رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 158814

جای خالی فعالان صنعت و تولید و بانكداران مشهود است

همایش بیست و ششم بانکداری بدون ذینفعان

ساعت ۲۴- بانک‌های ایران روزگار خوبی ندارند و این را آمارها و اطلاعات پیدا و پنهان می‌گویند. روزگار نامناسب بانکداری ایران به اندازه‌ای است که وزیر اقتصاد آن را بسیار نامساعد توصیف می‌کند. برای برطرف شدن تنگنای بانکداری باید گفت‌وگوهای ذینفعان در برابر علاقمندان به اقتصاد سیاسی و رسانه‌ها صورت پذیرد تا معلوم شود چه کسانی در کدام وضعیت قرار دارند.

همايش بانكداري
dir="RTL">یكی از محل‌های گفت‌وگوها در باره سیاست‌های پولی و بانكی همایش‌های سالانه‌ای است كه به وسیله پژوهشكده پولی و بانكی وابسته به بانك مركزی برگزار می‌شود. این همایش سالانه كه هر سال در خردادماه برگزار می‌شود روز سه‌شنبه چهارم خرداد نخستین روز خود را در حالی برگزار كرد كه برخلاف همایش‌های سال‌های قبل ذینفعان در آن سهیم نبودند.

علاوه بر این برنامه‌های سخنرانان و نشست‌های تخصصی كه به ترتیب درباره بانكداری اسلامی،‌ثبات مالی، مدیریت و ریسك مالی، چالش‌های نظام بانكی، چشم‌انداز بازار مالی و مطالبات معوق نظام بانكی است نشان می‌دهد از میان روسای بانك‌های دولتی و خصوصی مدیران بانك‌های خاورمیانه و اقتصادنوین برای سخنرانی و حضور درمیزگرد دعوت شده‌اند.

در میزگرد امسال جای خالی وزیران صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نفت، نیرو و جهادكشاورزی كه معمولا به این همایش‌ها دعوت می‌شدند خالی است.

به گزارش ساعت ۲۴، كارشناسان معتقدند این وزیران و زیرمجموعه آنها از اصلی‌ترین متقاضیان پول از منابع بانكی هستند و شركت‌های تحت پوشش آنها نیز بدهكاران اصلی به حساب می‌ایند. دقت در میزگردهای سیاسی نشان می‌دهد از میان مدیران و روسای اتاق‌های بازرگانی و صدها تشكل بزرگ و كوچك ناراضی از سیستم بانكداری نیز فردی برای حضور و اظهار گلایه‌ها دعوت نشده است.

به نظر می‌رسد نبود مدیران شركت‌های بزرگ دولتی و خصوصی و حتی خصولتی كه یك سمت بازار پول و مشتری دایمی آنها هستند در این همایش یك نقص به حساب می‌آید. حضور اكثریت پژوهشگران و مدیران پژوهشكده در میزگردهای سیاسی و همچنین در نشست‌های تخصصی شاید در نگاه نخست مزیت به حساب آید اما با توجه به اینكه این پژوهشگران می‌توانند و می‌توانستند نتایج پژوهش‌های خود را در طول سال در سایت پژوهشكده انتشار دهند شاید نوعی افراط به حساب آید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها