رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 165241

حكیمی‌پور ضمن انتقاد شدید از تیم رسانه‌ای دولت در گفت‌وگو با ساعت ۲۴ یادآوری كرد

افراطیون اصولگرا رای ندارند بلندگو دارند

ساعت ۲۴- رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران گفت: تمرکز اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۶ بر شوراها است نه ریاست‌جمهوری.

حكيمي پور
dir="RTL">احمد حكیمی‌پور افزود: درباره انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز جلسه خاصی نداشته‌ایم. چرا كه اصلاح‌طلبان نامزدی در مقابل روحانی نخواهند داشت. از این برخلاف دوره قبل كه تمركز ما روی انتخابات ریاست‌جمهوری بود این‌بار بر انتخابات شوراها متمركز خواهیم شد.

حكیمی‌پور گفت: اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، بنا را بر ارزیابی و آسیب‌شناسی اقدامات یك سال گذشته خود قرار داده‌اند. بر اساس تجربیات مجلس، انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در سال آینده را ارزیابی و به جمع‌بندی لازم می‌رسیم. البته از نظر ما تكلیف انتخابات ریاست‌جمهوری تا حدود زیادی روشن است و فقط باید كمك كنیم تا آقای روحانی در قدرت بماند.

دبیركل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: بدنه رای اصلاح‌طلبان درباره رییس مجلس نشدن آقای عارف پرسش‌های جدی دارد. به ویژه جوانان درباره نحوه بستن لیست امید در انتخابات نظرات انتقادی دارند. احساس آنها این است كه اصلاح‌طلبان سخاوتمندانه از سرمایه خود خرج كردند ولی از سوی اصولگرایان هیچ چیز دریافت نكرده‌اند یعنی بده بوده و بستانی در كار نیست.

حكیمی‌پوردر پاسخ به این سوال كه ممكن است اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده فهرستی سراسر اصلاح‌طلبانه دهند ادامه داد: همانطور كه گفتم درباره این انتخابات مشغول بحث و تبادل نظر هستیم ولی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

اصلاح‌طلبان در عین حفظ ائتلاف، برنامه‌های خاص خود را هم در مجلس پیگیری می‌كنند

دبیركل حزب اراده ملت ایران افزود: حدود ۲۰۰ نماینده مجلس در طیف حامیان دولت قرار می‌گیرند و درباره مسائل كلان هماهنگی لازم را با هم خواهند داشت. اما اصلاح‌طلبان قبل از انتخابات برنامه‌های مشخصی را برای خود داشته‌اند كه از طریق فراكسیون خود آنها را پیگیری خواهند كرد. این برنامه مدون شده و حركت اصلاح‌طلبان بر اساس آن خواهد بود.

حكیمی‌پور ادامه داد: افراطیون دست بالا را در جامعه ندارند بلكه فقط صدای آنها بلندتر است. اینها بلندگوهای بزرگ‌تری را دارند اما در متن جامعه جای زیادی ندارند.

وی تصریح كرد: مردم ما واقع‌بین هستند و مسائل را رصد می‌كنند. منتقدین دولت كه صدایشان بلند است باید بدانند كه دولت از نقد استقبال می‌كند. اما مردم فرق نقد و بداخلاقی سیاسی را می‌دانند. آنهایی كه با بداخلاقی‌ها دل مردم را خالی و جنگ روانی درست می‌كنند باید بدانند ادامه وضعیت فرسایشی به نفع كشور نیست.

این فعال سیاسی ادامه داد: در انتخابات اخیر هم دیدیم كه رفتاهای شعارگونه و تند افراطیون موفق به بسیج مردم نشد و تندروها شكست خوردند. جامعه تقریبا از تندروی عبور كرده است و دارد به نقطه‌ای می‌رسد كه مشاركت مردم به صورت آگاهانه و هدفمند در می‌آید.

مجلس دهم نظام انتخاباتی كشور را حزبی كند

وی افزود: از افراطیون دعوت می‌كنیم در برنامه‌ها و روش كار خود تجدید نظر كنند. طبعا مردم در انتخاباتهای آینده به گروه‌های رای می‌دهند كه برنامه و تابلوی مشخصی دارند و در قبال رفتار خود به مردم پاسخگو هستند.

حكیمی‌پور ادامه داد: مجلس دهم هم در این راستا وظیفه مهمی دارد كه آن تغییر قانون انتخابات به سمت حزبی كردن است. یعنی نظام انتخاباتی كشور باید حزبی شود. یعنی مردم بدانند فلان شخص از كدام حزب نامزد شده و از حزب وی درباره عملكرد وی پاسخ بخواهند.

وی گفت: اگر قانون انتخابات حزبی شود منتخبین مردم نیز نحوه تعامل با جامعه را یاد می‌گیرند. از سویی سیاست كشور به سمت شیشه‌ای و شفاف شدن پیش می‌رود. هر چه هم اتاق سیاست شیشه‌ای‌تر باشد فساد و مشكلات كشور كمتر می‌شد. مجلس بایست روی این قضیه جدی و محكم كار كند.

برای ترمیم كابینه و تیم رسانه‌ای دولت دارد دیر می‌شود

نایب‌رییس دومین شورای شهر تهران افزود: دولت ضعف‌های بسیاری در ارتباط با متن جامعه دارد. فقط شخص رییس‌جمهور در این زمینه خیلی تلاش می‌كند و دیگران تحركی ندارند. دولت باید در پیوند خود با بدنه جامعه بازنگری كند. تیم رسانه‌ای دولت هم نتوانسته با متن جامعه پیوند لازم را بگیرد و مشكلات كشور و دولت را به افكار عمومی منتقل كند.

حكیمی‌پور ادامه داد: این فاصله بین افكار عمومی با دولت خطرناك است. باید تصورات جامعه و دولتمردان به یكدیگر نزدیك شود. این وظیفه تیم رسانه‌ای دولت است كه به نظر من حتما باید در این سال آخر دولت یازدهم ترمیم شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح كرد: البته این ترمیم باید در كابینه نیز صورت گیرد. بلاخره دولت ارزیابی از وزرای خود دارد. واقعیت این است كه در برخی زمینه‌ها پیشرفت كار آنطور كه باید نبوده است. یك وزیر در صحن علنی مجلس برنامه ارائه داده و گفته مطابق آن حركت می‌كند. دولت باید ببیند آیا این وزیر مطابق برنامه‌اش عمل كرده یا نه؟

وی افزود: كابینه در زمینه‌های اقتصادی، صنعت، رفاه و آموزش و پرورش ضعف دارد.

به گزارش ساعت ۲۴، حكیمی‌پور گفت: معروف است كه در سه چیز نباید تعارف كرد: تجارت و معامله، ازدواج و مدیریت. تعارف و ملاحظه‌كاری در مدیریت بعدها مشكل درست می‌كند. باید عملكرد افراد بر اساس معیارها سنجیده شود. قبلا هم در این باره توصیه‌هایی به آقای روحانی داشته‌ام. به نظر من برای ترمیم كابینه دارد دیر می‌شود.

وی درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای كمیسیون‌های مختلف مجلس ادامه داد: عقبه تشكیلاتی اصلاح‌طلبان به نمایندگانشان در مجس كمك خواهند كرد. آنها اسناد كارشناسی شده كه قبل از انتخابات تهیه شده در اختیار فراكسیون امید قرار داده‌اند و از ائتلاف خود حمایت و مراقبت می‌كنند.

ا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها