رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 157269

طرح خرید اقساطی کالا برای فرهنگیان

ساعت 24- فرهنگیان می توانند با مراجعه به اداره تعاون آموزش و پرورش محل خدمت خود و تکمیل فرم خدمات فروشگاه های زنجیره ای رفاه و اتکا، تا سقف ۱۵ میلیون تومان کالای مصرفی به شکل اقساطی خریداری کنند.

صندوق ذخیره فرهنگیان
به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، عباس کاظمی آشتیانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان در گفتگو با شبکه سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرایی شدن طرح خرید اقساطی رفاه کارت برای فرهنگیان ١٥ استان کشور گفت: براساس قراردادی که موسسه صندقو ذخیره فرهنگیان با فروشگاه های زنجیره ای رفاه و فروشگاه های زنجیره ای اتکا بسته است کارت هایی به منظور خرید اقساطی در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد که هر کدام مختصات خود را دارند.

وی افزود: طبق قراردادی که با فروشگاه های زنجیره ای رفاه انعقاد کردیم همکاران فرهنگی می توانند با در اختیار داشتن کارت رفاه فرهنگیان تا سقف ١٠ میلیون تومان در کلیه فروشگاه های رفاه و بدون هیچ محدودیتی در نوع و برند کالا خرید انجام دهند و طی ١٠ ماه آن را پرداخت کنند بدون اینکه هیچ کارمزدی به آن تعلق گیرد.

کاظمی آشتیانی همچنین به انعقاد قرارداد با فروشگاه های زنجیره ای اتکا اشاره کرد و تصریح کرد: همکاران فرهنگی می توانند از طریق اتکا کارت تا سقف ١٥ میلیون تومان کالا خریداری کنند که بازگشت آن به صورت اقساط ٣٦ ماهه و با کارمزد مصوب بانک مرکزی است.

وی با اعلام اجرایی شدن طرح رفاه کارت در ٥ استان کشور اظهار داشت: در روزهای گذشتهاین طرح در ١٠ استان دیگر هم عملیاتی شده و تاکنون فرهنگیان ١٥ استان امکان بهره گیری از خدمات رفاه کارت را دارند. این در حالی است که تا یکی دوماه آینده این امکان برای تمامی فرهنگیان سراسر کشور فراهم می شود.

در حال حاضر فرهنگیان استان های البرز، تهران، شرستان های استان تهران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، قزوین، کرمان، گیلان، گلستان، مازندران و یزد می توانند از این امکان استفاده کنند و استان های فارس و سمنان نیز به این فهرست اضافه می شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان همچنین با اعلام این خبر که طرح اتکا کارت نیز نیز مراحل نهایی خود را طی می کند، گفت: یکی دو مورد بحث اداری با فروشگاه های اتکا داریم که در صورت اجرایی شدن حدود ٣٠٠ هزار نفر از فرهنگیان امکان استفاده از کارت اتکا را خواهند داشت که با توجه به برآوردهای ما، این عدد قابل ملاحظه است و محدودیتی برای همکاران نخواهد بود.

کاظمی آشتیانی در مورد نحوه ثبت نام و دریافت این کارت ها گفت: فرهنگیان عزیز متقاضی رفاه کارت و اتکا کارت می توانند با مراجعه به ادارات رفاه مناطق آموزش و پرورش و پر کردن فرم مربوطه، توسط همکاران تعاون هدایت می شوند.

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه خبر که آیا فرهنگیان باید فقط از یک کارت استفاده کنند، بیان داشت: محدودیتی وجود ندارد و هر فرهنگی می تواند از هر دو کارت استفاده کند فقط باید حقوق آنها کفاف اقساط هر دو وام را بدهد.

وی همچنین درباره امکان استفاده فرهنگیان بازنشسته از این طرح گفت: در شهر تهران با اداره بازنشستگی شهر تهران برای بازنشسته ها هم به توافق رسیدیم و این عزیزان می توانند همانند افراد شاغل اقدام به خرید بکنند و امیدواریم در دیگر استان ها نیز به توافق برسیم.

کاظمی آشتیانی در پاسخ به سوال دیگری که درباره ضامن های مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات بود تصریح کرد: برای ضمانت، پیش بینی ما فقط گواهی کسر از حقوقی است که ادارات آموزش و پرورش صادر می کنند و هیچ ضامن دیگری برای دریافت این تسهیلات نیاز نیست.

به گفته وی تسهیلاتی که فروشگاه های زنجیره ای اتکا برای این کار پیش بینی کرده اند، ٤٥٠٠ میلیارد تومان است که حدود ٣٠٠ هزار فرهنگی را تا سقف ١٥ میلیون تومان پوشش می دهد. همچنین فروشگاه اتکا از منابع یکی از بانک ها تامین منابع کرده و فروشگاه زنجیره ای رفاه نیز از محل اعتبارات خودش استفاده می کند و ارتباطی به بانک ندارد.

وی در مورد اینکه آیا این مبلغ می تواند جمعیت یک میلیونی فرهنگیان را پوشش دهد گفت: پیش بینی ما این است که حدود ٢٠٠ الی ٣٠٠ هزار معلم برای استفاده از این تسهیلات مراجعه کنند و احتمالا محدودیتی ایجاد نخواهد شد.

کاظمی آشتیانی با بیان اینکه کارت های مذکور فقط در فروشگاه های خود قابل استفاده هستند تاکید کرد: در مجموع ٢٥٠ فروشگاه رفاه و به همین نسبت فروشگاه اتکا در سراسر کشور وجود دارد که همه استان ها را پوشش می دهد.

وی با اشاره به اینکه هر کالایی که در این فروشگاه ها عرضه شود قابل خرید از طریق این کارت ها است گفت: امیدوار هستیم که تا مهر ٩٥ کلیه همکاران فرهنگی در سراسر کشور امکان بهره گیری از خدمات هر دو کارت را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان در پایان با اعلام اینکه از درخواست کارت تا تحویل آن حداکثر یک هفته طول می کشد، یادآور شد: امیدوار هستیم که این طرح ها بخشی از نیازهای فرهنگیان را برآورده نمایند و گوشه ای از زحمات و تلاش های شبانه روزی این عزیزان را پاسخ دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها