رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 158855

اصلاح طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس

ساعت24-همچنین نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز مجلس طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

401737_164.jpg
style="text-align:justify">نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ای از این طرح مقرر کردند: تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای دستگاه‌های تحت امر مدیریت رهبری، قضایی و مشاغلی که برای انتصاب اشخاص، در قانون اساسی تشریفات خاص ذکر شده، ضمن احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط خدمت وظیفه عمومی (پایان خدمت یا معافیت دائم برای مردان) موظفند در انتصاب افراد به مشاغل موضوع ماده 6 این قانون در مورد ضوابط مقرر در این قانون، از مراجع سه‌گانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، استعلام و نتایج آن را در انتصاب خود اعمال کنند در غیر این صورت متخلف به مجازات تعزیری درجه 6 مندرج در قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.
بر اساس تبصره یک این ماده، مراجع مذکور موظفند ظرف مدت یک ماه از دریافت استعلام، نتیجه را اعلام نمایند. چنانچه در مهلت مقرر پاسخ داده نشود، استعلام مثبت تلقی می شود.

معاون رئیس جمهور: طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس سنگ بزرگی در مسیر مدیریت کشور است

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس را سنگ بزرگی در مسیر مدیریت کشور برشمرد و گفت: خواهش ما این است که این طرح به کمیسیون بازگردد تا بررسی بیشتر صورت گیرد و الا در مسیر به کارگیری نیروهای انقلاب و مدیریت کشور اشکال اساسی به وجود می‌آید.

وی افزود: برخی دوستان مطالبی مطرح کردند که گویی قرار است افراد جاسوس و قاچاقچی در راس مناصب حساس قرار گیرد در حالی که همه شرایطی که دراین قانون آمده است پس از انقلاب در به کارگیری افراد در مشاغل حساس حاکم بوده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر حضور وزارت اطلاعات در جریان انتصاب افراد به مشاغل حساس گفت: حال ممکن است یک مورد هم وجود داشته باشد که فردی نفوذ کرده باشد؛ مگر در همان نهادها و ارگان‌هایی که الان صحبت‌شان است نفوذ نبوده است؛ همین سال گذشته فردی در یکی از این نهادها نفوذ کرد و اعدام شد.

نماینده مردم اردبیل در جریان بررسی در مخالفت با یکی از مواد طرح انتصاب افراد در مشاغل حساس، گفت: با محدودیت‌هایی که برای وزارت محترم اطلاعات با شریک گذاشتن عده‌ای برای این وزارتخانه، مشکلاتی به وجود می‌آید که من به عینه درخصوص ردصلاحیت خودم دیدم.

پیرموذن تصریح کرد: عزیزان تکرار می‌کنم، اعتماد به افراد آموزه اسلامی و علوی است و یکی از عناصر سیستم ارزشی ما است و تعداد نهادهایی که خدایی‌ناکرده بر مبنای اطلاعاتی که از کوچه و بازار می‌گیرند، نه از وزارت محترم اطلاعات که بنازم به ناز شصت سربازان گمنام (عج) افزوده‌اند.

او گفت: همین داعش زیر چتر وزارت اطلاعات است، بعد فکر می‌کنید که وزارت اطلاعات من و شما را نمی‌شناسند. بنابر این درخواست دارم که اجازه بدهید وزارت اطلاعات، مسئولیت خود را به عهده بگیرد و مبادا انگیزه‌های سیاسی و گرایش‌های واهی جناحی در آن تاثیر نگذارد.

در ادامه نمایندگان با رای خود اصلاح طرح مذکور را به تصویب رساندند.

گفتنی است مجلس نهم از هفتم خرداد ماه سال 91 آغاز به کار کرد و نمایندگان مجلس نهم طی 426 جلسه طرح ها و لوایح مختلفی را به تصویب رساند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها