رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 161600

(تصاویر) کوچکترین حیوانات دنیا!

ساعت ۲۴- هر موجود زنده ای وقتی در ابعاد کوچکتر است مطمئنا دوست داشتنی تر است! این لیست در مورد همین حیوانات است.

ducky1
dir="RTL" style="margin-right:.25in">کوچکترین سگ:

با ۰.۶۳ کیلوگرم وزن و ۱۲.۴ سانتیمتر قد این سگ چیهواهوا ماساچوستی با آن پارس های جیغ مانندش در کتاب رکورد های گینس به عنوان کوچکترین سگ دنیا شناخته می شود.

کوچکترین سگ

کوچکترین مار:

مارهای بالغ باربادوس تریداسنیک با داشتن ۱۰.۱ سانتیمتر طول کوچکترین مار دنیا محسوب می شوند. این گونه ی کوچک که در جزیره باربادوس در آبهای کارائیب یافت می شود به نازکی یک رشته ماکارونی و آنقدر کوچک است که می تواند روی یک سکه قرار بگیرد.

کوچکترین مار

کوچکترین ماهی:

در ژانویه ی سال ۲۰۰۶ کوچکترین ماهی دنیا در جزیره ی سوماترای اندونزی کشف شد. این ماهی که از گونه ی Paedocypris progenetica است با ۷.۹ میلیمتر کوچک ترین حیوان دارای ستون فقرات است.

کوچکترین ماهی

کوچکترین اسب:

این اسب کوچک که در مرکز اصلاح نژاد پائول و کای گوسلینگ به دنیا آمده است حتی با وجود آنکه تخصص این مرکز فروش اسب های مینیاتوری است باز هم اسب بسیار کوچکی محسوب می شود! این اسب ۵ ساله ی از نژاد تامبلینا با ۲۷ کیلو وزن و ۴۳.۱۸ سانتیمتر قد کوچکترین اسب دنیا محسوب می شود.

کوچکترین اسب

کوچکترین گربه:

با آقای پیبلس آشنا شوید، گربه ی دو ساله ی بالغ اهل ایلینوی که با وزن ۱ کیلوگرم و قد ۱۵ سانتیمتر و طول ۴۹ سانتیمتر کوچکترین گربه ی دنیا شناخته می شود.

کوچکترین گربه

کوچکترین همستر:

فقط با قدی کمی بلند تر از یک سکه پی وی کوچکترین همستر دنیاست. این همستر که وزنش ۲۰ گرم است رشدش بعد از هفته ی سوم تولدش متوقف شده است.

کوچکترین همستر

کوچکترین آفتاب پرست:

گونه ی بروکسیا مینیما کوچکترین گونه ی آفتاب پرست در دنیاست که فقط ۱.۲ سانتیمتر طول دارد. این گونه که در جزایر بارانی نوزی بی در شمال غربی ماداگاسکار یافت می شود دارای ماده های بزرگتر از جنس نر می باشد!

کوچکترین آفتاب پرست

کوچکترین مارمولک:

گونه ی Sphaerodactylus ariasae که یک گونه از مارمولک می باشد در سال ۱۹۵۶ در جزایر ویرجین بریتانیا کشف شده است.این مارمولک با ۱۶ میلیمتر طول چنان کوچک است که می تواند روی سطح یک سکه استراحت کند.

کوچکترین مارمولک

کوچکترین گاو:

در اینجا هم به جای یک نمونه با یک گونه مواجهیم، گاوهای وچور هندی کوچکترین گونه ی گاو در جهان هستند که متوسط قد آنها به ۸۱ سانت می رسد. در این عکس یک گاو ۱۶ ساله ی وچوربا یک گاو نرمال ۶ ساله مقایسه شده است.

کوچکترین گاو

کوچکترین اسب آبی:

Hippocampus denise ها به طور معمول فقط ۱۶ میلیمتر طول دارند البته دیده شده که طول بعضی از آنها به ۱۳ میلیمتر هم برسد. این گونه در آبهای استوایی غرب اقیانوس آرام در عمق ۱۳ تا ۹۰ متری زیست می کنند.

کوچکترین اسب آبی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها