رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 156045

جزییات طرح های جدید رفاهی برای فرهنگیان

ساعت 24- مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه این طرح مزایای زیادی دارد و دولت و موسسه نیز از آن حمایت مالی می کنند، تاکید کرد: این در حالی است که فرد بیمه شده می تواند از سایر خدمات بیمه ای با شرایط ویژه در حین خدمت و در طول دوره استفاده کند.

صندوق ذخیره فرهنگیان
به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، دکتر غندالی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های جدید موسسه افزایش خدمات رفاهی به فرهنگیان عضو است تصریح کرد: در دو سال گذشته که مشکلاتی در خصوص منابع مالی، تأمین و توسعه فعالیت ها داشتیم، نتوانستیم آنگونه که شایسته فرهنگیان است به مسائل رفاهی حین خدمت اعضا بپردازیم. با این حال اخیرا طرح های خوبی در دستور کار قرار داده ایم.


مدیرعامل موسسه از افزایش تعداد خودروهای لیزینگی برای فرهنگیان عضو خبر داد و گفت: در دو سال گذشته چند برابر سال های قبل خودرو واگذار شده و برنامه ما این است که تمام فرهنگیان امکان استفاده از خودروهای لیزینگی را داشته باشند.

«طرح ١٠٠» حقوق مکمل بازنشستگی

وی افزود: یکی از طرح های موسسه برای اعضا، طرح ١٠٠ است که در واقع مکمل بیمه عمر و سرمایه گذاری در دوره بازنشستگی است. بر این اساس اگر کسی ٥٠ هزار تومان و یا به نسبت توان مالی ١٠٠ هزار تومان ماهیانه در این طرح سرمایه گذاری کند پس از ٣٠ سال می تواند مبلغ قابل توجهی دریافت کند یا اینکه به صورت ماهیانه و به عنوان حقوق مکمل بازنشستگی، حقوقی به مراتب بیشتر از حقوق بازنشستگی خود دریافت می کند.

مدیرعامل موسسه با اشاره به اینکه این طرح مزایای زیادی دارد و دولت و موسسه نیز از آن حمایت مالی می کنند، تاکید کرد: این در حالی است که فرد بیمه شده می تواند از سایر خدمات بیمه ای با شرایط ویژه در حین خدمت و در طول دوره استفاده کند.

امکان خرید اعتباری تا سقف ١٥ میلیون تومان برای فرهنگیان سراسر کشور

دکتر غندالی یکی دیگر از طرح های رفاهی برای فرهنگیان را طرح خرید اعتباری از فروشگاه های رفاه و اتکا اعلام کرد و گفت: تفاهم نامه هایی با فروشگاه های رفاه و اتکا به امضا رساندیم که امکان خرید اقساطی را برای فرهنگیان عزیز فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس و پس از ابلاغ این طرح از سوی وزارتخانه به استان ها، فرهنگیان می توانند با مراجعه به فروشگاه های رفاه در سراسر کشور تا مبلغ ١٠ میلیون تومان اجناس و کالا خریداری کنند که اقساط آن به صورت ١٠ ماهه از حقوق همکاران کسر می شود و هیچ گونه بهره یا کارمزدی به آن تعلق نمی گیرد.

مدیرعامل موسسه همچنین با اشاره به امکان خرید از فروشگاه های اتکا نیز گفت: طرح اتکا نیز مشابه طرح رفاه است با این تفاوت که فرهنگیان با استفاده از کارت های اعتباری خود می توانند تا سقف ١٥ میلیون تومان از این فروشگاه ها خرید کنند که بازپرداخت آن ٣٦ ماهه و نرخ بهره آن برابر با نرخ مصوب بانک مرکزی است.

وی افزود: این طرح ممکن است به دلیل چارچوب ضوابط وزارت آموزش و پرورش که باید کد اقساطی آن در سیستم وزارتخانه اعمال شود به کندی پیش برود اما در هر صورت در ماه های آینده اجرایی می شود.

خدمات رفاهی رایگان برای فرهنگیان در بخش بیمه و سلامت

مدیرعامل موسسه با اشاره به اینکه در بخش بیمه ای نیز اقدامات زیادی انجام داده ایم گفت: بیمه تکمیلی فرهنگیان که در حال حاضر در اختیار بیمه آتیه سازان است نظارت آن به شرکت اقتصاد و رفاه فرهنگیان از شرکت های تابعه موسسه واگذار شده تا خدمات مناسبی به فرهنگیان ارائه شود.

دکتر غندالی تصریح کرد: معتقدیم بیمه سلامت و بیمه تکمیلی باید به بیمه معلم داده شود زیرا بیمه معلم سودآوری خوبی دارد و خدمات خوبی هم به فرهنگیان می دهد و همه بیمه ها در این بیمه تجمیع شده است.

وی از عقد قرارداد موسسه با چند بیمارستان جهت خدمات رایگان به فرهنگیان خبر داد و افزود: یکی از این بیمارستان ها مرکز قلب تهران است که در خیابان کارگر شمالی واقع است، یکی دیگر پژوهشکده رویان است و بعدی نیز موسسه دهش پور است که قبل از مراجعه به این مراکز، فرهنگیان باید از شرکت اقتصاد و رفاه موسسه نامه بگیرند ولی در مرکز قلب نیازی به معرفی نامه نیست و مستقیما می توانند با ارائه دفترچه بیمه مراجعه کنند.

دکتر غندالی گفت: دیگری بیمارستان هفت تیر در شهر ری، بیمارستان سینا، بیمارستان الزهرا در اصفهان و بیمارستان شهید محلاتی در تبریز است. این ٧ مرکز درمانی در حال حاضر با موسسه قرارداد دارند و فرهنگیان می توانند با همان دفترچه بیمه خود به این مراکز مراجعه کنند که درمان آنان رایگان و بدون فرانشیز است.

مسکن به قیمت تمام شده در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد

دکتر غندالی با اشاره به اینکه در بخش مسکن هم یکسری اقدامات را آغاز کردیم گفت: در بخش مسکن توفیقات خوبی به دست آورده ایم، مثلا در استان فارس ساخت ٤٠٠ واحد مسکونی و در استان البرز احداث ١٠٠ واحد مسکونی را آغاز کرده ایم. در زاهدان نیز ساخت مجتمع اداری - تجاری– رفاهی ویژه فرهنگیان آغاز شده است.

مدیرعامل موسسه همچنین از واگذاری ٧٠ قطعه زمین به فرهنگیان در استان کرمان و مطالعه اولیه ساخت مسکن در استان خراسان رضوی خبرداد و گفت که پس از مشخص شدن تعداد واحدها عملیات ساخت آغاز می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها