رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 169547

دستگیری 15 دختر و پسر مست در باغی در پردیس

ساعت 24-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از دستگیری هنجارشکنان شب‌ قدر در باغ‌ویلایی در پردیس خبر داد.

5
حیدر فتاحی امروز در گفت‌وگو با فارس در شرق استان تهران در خصوص دستگیری افراد هنجارشکن در شهرستان پردیس اظهار داشت: این دستگیری صحت دارد؛ متأسفانه روز گذشته و در آستانه شب‌های قدر تعدادی پسر و دختر بدون داشتن نسبت خانوادگی در باغ‌ویلایی، به برگزاری مراسم لهو و لعب اقدام کردند.

دستگیری 15 دختر و پسر مست در باغی در پردیس


وی افزود: تعدادی از این افراد به استفاده از مشروبات الکلی اقدام کرده بودند که با گزارش ضابطان به دستگاه قضایی، دستور ویژه برخورد قاطع با این هنجارشکنان صادر شد و پیرو آن تمام متهمان دستگیر شدند و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است.

تأثیر شبیخون فرهنگی در جان گرفتن هنجارشکنان در جامعه
فتاحی در خصوص سن و تعداد متهمان گفت: 15 متهم با میانگین سنی 25 تا 35 سال دستگیر شدند که متأسفانه با توجه به عدم نظارت خانواده‌ها در این محل حضور یافته و به شرب خمر اقدام کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: متأسفانه صاحب این باغ‌ویلا در خارج از کشور حضور دارد و این محل را به‌صورت اجاره در اختیار افراد قرار داده و آن‌ها با برپایی این‌گونه مراسم،‌ دختران و پسران را به این محل می‌آوردند و با توجه به معماری این محل و وجود استخر، محوطه باز، چندین سوئیت مجزا و... آشکار شد که این ویلا برای برپایی این‌گونه مراسم ساخته شده است.

وی در خصوص مجازات این افراد گفت: متهمان در بحث مصرف مشروبات الکلی با مجازات حد مواجه می‌شوند؛ اما در صورت اثبات در مورد روابط نامشروع، شلاق، زندان و ... را در پیش رو دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین عواملی که این‌گونه افراد هنجارشکن در جامعه جان می‌گیرند و پا روی اعتقادات می‌گذارند، شبیخون فرهنگی بوده که متأسفانه در جامعه به وجود آمده است.

والدین نظارت خود را بر فرزندان بیشتر کنند
وی افزود: بارها مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون و تهاجم فرهنگی و کمرنگ بودن مباحث فرهنگی تذکرات عدیده‌ای دادند؛ رئیس قوه قضاییه نیز اخیراً بخشنامه‌ای را در خصوص برخورد با این‌گونه هنجارشکنان و افرادی که تهاجم فرهنگی را رواج می‌دهند، صادر کرد.

فتاحی تصریح کرد: برخی از این افراد از مصادیق بارز شبیخون و تهاجم فرهنگی هستند و به‌ سهولت اعتقادات را زیر پا می‌گذارند و بدون هیچ‌گونه رابطه نسبی و سببی با نامحرمان در یک مکان جمع می‌شوند و به قانون‌شکنی اقدام و همچنین وجدان عمومی را جریحه‌دار می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: این‌گونه افراد مرتکب جرائم منافی عفت، روابط نامشروع، شرب خمر و... می‌شوند که در این پرونده تعدادی از دستگیرشدگان مبادرت به شرب خمر و برقراری روابط نامشروع کرده‌اند که باید این موارد قبل از ارتکاب به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

وی اضافه کرد: اگر در کشور به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم، این موارد به لحاظ ریشه‌ای رفع خواهد شد، همچنین دستگاه قضایی نیز با توجه به دستورالعمل‌های رئیس قوه قضاییه به این موارد به‌صورت ریشه‌ای رسیدگی می‌کند.

فتاحی از نقش خانواده‌ها در شکل‌گیری این روابط گفت و اظهار داشت: بارها اعلام کردیم که والدین باید نظارت خود را بر فرزندان بیشتر کنند؛ زیرا جامعه و خانواده تأثیر به‌سزایی در ارتکاب این جرائم داشته و بین این دو، خانواده نقش بااهمیت‌تری دارد.

دادستان عمومی و انقلاب پردیس تصریح کرد: زمانی که خانواده‌ها از کارهای فرزندان خود بی‌خبر باشند و دختر خانواده تا پاسی از نیمه‌شب با راحتی خیال از اینکه سؤالی از او پرسیده نمی‌شود، در بیرون از خانه حضور دارد یا خانواده‌ها می‌دانند و برخورد یا اقدام پیشگیرانه‌ای نمی‌کنند، این غفلتی بزرگ است و باعث فروپاشی بنیان خانواده می‌شود.

وی در خصوص نقش جامعه نیز گفت: نقش جامعه نیز مانند کانون خانواده است و نقش به‌سزایی در نقش‌آفرینی و شکل‌گیری رفتار جوانان دارند و محیط بد جامعه می‌تواند باعث به وجود آمدن رفتار غلت در این جوانان شود.

فتاحی اظهار کرد: متأسفانه قانون جدید آیین دادرسی کیفری، نقش دادستان را در مبارزه با جرائم منافی عفت کمرنگ کرده است و رسیدگی به این جرائم را در صلاحیت مستقیم دادگاه قرار داده که متأسفانه این امر موجب گستاخی متهمان می‌شود و باید نسبت به اصلاح این موارد در قانون و اختیارات دادستان تجدیدنظر صورت بپذیر‌د.

فرادید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها