رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 158733

رییس انجمن سرمایه‌گذار خارجی در گفت‌وگو با ساعت ۲۴

امسال ۱۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب میشود

ساعت ۲۴- در حالی که در بهترین سال‌های جذب سرمایه خارجی در ایران حداکثر ۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌ایم اقبال سرمایه‌گذاران خارجی نشان می‌دهد که حداقل ۱۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال ۱۳۹۵ برای بخش‌های مختلف به ایران بیاید.

سيد حسين سليمي
dir="RTL">سیدحسين سلیمی، رییس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران و نماینده اتاق ایران در شورای جذب سرمایه خارجی به خبرنگار ساعت ۲۴ توضیح داد: امسال ما موفق می‌شویم كه بدون نیاز به آمارهای رویایی، رقم‌های واقعی ارایه دهیم و امیدواریم شرایط گونه‌ای شود كه ۴۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی مورد نیاز برای رشد ۸ درصد تولید ناخالص داخلی را به دست آوریم.

وی یادآور شد كه برای رسیدن به عددهای بالاتر باید مدارا كرد و برنامه‌های پیش‌برنده تدوین كرد و شتابزدگی ممكن است كارها را بدتر كند.

به گزارش ساعت ۲۴، رییس انجمن سرمایه‌گذار خارجی گفت: یادمان باشد كه ایران به مدت طولانی تحریم بوده است و رفع تحریم‌ها به لحاظ فنی و تكنیكی به سرعت ممكن نیست و باید زیرساخت‌های نرم‌افزاری فراهم شود. یكی از كارهای ضروری كه باید صورت پذیرد كاستن از حجم و شمار مقررات متداخل و غیرشفاف و بازدارنده است كه می‌تواند به دلسرد شدن متقاضیان سرمایه‌گذاری در ایران منجر شود.

علاوه بر این سرمایه‌گذاران خارجی می‌خواهند با چشم‌هایی باز با بررسی همه سوها و زاویه‌های مختلف به ایران بیایند و این مساله را باید حق آنها دانست و نباید انتظار داشت آنها بدون مطالعه به ایران بیایند. یكی از راه‌های كارآمد برای جذب سرمایه خارجی حضور آنها در بازار سهام است كه باید بازار سرمایه را شفاف كرد و این راه را باز می‌كند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها