رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 168474

ماوسی که خستگی را یادآوری میکند

ساعت 24- سمت انگشت شست این ماوس دارای یک نشانگر LED به رنگ سبز، نارنجی یا قرمز است، که حالتهای قرار گرفتن دست را نشان داده و در صورت روشن شدن چراغ قرمز این ماوس، کاربر برای جلوگیری از فشار و آسیب به دست و عضلات مچ دست و بازو باید به استراحت برود.

ماوس
محققان موفق به ساخت یک ماوس ارگونومیک جدید شدند که عمودی بوده و به کاربر برای داشتن استراحت کوتاه مدت در جهت جلوگیری از خستگی و فشار وارده به شانه‌ها، به طور منظم هشدار می‌دهد.

به گزارش گیزمگ، این ماوس هوشمند که R-Go Break نام دارد از طراحی منحصر به فرد و بسیار متفاوتی نسبت به سایر ماوس‌های پیشین برخوردار است.

طراحی عمودی این ماوس به کاربر اجازه می‌دهد تا به هنگام کار کردن با رایانه، شیوه قرارگیری خود بر روی صندلی را اصلاح کند. در اینصورت مچ، بازو و شانه کاربر کمتر دچار فشار و در نهایت آسیب می‌شود.

محققان بر این باورند که این ماوس از خستگی شخص بر اثر کار مداوم با ماوس و رایانه جلوگیری می‌کند.

چیزی که این ماوس هوشمند را از سایر نمونهها متمایز می‌کند این است که حسگرهایی در داخل آن تعبیه شده که میزان فشار وارده به عضلات دست و مچ را اندازه گیری کرده تا با هشدار به کاربر، از وارد آمدن فشار زیاد بر روی عضلات دست جلوگیری کند.

سمت انگشت شست این ماوس دارای یک نشانگر LED به رنگ سبز، نارنجی یا قرمز است، که حالتهای قرار گرفتن دست را نشان داده و در صورت روشن شدن چراغ قرمز این ماوس، کاربر برای جلوگیری از فشار و آسیب به دست و عضلات مچ دست و بازو باید به استراحت برود.

در حال حاضر این دستگاه تنها به صورتی طراحی شده که برای کاربران راست دست مناسب است. با این حال این شرکت در نظر دارد تا یک مدل از این ماوس را برای افراد چپ دست تا سال 2017 طراحی کند.

این پروژه اخیرا کمپینی را برای جمع آوری بودجه در سایت منبع یابی Indiegogo راه اندازی کرده و این ماوس با قیمت 49 دلار آمریکا به فروش خواهد رسید.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، اوائل ماه سپتامبر این محصول جدید روانه بازار خواهد شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها