رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 169666

یادگاری کمال پورتراب در رستوران گردان برج میلاد

مصطفی کمال پورتراب، هنرمند و موسیقی‌دان که در روز چهارشنبه 2 تیرماه دار فانی را وداع گفت، در زادروز 90 سالگی خود در دفتر یادگاری رستوران گردان برج میلاد از مهردوستداران خود تشکر کرده بود.

کمال پورتراب

جشن زادروز 90 سالگی وی در هشتم مهرماه سال 93 به همت ستاد چهره‌های ماندگار، در رستوران گردان برج میلاد برگزار شد.

کمال‌پورتراب در دفتر یادگاری این رستوران نوشته«هر چند هنرمند واقعی با عشقی که در وجود خود دارد ثروتمندترین افراد است ولی گاهی لطف بعضی از دوستداران هنر به این عشق دامن می‌زند و آن را شعله‌ورتر می‌سازد. امشب که در جمع دوستان هنرمندم بودم و تولدم را ستاد چهره‌های ماندگار به‌ویژه جناب اسعدی جشن گرفتند، ضمن احساس شادی و افتخار از این همه لطف شرمنده شدم. امیدوارم هنرمندان واقعی قبل از ترک این جهان مورد مهر دوستداران هنر واقع شوند.»

از آثار این هنرمند فقید می‌توان به قطعه‌ای در چهارگاه، سونات ویولن و پیانو در دومینور، سه قطعه برای گروه خیام، سوئیت هفت پیکر در نه قسمت برای ارکستر سمفونیک، مارش در ماژور برای ارکستر سمفونیک، رقص پریان در فامینور، آواز بی‌گفتار و دو قطعه برای ارکستر زهی اشاره کرد.

او همچنین پدیدآورنده آثار مکتوبی همچون تئوری موسیقی، مبانی آهنگ‌سازی، تجزیه تحلیل موسیقی برای جوانان (ترجمه اثر لئونارد برناشتاین از انگلیسی)، حل‌المسائل تئوری (ترجمه اثر پرتسولی از زبان ایتالیایی)، هارمونی مدرن (ترجمه اثر ایگل فیلد هال از انگلیسی)، هارمونی کلاسیک (ترجمه اثر سی.اچ. کیتسون از انگلیسی)، آهنگ‌های برگزیده ایگلفیلد هال، کنترپوان به زبان ساده (ترجمه اثر استاکز از انگلیسی) بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها