رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 161708

حضور سردار سلیمانی در عراق افتخاراست

ساعت24-وابسته سابق نظامی ایران درعربستان گفت: حضور سردار سلیمانی و کمک ایران به عراق افتخار بزرگی برای کشورمان محسوب می شود.

584206_359.jpg
style="text-align: justify;">عباسعلی منصوری آرانی وابسته سابق نظامی ایران در عربستان درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان سعودی پیرامون حضور سردار سلیمانی در عراق اظهار کرد: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان درجایگاهی قرار ندارد که پیرامون امور داخلی یک کشور و تعاملات آن با همسایگان صحبت کند.

وی با اشاره به تمدن با سابقه عراق تأکید کرد: حاکمیت عراق در دوران جدید توسط مردم آنها محقق شده و مردم سالاری مبتنی بر اسلام در این کشور در شرایط فعلی وجود دارد از این رو اظهار نظر مقامات آل سعود مبنی بر دخالت در امور کشور عراق هیچ پایه واساسی ندارد و قابل قبول نیست.

نماینده مجلس نهم تصریح کرد: اینکه کشورها تصمیم می گیرند با سایر کشورها تعاملی را برقرار کنند به خود آنها مربوط است از این رو ارتباط و تعامل و همکاری میان ایران وعراق امری طبیعی است که بر اساس تعامل دو جانبه بین دو کشور صورت گرفته است.

وابسته سابق نظامی ایران در عربستان تصریح کرد: متأسفانه اقدامات مقامات آل سعود در طی چند سال اخیر در همکاری با کشورهای غربی و تصمیم گیری با آنها پیرامون موضوعات داخلی و خارجی سبب شده است که پای عناصر غربی به منطقه باز شود. از این رو عربستان بهتر است به جای دخالت در امور کشورهای دیگر پاسخگوی این مناسبات خود باشد.

منصوری آرانی تأکید کرد: حضور سردار سلیمانی در عراق و کمک ایران به این کشور برای حل مشکلات داخلی افتخاری برای جمهوری اسلامی محسوب می شود که بنا به درخواست مقامات عراقی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هدف آل سعود از طرح حضور سردار سلیمانی در عراق دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: همکاری جمهوری اسلامی ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه امری طبیعی است و حاکمیت عراق این درخواست را از ایران داشته است روندی که جمهوری اسلامی ایران تا به امروز به آن پایبند بوده و در راستای همکاری با عراق تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهد بست.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها