رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 164738

ژاکت جنجالی هیلاری کلینتون+عکس

ساعت24- «گریس دنت» روزنامه نگار ایندیپندنت در گزارشی نوشت: ژاکتی که کلینتون اخیرا در سخنرانی اش درباره نابرابری های اجتماعی بر تن کرده بود، 12،495 دلار ارزش داشت و دوخت طراح مشهور ایتالیایی «جورجیو آرمانی» بود. این موضوع باعث انتقادهایی در آمریکا شده است.

an style="font-size:small">کلینتون در این سخنرانی در حالی در مورد تبعیض اجتماعی سخن می گفت که ژاکتی که بر تن داشت، می توانست دو سوم هزینه سالانه غذای یک کارگر را تامین کند.

«هیلاری کلینتون» نامزد اصلی دموکرات های آمریکا برای کسب مقام ریاست جمهوری این کشور اخیرا به دلیل قیمت ژاکتش مورد انتقادات گسترده قرار گرفته است.

معضل کلینتون اکنون مواجهه با جنجال سازی ها در مورد ژاکت آرمانی بنفش و کرم است که در اصل با توجه به هماهنگی آن با رنگ پوست و رنگ چشم هایش انتخاب شده است.

ضرب المثلی هست که می گوید یک خیاط خوب یک زن را جذاب تر می سازد.

اصول دردناکی در این خصوص وجود دارد که می گوید: «این لباس باعث می شود که من به عنوان رهبر بعدی انتخاب شود. اما آیا نمی توان این کار را به قیمت کمتری انجام داد؟»

من هم مانند بسیاری دیگر کلینتون را به عنوان رئیس جمهوری آینده به «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواه وی ترجیح می دهم. بسیاری اکنون نامزدی ترامپ را به مضحکه می گیرد.

در حالی که ترامپ قول داده آمریکا را بار دیگر در جهان مطرح کند، کلینتون ژاکتی به ارزش دو سوم مستمری سالانه غذای کارگران آمریکایی بر تن دارد، در مورد «مقابله با نابرابری ها» سخن می گوید.

بیهوده است اگر که فکر کنیم که این ژاکت به طور موقت به کلینتون قرض داده شده و یا توسط طراح به او یک هدیه داده شده و یا با کسری از قیمت در ازای تبلیغات به او فروخته شده است.

این توضیحات تنها تعداد معدودی از آمریکایی ها را می تواند قانع کند.

دوشس کمبریج هم در انگلیس به خانه های مدی در جهان دسترسی دارد تا لباس های خود را از آنجا تهیه کند، اما قوانینی برای محدود کردن وی اعمال شده است.

توصیه من به کلینتون این است که چنین لباس هایی را از فروشگاه های ارزان قیمت تر خریداری می کند و آنها را مخفیانه متناسب با استانداردهای اشرافی خود تغییر دهد. این کار به طرزی احمقانه وقت گیر است، بله، اما حداقل می تواند با این کار پول اضافی که قرار است به پوشاک های برند بدهد، به فقرا کمک کند.

به عنوان یک پیشنهاد بهتر، کلینتون می تواند مانند «استیو جابز» و یا «مارک زوکربرگ» یک لباس فرم روزانه تهیه کند و در سخنرانی های خود از آن استفاده کند.

«سارا پالین» سیاستمدار و نویسنده آمریکایی، «میشل اوباما» همسر رئیس جمهور آمریکا و اکنون کلینتون در میان سیاستمدارانی هستند که اغلب به واسطه لباس هایشان در مرکز جنجال ها قرار می گیرند.

پالین در سال 2008 به دلیل لباس 150 هزار دلاری خود که در طول تبلیغاتش برای احراز پست معاونت ریاست جمهوری توسط کمیته ملی جمهوری خواهان خریداری شد، به شکل گسترده ای مورد انتقاد قرار گرفت. لباس شب 15 هزار دلاری میشل اوباما نیز در سال 2014 جنجال آفرید؛ لباسی که گفته می شود احتمالا اهدا شده است.

البته لباس های سیاستمداران مرد نیز ممکن است به همین گزانی باشد اما اغلب این موضوع از دیدها پنهان می ماند. کت و شلوار سیاستمداران مرد بین پنج هزار تا 10 هزار دلار قیمت دارد اما اغلب به آن توجهی نمی شود.

برای مثال «دونالد ترامپ» اغلب در لباس مارک «بریونی» دیده می شود که 7 هزار دلار به بالا قیمت دارد.

با این حال در نهایت باید گفت شاید کلینتون به همه این جنجال های بی توجهی کند و موفقیت اش در انتخابات ریاست جمهوری را با خرید بسیاری از ژاکت های گران قیمت جشن بگیرد. او نخستین زن نامزد ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا است پس بگذارید ببینیم که او چگونه قوانین جدیدی را وضع می کند.

جماران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها