رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 166598

سیدمهدی طباطبایی:

کسانی که به آیت الله گفتن حساسیت دارند مغرورند / اینها باورشان شده که خیلی مهمند

ساعت24-استاد حوزه علمیه با بیان این که به واسطه تمجید غلط، توصیف و تجلیل نادرست حتی در اسم ها و رسم ها زمینه برای غرور انسان فراهم می شود، گفت: کسانی که به آیت الله گفتن و دکتر گفتن و امثال آن حساسیت دارند نشانگر خوخواهی و مغرور بودن آن ها است.

160342_686.jpg
style="text-align: justify;">برخی واقعا به تصور این که به دنیا می رسند آخرت فروشی می کنند، به تصور این که می توانند به مال دنیا برسند به کارهای نامساعد و نادرستی دست می زنند؛ آنچه امروز خطرناک به شمار می رود این است که تملق گویی ها و مجازگویی ها به اندازه ای بالا رفته و اوج گرفته که برخی باورشان شده انسان خیلی مهمی هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که به واسطه تمجید غلط، توصیف و تجلیل نادرست حتی در اسم ها و رسم ها زمینه برای غرور انسان فراهم می شود، گفت: کسانی که به آیت الله گفتن و دکتر گفتن و امثال آن حساسیت دارند نشانگر خوخواهی و مغرور بودن آن ها است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طباطبایی استاد حوزه علمیه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به خطبه 32 نهج البلاغه گفت: حضرت در این خطبه می فرمایند افرادی آخرت خود را برای دنیا می فروشند.

وی افزود: برخی واقعا به تصور این که به دنیا می رسند آخرت فروشی می کنند، به تصور این که می توانند به مال دنیا برسند به کارهای نامساعد و نادرستی دست می زنند؛ آنچه امروز خطرناک به شمار می رود این است که تملق گویی ها و مجازگویی ها به اندازه ای بالا رفته و اوج گرفته که برخی باورشان شده انسان خیلی مهمی هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که به واسطه تمجید غلط، توصیف نادرست و تجلیل نادرست حتی در اسم ها و رسم ها زمینه برای غرور انسان فراهم می شود، اظهار داشت: کسانی که به آیت الله گفتن و دکتر گفتن و امثال آن حساسیت دارند نشانگر خوخواهی و مغرور بودن آن ها است.

وی ادامه داد: این افراد اگر درباره آن ها از صفاتی استفاده شود باورشان می آید که مثلا کمالاتی دارند، اگر افرادی روزی منصبی گرفتند و دارای پست و مقام شدند نباید به سبب تعریف و تمجیدها فریب بخورند که بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که افراد و شخصیت آن ها باید شناخته شود، ابراز داشت: در برابر خدمات افراد باید احترام قائل شد نه این که برای رسیدن به چیزی به دیگران احترام کنیم، امام علی(ع) فرمودند کسی که آخرت خود را برای دنیا می فروشد ضرر می کند و معلوم نیست که به دنیا برسد.

وی عنوان کرد: افرادی در اثر تمجید و مجازگویی کسانی را بالا بردند که دیگر نمی شود آن ها را پایین آورد، کسی که آن ها را به این پست و مسند می کشاند مسؤول است؛ نخستین مجلس شورای اسلامی که تشکیل شد، یکی از نمایندگان تجلیلی از حضرت امام کرد که نسبت به عظمت آن روز مرحوم امام خیلی تند نبود با این وجود ایشان فرمودند این سخنان را نگویید که نفس آدمی شرور است و امکان دارد باورش آید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نباید درباره اشخاص توصیف و تجمید زیادی کرد، افراد باید بدانند که اگر این تمجیدها سبب شود شخصی به ظلم خود ادامه دهد مسؤول هستند و در قیامت باید پاسخگو باشند.

انتخاب

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها