رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 166621

المانیتور: آیا عباس عراقچی عضو سپاه قدس است؟

ساعت24- المانیتور نوشت:جواد منصوری، که یکی از اولین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، گفته است عراقچی، یکی از اعضای سپاه قدس است که فرماندهی آن هم اکنون در اختیار سردار قاسم سلیمانی می باشد و وظیفه اش انجام عملیات نظامی در بیرون از مرزهای ایران است.

4702074_195.jpg
style="text-align: justify;">المانیتور در گزارشی نوشت: عباس عراقچی که معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است، یکی از اعضای ارشد مذاکره کنندگان هسته ای ایران نیز بود. در حالی که وزیر امور خارجه ایران، محمدجواد ظریف در گفتگوهای هسته ای نقش اصلی را ایفا می کرد و عمده پوشش رسانه ای به او معطوف بود، عراقچی و همتایان آمریکایی و اروپایی وی، توافق تاریخی هسته ای را ممکن ساختند.

این دیپلمات مسلط به زبان انگلیسی که دکترای خود را از دانشگاه کنت انگلیس دریافت کرده است، به عنوان دیپلمات، سابقه زیادی در وزارت امور خارجه ایران دارد. اما یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مصاحبه با یک روزنامه ایرانی، جنبه بحث برانگیزی از سابقه عراقچی را مطرح کرده است.

جواد منصوری، که یکی از اولین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، گفته است عراقچی، یکی از اعضای سپاه قدس است که فرماندهی آن هم اکنون در اختیار سردار قاسم سلیمانی می باشد و وظیفه اش انجام عملیات نظامی در بیرون از مرزهای ایران است. منصوری طی مصاحبه اش با مجله رمز عبور این اظهارات را بیان کرد.

به گزارش یک خبرگزاری ایرانی، یک «منبع آگاه» در وزارت خارجه، اظهارات منصوری را رد کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: این که یکی از دیپلمات های برجسته ایران عضو این سازمان باشد، خودِ سازمان تحت تحریم آمریکا و اروپا باشد، و اعضای آن از سفر به برخی کشورها منع باشند، حتی برخی رسانه های ایرانی را نیز غافلگیر کرده است.

در مقاله یک روزنامه ایرانی آمده است که منتقدان ظریف، عراقچی و مجید تخت روانچی که معاون وزیر امور خارجه است، دائم در تلاش هستند یکی از بهترین تیم های دیپلماتیک بعد از انقلاب اسلامی را به حاشیه بکشانند، که این تلاش ها به بن بست خورده اند. دشمنان از این «ادعاهای کاذب» سوء استفاده می کنند و ممکن است هیات های خارجی درخواست کنند عراقچی دیگر در مذاکرات بر سر اجرای مفاد توافق هسته ای حضور نداشته باشد.


عراقچی هنوز به این اظهارات واکنشی نشان نداده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها