رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 169701

کشته شدن 130 داعشی در افغانستان

ساعت24- حملات و درگیری‌های اخیر مربوط به شاخه وابسته به گروه تروریستی داعش در افغانستان نشان می دهند که این گروه تبدیل به یک تهدید بالقوه علیه دولت کابل که تا پیش از این شدیدا با شبه نظامیان طالبان درگیر بود، شده است.

1459839516435_128.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش خبرگزاری رویترز،مقامات افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کردند، در روزهای اخیر درگیری‌های سنگینی میان شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش و نیروهای امنیتی دولت این کشور در شرق افغانستان انجام شده که در نتیجه آن ده‌ها تن کشته شده‌اند.

سلیم خان قندوزی، والی استان ننگرهار افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دست کم 12 نیروی امنیتی افغان و غیرنظامی در این درگیری ها کشته شده و 18 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

مقامات محلی مدعی شدند بیش از 131 شبه نظامی داعش در سه روز گذشته در این درگیری‌ها در استان ننگرهار کشته شده‌اند.

قندوزی خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که داعش به هیچ کسی احترام نمی گذارد. آنها مردم را صرف نظر از این که کودک یا زن هستند می کشند. آنها مدارس و مساجد را به آتش کشیده و می سوزانند.

به گفته مقامات استان ننگرهار افغانستان، بالغ بر 25 خانه در منطقه کوت این استان سوزانده شده و پنج غیرنظامی نیز ربوده شده‌اند.

زراور زاهد، رئیس پلیس استان ننگرهار گفت، صدها پلیس و سرباز در درگیری های این منطقه مشارکت دارند و نیروهای تقویتی نیز در حال اعزام هستند.

صدیق انصاری، رئیس فدراسیون جامعه مدنی افغانستان امروز در مراسمی در شهر کابل رهبران محلی را متهم به غفلت در مقابله با تهدیدهای داعش افغانستان کرده و خواهان معلق شدن آنها از سمتشان شد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت:‌آنها باید به ازای هر قطره خونی که در ننگرهار ریخته شده پاسخگو باشند تا درسی برای مقامهای دیگر باشد.

شبه نظامیان داعش در افغانستان همچون عراق و سوریه پیشروی نداشته اند.

در ماه ژانویه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به نیروهای آمریکایی در افغانستان آزادی های بیشتری برای حمله به اهداف گروه تروریستی داعش در این کشور داد که این منجر به افزایش حملات هوایی و دیگر عملیاتها علیه این گروه تروریستی به ویژه در استان ننگرهار شد.

یک سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت، در درگیری های اخیر این استان هیچ نیروی ائتلاف خارجی شرکت نداشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها