رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 169749

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد

نامگذاری خیابانی به نام شهدای محیط‌بان

ساعت 24- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خواستار نامگذاری خیابانی به نام شهدای محیط‌بان در تهران شد.

احمد دنیا مالی در دویست و هفتادمین جلسه شورا با اشاره به شهادت 3 محیط بان گفت: تا امروز نزدیک به 160 تن از محیط بانان توسط شکارچیان غیر مجاز به شهادت رسیده‌اند. من پیشنهاد می‌کنم خیابانی در تهران به نام شهدای محیط بان نامگذاری شود.

دنیا مالی همچنین اظهار داشت: بر اساس قانون جدید تجارت که در مجلس نهم تصویب شده معاونین شهردار یا افرادی که مدیر هستند تنها می‌توانند به واسطه جایگاه حقوقی در هیئت مدیره شرکت‌ها حضور داشته باشند و نمی‌توانند حقوقی از این باب دریافت کنند.

در ادامه جلسه نیز علی صابری عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به موضوع اجرای احکام ماده 100 گفت : یکی از مواردی که کار شهرداری‌ها را به بن بست رسانده اجرای احکام کمیسیون ماده 100 است که بعضا رأی به تخریب دارد اما اجرا نمی‌شود در این شرایط برخی شهرداران برای خروج از این بن بست توافقاتی با مالک می‌کنند ولی متاسفانه اخیرا قوه قضاییه به این موضوع ورود کرده و حتی حکم به محکومیت دو شهردار هم داده است.

وی افزود: ورود قوه قضاییه به این موضوع کار را بسیار پیچیده کرده است. همانطور که می‌‌دانید اجرای احکام ماده 100 آن هم آرای تخریب صعبوت بسیاری دارد و شاید هر فرد دیگری باشد رویه توافق را در پیش گیرد اما ورود قوه قضاییه به این مهم و محکوم کردن شهرداران جای تأمل دارد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها