رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 157960

آیا جن وجود دارد ؟ / همه چیز در مورد جنها

آیا جن وجود دارد / ترس برخی از جن باعث شده دنبال این سوال باشند که جن چیست؟کجا زندگی می کند و.../برای کسب اطلاعاتی در این باره این مطلب به شما کمک می کند.

h2 dir="RTL">آیا جن را میتوان دید؟

​​چگونه بفهمیم جن وجود دارد

در این عالم برخی از موجودات غیر قابل دیدن می باشند.اگر بخواهیم یکی از این موجودات را نام ببریم جن است.

معنای کلمه جن یعنی پوشیدگی همانطور که جن از چشم ها پوشیده است. از نظر قرآن این موجود وجود دارد و سوره ای هم به نام او در قرآن هست. ماهیت این موجود برای ما نشان داده نشده است ولی خداونددر قرآن خصوصیات آن را این گونه بیان نموده است:( آیا جن وجود دارد )

1- جنس این موجود از آتش است و قبل از آدم آفریده شده است.

2- جن هم مانند انسانها تکلیف هایی دارد .

3- گروهی از آنها مومن هستند وگروهی گناهکار .

4- عده ای از آنها مرد هستند وعده ای هم زن وتولید مثل هم می کنند.

5- آنها هم مرگ دارند

6- فهم وشعور دارند ومی توانند سریع حرکت کنند.

7- می توانند تحت اختیار انسانها قرار گیرند .مانند حضرت سلیمان که جنیان را در اختیار داشت.

8- جن های خوب تحت کنترل پیامبران بوده اند.

9- در بعضی از آیات آمده است که جنیان هم به اسلام ایمان آورده اند.

جن ها کجا زندگی می کنند؟

به طور واضح معلوم نیست که جنیان در کجا زندگی می کنند ولی در قران کریم به برخی از اماکن که آنها در آن هستند ذکر شده است. جن از آتش درست شده است.

آزار واذیت جنیان به اینصورت که بیان می شود نیست . آنها نیز مانند انسانها دارای خوب و بد هستند. جن های مومن با آدمهای مومن کاری ندارند.جن های کافر آدمهای بد را آزار می دهند.

عنصر وجودی جن از آتش است.چون عنصر خاک در آن وجود ندارد می تواند به هر شکلی دربیاید و هر جا که دوست دارد برود و اشیا را جابه جا کند.مانند کارتون وروجک و آقای نجار.جن برای خود خانه وکاشانه خاصی ندارد و هر کجا که دوست دارد زندگی می کند.و سرما وگرما وباد وبرف بر او تاثیری ندارد.محل زندگی آنها بیشتر در کوه وجنگل است. با سرعت بالا می توانند از جایی به جای دیگر بروند.آنها غذا هم می خورند ولی خیلی کمتر از انسانها.طول عمر آنها از هزار سال به بالا است.وقتی می میرند احتیاج به قبر ندارند و همان جا نیست می شوند.جنها عقل دارند ولی نه به این معنا که ابزار بسازد ویا خلاقیتی داشته باشد عقل او برای ارزیابی در گذشته وآینده می باشد .آنها نیز نام دارند وزبان خاص خود را دارند و زبان آدم ها را می فهمند.معروفترین جن ابلیس نام دارد.که وصف حال او را می دانید.آنها انسانها را می بینند ولی ما در شرایطی خاص آنها را می بینیم.گاهی انسانها تحت تسخیر جنیان در می آیند که به آنها جن زده می گویند.گاهی جنیان که توسط جنگیران تربیت شده اند می توانند به آنهاخدمت کنند .تعدادی از این جنگیران در ایران و پاکستان و هند وجود دارند.آنها در بدن افراد ضعیف ورود وخروج می کنند.اگر می خواهید جن از شما دور شود چهار آیه از قران که با چهار قل شروع می شود را در خانه خود آویزان کنید.

آیا جن در ایران وجود دارد؟

آیا جن واقعیت دارد

وجود یک قبرستان دور افتاده واسرار آمیز در جنوب شرق ایران ،در شهر چابهار وروستای تیس .این روستا بسیار قدیمی می باشد و کم کم دو هزار وسیصد سال از قدمتش می گذرد.مردم بلوچ آنجا را سحر آمیز می دانند .این روستا از آثار باستانی برخوردار می باشد یکی از این آثار قبرستان جن می باشد که بلوچ ها آن را جن سنط میینامند.قبرها بر روی این صخرهای سنگی بنا شد ه اند ولی چرا آنها را روی این سنگهای سخت دفن کرده اند ؟شاید بخاطر اینکه اجساداز دست جانوران وخورندگان که در زیر زمین هستند در امان بمانند.کسی نمی داند شاید به خاطر احترام به اجساد ویا آداب ورسوم آن مکان باشد .شاید مردم بخاطر این آنجا را سحر آمیز می دانند که با وسایل ابتدایی نمی توان در آنجا حفاری کرد .قبرستان اهالی این روستا پایین این صخره ها در خاک های نرم حفر شده است.اهالی از رفتن به این منطقه واهمه دارن واز آنجا می ترسند.و اعتقاد دارند که در آن مکان جن وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها