رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 168546

خرید ملک درترکیه،جدیدترین دام برای ایرانیها

ساعت 24- «حجت الله رئوفی نیا»، تبهکار حرفه ای و مرد هزار چهره و کلاهبرداری حرفه ای در تازه ترین اقدام خود توانست به بهانه خرید ملک در ترکیه مبلغ پنج هزار دلار از یک ایرانی مقیم کیش کلاهبرداری کند.

خرید ملک
این شهروند ایرانی که خواست نامش دراین گزارش فاش نشود، گفت: رئوفی نیا که در برخورد اول خود را متقاضی خرید ملک در ایران معرفی می کرد در ملاقاتی دوستانه توانست من را متقاعد کند تا برای خرید ملک به استانبول سفر کنم .


او گفت: این کلاهبردار حرفه ای خود را حمید اشرفی زاده دیپلمات سابق و رئیس فعلی بخش آسیایی شرکت الکترولوکس معرفی کرد و گفت که معامله ملک را در سوئد انجام خواهند داد و برای این منظور با استفاده از ارتباطاتی که دارد، ویزای کشور سوئد را برایم خواهد گرفت.


این شهروند ایرانی با اشاره به این که رئوفی نیا ضمن تقبل همه هزینه های سفرش به استانبول گفت: برای اینکه قرارداد خرید ملک صورت گیرد، بایستی حسابی در موسسه مالی انتقال پول وسترن یونیون با حداقل پرداختی پنج هزار دلار داشته باشم تا بعداز معامله پول به این حساب واریز شود.


این شهروند ایرانی بدون اینکه متوجه کلاهبرداری شود، پول را به حسابی که او معرفی کرده بود واریز کند. بعد از مدتی رئوفی نیا دوباره به او می گوید، با توجه به اینکه مبلغ واریز شده کافی نیست، مبلغ 3500 دلار دیگر به همان حساب واریز کند.


وی از این درخواست مشکوک شده و پول را واریز نمی کند و رئوفی نیا نیز پس از اطلاع از این آگاهی طعمه اش از دسترس خارج می شود.


این شهروند ایرانی بعد از متوجه شدن از اینکه به دام تبهکار افتاده به مراجع قضایی در کشورمان مراجعه کرده و خواهان پیگیری موضوع در ایران و ترکیه شده است.


متاسفانه به رغم انتشار خبرهایی زیاد در مورد کلاهبرداری مرد هزار چهره هر از گاهی عده ای از شهروندان ایرانی به دام وی می افتند.


گفته می شود، حجت الله رئوفی نیا، تبهکار حرفه ای و مرد هزار چهره، پس از کلاهبرداری های میلیاردی در داخل و خارج کشور، پیش از انقلاب به سوئد گریخته و شهروندی سوئد را نیز دارد.


در رسانه های ایران از او تاکنون با عناوینی همچون؛ خلعتبری، رامبد، مدنی، آگاه، جوادی نام برده شده است. رئوفی نیا همچنین خود را مدیرعامل کارخانجات ماشین سازی و کاغذسازی اسکاندیناوی، مدیر بنیاد خیریه، نماینده شرکت ولوو و اریکسون نیزه معرفی کرده است.


حجت الله رئوفی نیا، ایرانی الاصل متولد تالش، 60 ساله و مقیم کشور سوئد در حالی از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب است که پرونده های قضایی اش در محاکم قضایی تهران و استان های مرزی جنوب کشور تحت رسیدگی می باشد.


سابقه جرایم مرد هزار چهره به سال های دور و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد.


نخستین تخلف وی در سال 1351 ثبت شد. مرد تبهکار پس از مسموم کردن خود، در یکی از بیمارستان های شهر کرمان بستری شد. بعد با معرفی خود به عنوان پسر خلعتبری وزیر امور خارجه وقت از مسئولان، پزشکان و پرستاران بیمارستان اخاذی و کلاهبرداری کرد تا این که سال 1352 دستگیر شد.


وی سال 1353 تحت عنوان فرزند عبدالرحیم ولیان استاندار وقت خراسان با همان شیوه قبلی از مسئولان و کارکنان بیمارستانی در شهرستان بهبهان کلاهبرداری کرد و گریخت. به همین خاطر نیز بارها دستگیر و آزاد شد.


پس از پیروزی انقلاب نیز کلاهبرداری های مرد هزار چهره ادامه یافت. او طی چند سال با فریب کارکنان مراکز مختلف از جمله ادارات کل تربیت بدنی، مراکز ورزشی، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهرها، مراکز درمانی و بیمارستان ها، مراکز آموزشی، دانشگاهی، فرهنگی و هنری، اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت های خصوصی کلاهبرداری های کلانی انجام داد.


رئوفی نیا سرانجام سال 1370 با جعل اسناد، ملک مسکونی مصادره ای تیمسار فراری عباس تقدس را فروخت که با شکایت بنیاد مستضعفان، تحت تعقیب قانونی قرار گرفت اما موفق به فرار شد و به طور غیر قانونی به خارج کشور گریخت.


رئوفی نیا پس از مدتی به طور غیر منتظره از کشور سوئد اقامت گرفت و چند ماه بعد نیز همسر و فرزندش به او ملحق شدند.


کلاهبردار هزار چهره این بار در قامت یک سرمایه دار و تاجر وطن پرست کلاهبرداری هایش را از سر گرفت.


وی که با در پیش گرفتن روش های جدید طعمه های خود را از میان ایرانیان مقیم خارج کشور یا مدیران شرکت های خصوصی و دولتی شناسایی و انتخاب می کرد، پس از جمع آوری اطلاعات لازم افراد، با اسامی و عناوین مستعار و جعلی خود را یک ایرانی ثروتمند معرفی کرده و به بهانه های مختلف کلاهبرداری می کرد.


بر اساس اوراق پرونده های قضایی، مرد تبهکار قبل از فرار به خارج از برخی مدیران و مسئولان چند نهاد در کرمان، زرند، شهرضا (اصفهان)، خمین، قشم، گراش، فسا، پلدختر، استان چهارمحال و بختیاری، بجنورد و شیراز نیز میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده بود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها