رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 157068

داعش به سایت های همسر یابی روی آورده است

ساعت24- براساس یک گزارش امنیتی گروه تروریستی داعش برای جذب زنان و دختران در گوشه و کنار جهان به سایت های همسریابی مشهور روی آورده تا با جذب افراد به عراق و سوریه نیروهای بیشتری را گرد آورد.

Islamic-State-671346.jpg
این گزارش ها که در نشریات گوناگون منتشر شده با استناد به گزارش برخی خانواده ها از ارتباط دخترانشان با افراد مشکوک که در عراق و سوریه قصد جذب و مغز شویی آن ها راداشته اند تاکید می کند که داعش از اینترنت برای جذب نیرو استفاده می کرد. این گروه با استفاده از شبکه های اجتماعی این امر را پیگیری می کرد و اکنون مبارزه گسترده ای با آنان آغاز شده و بسیاری از افرادی که احتمال داده می شد با داعش ارتباط داشته اند هوتشان شناسایی و ادامه کارشان متوقف شده است.

به گزارش ساعت 24 اکنون گزارش ها نشان می دهد که افراد وابسته به داعش به راه های جدید روی آورده اند و به سایت های همسر یابی روی آورده اند.در این شبکه ها افراد علایق خودرا توضیح می دهند و با هم گفت و گو می کنند و داعش از این فرصت استفاده می کند برای جذب زنان و مردان.

گزارش ها به نام سایت هایی که این گروه به آن ها روی آورده اشاره ای نکرده ولی تاکید کرده که در سایت های مشهور این فعالیت ها دیده شده و به دنبال شناسایی آن ها هستند. پیش از این گزارش هایی از جذب دختران در انگلیس از طریق توئیتر و فیس بوک برای مسافرت به عراق و سوریه و پیوستن آنان به داعش منتشر می شد. داعش با بسته شدن راه های مختلف و ایجاد مانع به راه های جدید و شبکه های گوناگون دیگر روی می آورند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها