رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 158851

روسیه به‌دنبال پیوستن کامل ایران به شانگهای

ساعت24-فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد که این کشور قصد دارد مسئله پیوستن ایران به این سازمان را در نشست تاشکند مطرح کند.

139404201019012965672414.jpg
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بختیار حاکم اوف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای امروز سه شنبه به خبرنگاران گفت: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه قصد دارد مسئله پیوستن ایران به سازمان شانگهای را در نشست وزیران خارجه این سازمان در تاشکند مطرح کند.

وی افزود: ایران در سال 2008 میلادی درخواست رسمی برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای داده بود.

این مسئول روس تصریح کرد: ایران نامزدی واقعی برای دریافت عضویت کامل در سازمان شانگهای است؛ بویژه که تحریم های بین المللی هم اکنون درحال برداشته شدن از ایران است.

وی گفت: وزیر ما (لاوروف) این پیشنهاد را مطرح خواهد کرد. دوستان روز گذشته این مسئله را بررسی کردند و گفتند که به طور اصولی اعتراضی به این امر نیست.

روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان عضو سازمان همکاری شانگهای هستند و ایران، پاکستان، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر در آن می باشند.

مراسم پیوستن هند و پاکستان به این سازمان نیز سال 2015 میلادی آغاز شد.

این سازمان روزهای 23 و 24 ماه ژوئن آینده در شهر تاشکند پایتخت اوزبکستان جلسه خواهد داشت.

حاکم اف گفت: توسعه سازمان شانگهای نیاز به تغییر سازوکار همکاری خواهد داشت و باید اعضای جدید خود را وفق دهند و در این سازمان ادغام شوند.

وی گفت که پیوستن هند و پاکستان به سازمان شانگهای باعث افزایش نقش این زمان خواهد شد و چشم اندازهای بسیار امیدوار کننده‌ای وجود دارد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها