رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 161349

تاثیر لذت جنسی در پیوستن زنان به داعش

ساعت24-فارن پالیسی در گزارشی به قلم سیمون کاتی به بررسی دلایل پیوستن برخی از دختران اروپایی به گروه تروریستی داعش پرداخته است.

380481_371.jpg
style="text-align: justify;">فارن پالیسی در گزارشی به قلم سیمون کاتی به بررسی دلایل پیوستن برخی از دختران اروپایی به گروه تروریستی داعش پرداخته است. توجه به این تحلیل و دلایل پیوستن به داعش نشان می دهد که نهضت روشنگری از طرف کشورهایی مانند ایران می تواند این افراد را به سمت و سوی قرائتی از اسلام سوق دهد که برخلاف داعش در همه ابعاد آن صحیح و قابل پیگیری است.این گزارش را در ادامه می خوانید:

زنان غربی که به داعش می‌پیوندند به دنبال چه هستند؟ یک نظریه این است که این زنان تنها می‌خواهند لذت جنسی ببرند. نظریه دیگری می گوید که این زنان واقعا نمی‌دانند چه می‌خواهند؛ زیرا مردان مبارز از آنان می‌خواهند که به جنگ بروند. در هر دو نظریه این تناقض وجود دارد که چگونه یک زن که از حقوق دموکراتیک و برابر در قانون برخوردار بوده به گروهی بپیوندد یا از آن حمایت کند که در تلاش برای سرکوب زنان است؟

شازیا میرزا، کمدین انگلیسی در برنامه خود از خواهر دختری انگلیسی که به داعش در سوریه پیوسته نقل قول می‌کند که او اصلا افراطی نبوده است. میرزا می‌گوید: دختران غربی که به داعش می‌پیوندند همان ابتذال را در زندگی خود دارند که دختران غیرداعشی به دنبال آن هستند. در واقع داعش یک گروه پسرانه است که آن‌ها از آن طرفداری می‌کنند، با این تفاوت که اسلحه به دست دارند.

میرزا در مصاحبه‌ اخیر خود گفت: مردان داعشی تمام عناصر مردانگی جذاب برای زنان غربی، مانند سلاح را دارند. این دختران جواهرات مادر خود را فروخته و بلیت یک طرفه به سوریه می گیرند.

بی‌بی‌سی اعلام کرده است داعش از جذابیت مردان خود برای جذب دختران انگلیسی استفاده می‌کند. دلیل دیگر برای جدی نگرفتن این دسته از دخترها و زنان غربی این است که آن‌ها از طریق اینترنت به عقد مردان مرموز و جذاب داعشی درمی‌آیند. در مارس ۲۰۱۵ هارلی ریچاردسون در نیوزویک نوشت: مبارزان از تاکتیک‌های افراد با اختلال جنسی برای جذب دختران غربی استفاده می‌کنند.

مشکلات این دست تحلیل‌ها این است که افراط‌گرایی زنان را منفعلانه و مبهم خوانده است. در صورتی که گزارش‌های زیادی نشان می‌دهد زنان داعش نیز در پی شکار خواهران همفکر خود هستند. این تحلیل‌ها نقش یارگیری اینترنتی را بسیار پررنگ می‌کند.

در سال گذشته زمان بسیاری را صرف بررسی فعالیت‌های شبکه‌ اجتماعی زنان غربی انگلیسی زبان حامی داعش کردم. متوجه شدم بسیاری از این زنان به میل و اراده خود به داعش پیوسته اند زیرا داعش برخلاف دموکراسی‌های سکولار و لیبرالی که در آن زندگی می‌کنند، بازتاب عقاید اخلاقی و سیاسی آن‌هاست. آن‌ها می‌خواهند در دولتی اسلامی زندگی کنند که شریعت کاملا اجرا شود. آنان به دلایل مختلفی نمی‌خواهند در غرب زندگی کنند و آزادی غرب و فمینیسم را نمی‌خواهند.

به عنوان مثال،ام المثنی دختر بیست‌ودوساله بریتانیایی و دانشجو که اوایل سال گذشته به سوریه رفت را در نظر بگیرید. چند ماه قبل از رفتن به سوریه، در پیام‌های توئیتر خود بخشی از موضوعات درسی دانشگاه را قرارداد. نوشته‌های او می‌تواند نگاه خوبی به تفکر ضد فمینسیتی زنان غربی که به داعش می‌پیوندد به ما ارائه کند:

ارائه امروز درباره فمینیسم بود. سبحان الله استاد درباره اختلافات جنسیتی و نقش افراد در جامعه صحبت کرد. من گوش می‌دهم و یادداشت می‌کنم اما این به معنای قبول داشتن ایدئولوژی شما نیست. چند لحظه بعد استاد گفت اگر فمینیست هستید دستتان را بالا ببرید. اکثر زنان – ۱۸ نفر از ۲۰ نفر – دستشان را بالا بردند. همه به من خیره شدند. احساس افتخار کردم اما آن‌ها در چشمم حقیر شدند. استاد گفت کسانی که فمینیست نیستند دلیل خود را بگویند. همه به سمت من برگشتند و گفتم اسلام تمام حقوق من به عنوان زن را داده و من احساس آزادی می‌کنم. من احساس رضایت و برابر در جامعه می‌کنم. من به آن‌ها توضیح دادم که زنان و مردان دارای حقوق خود در اسلام هستند. توضیح دادم که یک زن نمی‌تواند در هر کاری که مردان می‌کنند با او رقابت کند. این مربوط به ساختار بیولوژی ماست. توضیح دادم که جامعه غربی شما را به سمتی سوق داده که به گونه‌ای خاص فکر کنید. شما همیشه احساس ضعف می‌کنید و تشنه پول درآوردن هستید. شما همیشه در حال رقابت با مردان هستید در صورتی که اگر جایگاه خود به عنوان زن را می‌دانستید، اگر شریعت در کشور اجرا می‌شد، دیگر شکایتی نداشتید.

منبع: فردا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها