد شود، حتی اگر تک تک ضربه ها آن قدرها هم قوی نباشند. بر اساس پژوهش انجام گرفته، بسیاری از بازیکنان فوتبال آمریکایی، در فصل بازی ها از ناراحتی در همگرایی نقطه دید در حالت نگاه به اشیاء نزدیک رنج می بردند، هر چند ناراحتی آنها آن قدر ضعیف بود که به ندرت خودشان متوجه آن می شدند.

همگرایی نقطه دید در حالت نگاه به اشیاء نزدیک شخص، زمان آسیب می بیند که عضلات چشمی او نمی توانند هر دو همزمان بر روی یک شیء در نزدیکی شخص متمرکز شوند، در نتیجه برای مثال فرد ممکن است در هنگام خواندن متن کلمات را تار و یا دوتایی ببیند.

به گزارش ساعت ۲۴، در مورد بازیکنان فوتبال آمریکایی، پژوهش نشان می داد که مشکل بینایی همگرایی نقطه دید در حالت نگاه به اشیاء نزدیک در آنها در طول فصل بازی ها که آنها مجبور به انجام تمرینات روزانه بوده اند، افزایش پیدا کرده بود. نکته آن بود که حتی چند هفته پس از پایان فصل بازی ها هم مشکل بینایی در بازیکنان رفع نشده بود.

به گفته رییس تیم تحقیقاتی ای که این آزمایش را انجام داده بود، این مسأله می تواند نشان دهنده آن باشد که حتی آسیب هایی بسیار کوچک، به اندازه حتی یک ضربه «هد» به سر، می تواند موجب آسیب در بینایی افراد بشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها