رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 169817

رژیم صهیونیستی و ترکیه به توافق رسیدند

ساعت 24-یک مسئول بلندپایه رژیم صهیونیستی از توافق اسرائیل و ترکیه بر سر عادسازی روابط بین دو طرف خبر داد.

index.jpg
style="text-align:justify">یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی به رویترز گفته که اسرائیل با درخواست ترکیه درباره لغو محاصره غزه موافقت نکرد و فقط با ورود کمک های انسان دوستانه ترکیه برای ساکنان غزه موافقت کرده است.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که فردا راس ساعت 10 صبح به وقت رم در یک نشست خبری توافق بر سر عادی سازی روابط اعلام خواهد شد.

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی ضمن ادعای مطلع شدن از برخی مفاد این تفاهمنامه، نوشت این مسئله بر پایه توافق بر سر فعالیت‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» می‌باشد که ده روز قبل، «یوسی کوهن» رئیس موساد و «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به آن رسیدند.

تحت این توافق، ترکیه به حماس اجازه نخواهد داد هرگونه اقدام نظامی را علیه رژیم صهیونیستی، برنامه ریزی یا اجرا کند. البته دفاتر این جنبش در ترکیه اجازه فعالیت‌هایی با مقاصد دیپلماتیک را خواهند داشت.

این روزنامه صهیونیستی همچنین تاکید کرد که ترکیه از شرط برداشته شدن محاصره غزه برای آشتی با اسرائیل، صرف نظر کرده است. البته رژیم صهیونیستی اجازه خواهد داد تا ترکیه پروژه‌های زیرساختی را در غزه شامل ساخت بیمارستان، نیروگاه برق و تاسیسات آب‌شیرین‌کن ایجاد کند.

از دیگر بندهای این توافق، اعطای 20 میلیون دلار از سوی رژیم صهیونیستی به یک صندوق انسان دوستانه جهت غرامت به خانواده‌های قربانیان حمله به کشتی «ماوی مرمره» خواهد بود.

ترکیه نیز با تصویب قانونی، همه لوایح علیه سربازان و افسران ارتش رژیم صهیونیستی را لغو خواهد کرد. همچنین سفیران دو رژیم دوباره مستقر خواهند شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها