رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 158108

بهترین و بدترین شهرهای جهان

ساعت۲۴-براساس گزارش یک موسسه بین المللی که در مورد کیفیت زندگی در شهرها همه ساله گزارش می دهد براساس گزارش سال ۲۰۱۶ تهران در رده ۲۰۳ در میان ۲۳۰ شهر قرار گرفت.

index.jpg
موسسه مشاوره‌ و رتبه بندی مرسر (MERCER) در گزارش سال ۲۰۱۶ خود نیز مانند سال قبل دو شهر وین، پایتخت اتریش را دارای بالاترین سطح کیفی زندگی در بین تمام شهرهای جهان و شهر بغداد در عراق را دارای بدترین شرایط برای زندگی دانست.

این مطالعه با ارزیابی ۲۳۰ شهر در کشورهای مختلف انجام شده با هدف ارائه مشاوره و کمک به شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی با هدف های مختلف بویژه تعیین دستمزد برای اعزام کارکنان به این شهر ها انجام می شود. در این بررسی عوامل وشاخص‌های متعددی همچون ثبات سیاسی، ‌ خدمات درمانی، تحصیل، میزان جرائم، شیوه‌های حمل و نقل و همچنین تفریح و سرگرمی در شهرهای بزرگ در نظر گرفته شده است.

براساس گزارش موسسه مرسر در میان ۲۳۰ شهر جهان ده شهری که دارای بهترین کیفیت زندگی هستند شامل به ترتیب شامل شهر های وین در اتریش، زوریخ در سوئیس، آکلند در زلاندنو، مونیج در آلمان، ونکور در کانادا، دوسلدورف در آلمان، فرانکفورت در آلمان، ژنو در سوئیس، کپنهاگ در دانمارک و سیدنی در استرالیا.

در میان کشورهای که بدترین شرایط زندگی را دارند ده کشور آخر به ترتیب بغداد در عراق، بنگویی در جمهوری آفریقای مرکزی، صنعا در یمن، پرتدو پرنس در هاییتی، خارطوم در سودان، ان جامنا در چاد، دمشق در سوریه، برازاویل در کنگو، کینشازا در دارکنگو وکناکری در گینه.

براساس این گزارش بهترین شهر ها در منطقه آمریکای شمالی ونکور در کانادا در منطقه آمریکای جنوبی مونته ویدئو در اروگوئه، در اروپای شرقی وین دراتریش، در اروپای شرقی پراگ در جمهوری چک، در خاورمیانه و شمال آفریقا دوبی در امارات متحده عربی، در آسیا سنگاپور در کشور سنگاپور و در اقیانوسیه اوکلند در زلاندنو اعلام شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها